Diploma instructeur of veel ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:35

Ik heb les van iemand die andere mensen weer leert hoe ze instructeur moeten worden *LOL*
Kortom, volledig gediplomeerd.

Ook mijn andere instructeur is gediplomeerd.
Maar dat is eigenlijk toeval -of misschien toch niet?- ze kunnen allebei super lesgeven. De een voor de basis en de ander voor het proefgericht rijden.
Allebei bergen ervaring met verschillende paarden, kortom ik ben tevreden.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:39

Ik heb het liefst les van iemand die het normaal kan brengen en die me kan helpen met het rijden.

Mijn vriend is gediplomeerd Deurne instructeur nou daar heb ik niet veel aan en er zijn mensen die geen diploma hebben waar ik wel mee verder kan. Dus ik ben er niet helemaal uit... wel of geen diploma.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:03

Jippie schreef:
Welke toegevoegde waarde zie jij in het diploma Margreet?

heb ik ergens gezegd dat ik er een toegevoegde waarde in zie Verward

Voor mezelf maakt het me niet zoveel uit, heb mijn instructrice niet geselecteerd op haar papier al heeft ze het wel, maar voor maneges e.d. heeft het zeker wel een toegevoegde waarde!

Er zijn een hoop goede mét diploma, maar ook een hoop goede zonder en ook het omgekeerde gaat op, maar van een diploma halen zul je in ieder geval niet slechter worden, of je er een goede van wordt is punt 2.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:13

Ik heb een hele aardige stalgenoot, die Deurne sport opleiding heeft gedaan, al jaren in de paarden werkt, haar eigen paard in 4 jaar tijd van groen naar Z2
En ze geeft gewoon heel helder en duidelijk les, legt veel uit, echt fijne les. En het handige is dat ze me ook op andere dagen ziet rijden, dus dan altijd nog wel commentaar kan geven of daar in de les op terug kan komen. Of dat ze het voor kan doen op haar eigen paard.

En ach, dat ze deurne heeft gedaan, leuk voor de verhalen Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:18

Voor zo iemand is deurne ook een toegevoegde waarde, maar niet de hoofdoorzaak waarom je bij juist haar gaat lessen Haha!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 00:09

Margreet"]
[quote="Jippie"]
[/quote]
[/quote]
Dat had ik zo opgevat om deze opmerking van jou:
[quote="Margreet schreef:
Liefst beide. En ik heb zo iemand!

Je geeft de voorkeur aan beide dus ik vroeg me af waarom.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 00:11

ik zou kiezen voor een gediplomeerd iemand met veel ervaring, ik heb zelf de orum opleiding gedaan en heb 24 jaar ervaring en ik moet toch zeggen dat je op de opleiding toch de fijne kneepjes van het vak leert (ze zijn er per slot van rekening niet voor niets), wat ik vaak niet terug ziet bij mensen die geen diploma hebben...misschien dat ik de "mindere" instucties les heb horen geven zonder diploma, maar mijn ervaring is dat deze mensen vaak bij een probleem vast lopen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 00:35

Jippie"]
[quote="Margreet"][quote="Jippie"]
[/quote]
[/quote]
Dat had ik zo opgevat om deze opmerking van jou:
[quote="Margreet schreef:

Je geeft de voorkeur aan beide dus ik vroeg me af waarom.
[/quote]

Oh op die fiets. Wel/geen diploma is voor mij geen selectiecriterium op zich ofzo, er zijn veel belangrijkere dingen, maar het is altijd meegenomen. Toch weer een (heel) klein stukje ervaring extra, nog weer wat meer gezien en gedaan en méér is altijd beter, daarom. Bij vergelijkbare kwaliteiten en ervaring zou die met diploma toch mijn voorkeur hebben, al is het maar gevoelsmatig.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:46

Jippie schreef:
Als ik voor mezelf zpreek dan wil ik iemand die veel ervaring heeft en iets over kan brengen.
Maar als iemand me vraagt naar leuke manegelessen dan adviseer ik eht liefste een manege met enthousiaste gediplomeerde instructie. Ik heb anderhalf jaar terug een tijdje op een manege gestaan en ik ben geschrokken hoe vaak mensen er wel niet vanaf kletterden. Gediplomeerde instructie is verzekerd voor dergelijke ongevallen.

