machteloos, pony doorverkocht

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:03

Zo, ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Ga je die schoonvader in kwestie nog bellen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:07

amondi schreef:
Wij hebben onze pony voor een schijntje aan een vriend/kennis verkocht vorig jaar omdat hij dan zo'n goed plekje voor het leven had.
Dit voorjaar vroegen ze of hij weg mocht naar een heel goed adres omdat ze geen ruiter meer voor hem hadden. Er werd een naam bijgoemd van een meisje en dat vond ik een prima idee.
Toen zei een vriendin van mijn dochter al eens: nou hij staat gewoon te koop hoor. Ik vertrouwde echter mijn vrienden meer dan zo maar een roddel en er werd verder ook niets meer over gezegd.

2 weken geleden werd mij verteld dat de pony naar een heeeelllll goed nieuw thuis was gegaan in Drenthe, een jong meisje zou hem gaan rijden ook in de wedstrijden en hij stond met andere pony's.
Nou wij natuurlijk wel balen want dat was niet helemaal zo verteld maar goed, ik had geld voor hem gehad(€500 voor een 3x Z2 pony) dus ik mocht niet zeuren.
En vanochtend kom ik hem dus tegen op marktplaats!!! Boos! Voor €1575!!!
Heeft iemand een idee hoe ik die pony terug kan krijgen!! Ik wilde het eerst via die vriend proberen maar ik ben zo boos dat ik me eigenlijk geen raad weet.


kenut, hetzelfde heb ik gehad met mijn eerste pony, binnen een half jaar was ie naar een handelaar gegaan die m naar Italie getransporteerd heeft. Doet heel veel pijn, niet alleen omdat je die mensen vertrouwde, maar ook nog eens omdat die pony een lijdensweg heeft gehad. Bij mij gaat er nooit meer een paard onder de prijs weg, ook niet voor een goed tehuis

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 12:38

Ja ik ga hem vanavond bellen

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 19:30

Ik heb hem gebelt naar aanleiding van een PB met een mede boktster. Rieja bedankt! Hij is handelaar en heeft nooit iets gezegd over kleindochters die een pony willen, gewoon: heeft u nog iets te koop en ja hoor Amondi was te koop! Niks verteld over ons, geen telefoonnummer doorgekregen van Saskia of mij, gewoon handel! Boos! Boos! GISTEREN heeft hij hem verkocht, maar hij zal de mensen bellen met de vraag of ze contact met mij opnemen. Mijn Paul belt nu met onze fijne vrienden, buiten dat we allemaal veel verdriet hebben wil ik de winst die op Amondi gemaakt is terug. Misschien kan ik hem dan terugkopen maar dat zal wel niet( het is de penny niet) Ook zijn er nog 2 wollen rabo kampioensdekens en winterdekens aldaar want de handelaar kon alleen een halster mee krijgen. Ook mis ik nog wat peesbeschermers. Saskia heeft haar lessen bij de club onmiddellijk opgezegd want die zijn dus bij die mensen op het land! Doodvallen kunnen ze! Ze zijn nog niet van ons af, huigelaars( ja ik let op de censuur anders stond er wel echt wat ik denk)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:41

Sterkte! wat een nare bijsmaak krijg ik hiervan. Van je vrienden moet je het maar hebben. Ik hoop dat de pony in ieder geval een goed en blijvend tehuis vindt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:43

Echt ongelofelijk....... dat mensen je zo ontzettend teleur kunnen stellen.
Ik hoop echt voor je dat het verhaal toch nog een positieve wending gaat krijgen, al zal het waarschijnlijk behoorlijk lastig gaan worden.
Heel veel succes Ach gut

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 07:33

Paul is bij onze vrinden geweest, ze blijven volhouden dat ze hem dachten te hebben verkocht aan een opa voor zijn kleinkinderen, Paul zei dat ze of heel erg goed kunnen liegen of dat ze dat oprecht denken. Raar blijft dan wel dat al ZIJN dekens nog bij hun op het erf lagen. Daar heeft Paul niet aan gedacht maar hij heeft ze wel meegenomen met een beetje geluk kan ik ze aan de nieuwe eigenaar geven, of de handelaar liegt alles bijelkaar en hoor ik helemaal niets meer.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:07

Pffff. Tijd zal leren wie liegt!
Al denk ik dat het toch jullie "fijne" vrienden zijn.

Ik hoop echt dat je hem terug kan kopen of anders een keer kan kijken bij zijn nieuwe tehuis zodat je misschien wel gerust gesteld bent dat hij goed terecht is gekomen.

Succes!

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:13

Het is gewoon een naaistreek van ze. En ik denk dat het moeilijk zal worden om hem terug te halen. Nogmaals veel suc6 Haha!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:00

Been there...
Mijn pony zou ook doorverkocht zijn naar een goed tehuis, maar ik hoor nou helemaal niets meer van de vrouw aan wie ik hem heb doorverkocht, alleen maar beloftes van 'ik maak wel een keer een afspraak'... Ik ga denk ik maar op zoek naar hem buiten haar om...