Hier ben ik het mee eens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:05

ik heb zelfs niet eens mn ruiterbewijs Haha! Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:51

Ik heb mensen klaargestoomd voor het ruiterbewijs terwijl ik het zelf niet heb Knipoog *LOL*

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:56

Ik heb ook nog nooit een papiertje gehaald. Al mijn kennis heb ik in praktijk opgedaan.

Maar omdat ik toch een keer een dergelijk papiertje in huis wil hebben, doe ik dit jaar de Masterclass Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:15

ikkuh Orun A Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:29

Ik gaf al jaren les zonder papiertje. Eigenlijk heb ik het bij toeval gehaald. Ik wilde eigenlijk het vervolg van de jurycursus gaan doen, maar omdat die cursus steeds uitgesteld werd en ik toch zin had in een cursus ben ik die maar gaan doen. Nu heb ik dus toch een papiertje.
Ik vind niet dat ik er beter van ben gaan lesgeven. Daarvoor was het niveau van de cursus niet hoog genoeg. Maar er waren wel veel medecursisten die er veel geleerd hebben. Een bepaalde basis krijg je er wel. Helaas voor degenen die al redelijk veel weten is de basiscursus niet echt een aanvulling. Bovendien vind ik ook dat er mensen slagen die in mijn ogen echt niet hadden mogen slagen en andersom.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:35

Ik heb ook m'n ORUN 1e fase gehaald en kan niet zeggen dat ik er veel geleerd heb.
Maar goed, het papiertje is binnen en bij de KNHS wordt er wel veel waarde aan gehecht. Ik begreep zelfs dat mensen met papiertje ook eerder aangenomen worden voor de juryledencursus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:38

Is ook zo, het enige wat zo een papier voor mij toevoegd is dat ik ook in verenigingsverband les kan geven (niet dat ik dat nou persee wil, maar goed. Als het op je pad komt dan mag je het wel).

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:08

gijsenkim schreef:
ik heb zelfs niet eens mn ruiterbewijs Haha! Haha!

Ik ken iemand die les gaf in de Voest-methode en zakte voor haar praktijk ruiterbewijs, dat is pas erg. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:10

Das idd triest.............. Haha! Haha! maar wel enorm lachwekkend

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:26

gijsenkim schreef:
Das idd triest.............. Haha! Haha! maar wel enorm lachwekkend

Kon niet lichtrijden. Tja, dan houdt het snel op. Frusty

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:27

Ik heb niet zo'n hoge pet op van de Orun en Deurne cursussen, dus diploma zegt me helemaal niets! Wel hoe iemand zelf rijdt en hoe ze het over kunnen brengen. Het moet verder ook gewoon klikken, qua persoon en qua rij/trainingsstijl.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:39

Ik gaf/geef les zonder papier en ik denk dat lesgeven niet geleerd kan worden het moet in je zitten. En je moet duidelijk overkomen. En idd het moet klikken. Moet zeggen dat ik Orun boven Deurne prevereer want in Deurne is het een stijl...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:59

Margreet schreef:

Ik ook OK dan!

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:06

ik wil iemand met veel ervaring en iemand die alles goed uitlegt..
je hebt genoeg instructeurs met papier, die zeggen doe het zus of zo, maar de waarom moet je zelf maar achterhalen..
ik heb nu wel een goede gevonden..
eindelijk iemand voor wie vlieg respect heeft en ze legt alles goed uit..
dat vind ik belangrijk..
ze weet waar ze het over heeft..

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:03

Het maakt mij dus echt niets uit of iemand zijn diploma heeft of niet. Ik vind het veel belangrijker dat ik me kan vinden in de opmerkingen / tips die mij gegeven worden en dat ik het gevoel heb dat diegene het zelf goed snapt.
Ik heb dus les van iemand die zelf op GP niveau rijdt.... geen idee of ze d'r diploma heeft, maar wat ik al zei, dat maakt me ook echt niets uit Haha!

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:14

Ik krijg les van een meisje die dat doet om studiepunten mee te verdienen voor haar opleiding..maakt me niet echt uit of ze diploma ervoor heeft..als de lessen maar leuk zijn...ze rijd zelf op m niveau geloof ik:)