Wat mij verbaast, is dat je die mensen aan wie je Amondi hebt verkocht, nog steeds als 'vrienden' bestempeld... Ik zou toch het respect voor die **** volledig kwijt zijn, en ze met tegenovergestelde termen noemen...

Als je die nieuwe eigenaresse weet te bereiken, gooi dan snel die dekens in de strijd, dan gaat ze misschien luisteren in plaats van 'aan liefdadigheid doen'... (ohw, engels he... da's meer iets nederlands, maar goed Knipoog ) Klinkt bruut - is het ook... Maar that's life...

Heel veel sterkte, ook met het zoeken van nieuwe vrienden Knipoog Ach gut

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:04

Ow, balen joh. Maar ik vrees idd dat terugkopen de enige optie is. Ik vind het trouwens wel gemeen van je (vrienden). Ik hoop dat je hem kan terugkopen. Scheve mond

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 11:21

ik noem ze "vrienden" met aanhalingstekens, en er is natuurlijk nog een heel klein kansje dat zij de waarheid spreken. Snap alleen niet waarom ze dan nooit hebben aangeboden om die handelaar te bellen, en waarom ze zijn dekens hebben gehouden( Amondi is een vreselijke koukleum). En waarom ze mij niet eerst gebelt hebben toen ze een koper hadden, en waarom ze hem aan een man verkopen voor zijn kleindochter als dat kind er helemaal niet bij was( ze bestaat niet eens) En waarom ze hem dan voor het dubbele hebben verkocht als waarvoor ze hem gekocht hadden. Nou je snapt hem denk ik wel, ik weet geen andere naam voor ze, vrienden is in dit geval een scheldwoord.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:17

Ik snap het ook wel... Het is ook wel zo makkelijk voor 'ons lezers' om ze bij dezelfde 'naam' te blijven noemen... Maar goed... Je snapt ook mijn standpunt in m'n vorige post waarschijnlijk wel Knipoog

Zijn er nog update's? Heb je de nieuwe eigenaren al gesproken oid?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 07:26

Nou, zo te lezen heb jij ongeveer hetzelfde meegemaakt. Gisteren zou hij opgehaald worden bij de handelaar maar ik ben nog niet gebeld. Ik heb op jouw advies inderdaad de handelaar gebeld en verteld dat er 4 dekens in de strijd geworpen worden als ik gebelt word. IK hou jullie allemaal op de hoogte.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 11:17

YES!!!!!! Gebelt door een aardige mevrouw met een accentje( precies zoals gezegd door de handelaar) Amondi is bij haar en of we aub zo snel mogelijk wilde komen kijken want ze wilde alles weten over de pony want ze was al helemaal verliefd. Dus voor vrijdag de auto van manlief losgepraat en dan gaan we naar Coevorden!!! Daarna zien we wel weer wat ik met mijn "vrienden" aanmoet maar die staan voorlopig op de allerlaatste plaats in mijn boekje betrouwbare mensen! Geef mij maar een paardenhandelaar. Wil je het adres van een betrouwbare handelaar dan kun je mij dus PBen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:25

Fijn dat je nu in ieder geval weet waar hij is, en een goed contact hebt met die mensen. Succes vrijdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:42

Nou wat een geluk!! Misschien dat alles toch nog goed komt voor je pony!!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:52

Laat je het ons weten?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:00

jee wat een naaistreek van je "vrienden" Boos! maargoed je hebt m al gevonden Lachen laat ons wel weten hoe het is gegaan he!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 19:08

Ja, vrijdag gaan we er naar toe en dan horen jullie verder

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:21

he lekker joh dat je hem gevonden hebt. wel een goeie vent die handelaar dat hij zich zo voor je ingezet heeft.

en die vrienden... pfff...weg ermee

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:12

Veel succes vandaag !
Laat je nog even weten hoe het gegaan is ?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 08:41

Ja, we gaan vanmiddag na school, dekens mee en een doosje merci.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:06

Succes joh,ik ben echt heel nieuwschierig naar je verslag!
Fijn dat je in ieder geval nu weet waar hij is!
Groetjes Lundi

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:11

Vergeet ook niet om je hoofd in je handtasje mee te nemen.
Nu praat je er steeds over de pony tertug te willen vanwegen de "naaistreek" die jou geleverd blijkt te zijn.
Heb je er al bij stil gestaan dat de nieuwe eigenaar misschien helemaal nergens vanaf weet en dat zei gewoon een hele leuke leerpony te hebben gekocht?
Wie weet zijn deze mensen echt heel blij met hem, en is het voor hun echt een droom die werkelijkheid is geworden.
Ik zeg maar wat, je weet het niet, maar als de pony het daar echt naar zijn zin heeft, waarom daar dan geen vrede mee hebben en aanbieden (eventueel op papier) dat jij wil kopen als hij weer weg moet.