Ik weet een goed middel tegen vliegen en dergelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:44

Zorgt het citroen er niet voor dat de vacht van je paard lichter wordt? Ik bedoel, als je zelf lichtere plukken in je haar wilt, kun je er ook wat citroensap in spuiten en vervolgens in de zon gaan zitten?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:46

dat ga ik zeker is ff proberen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:06

Toeties schreef:
runningkawa: die atex anti-daas spray is superduur maar wel echt supergoed!!

Waar kun je die halen?
Elke ruiterzaak?
Ga ik dat eens proberen Lachen

Langtand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:09

maar hoeveel citroensap want die flesjes kan ik niet vinden Verward

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:09

Atex staat bij mij inderdaad ook op nr 1.
Maar ik ga nu nieuw spul proberen, moet je nog verdunnen met een verhouding 1 : 7 maar dan betaal ik voor 1 liter onverdund: 22 euro. Ben benieuwd of dat wat is, want anders is het best een leuke prijs Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:17

ik heb eigenlijk gewoon altijd autan of citronella van t kruidvat. Werkt ook best eigenlijk.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:43

Kheb er nog nooit een gezien hier van 3 cm Knipoog Altijd kleinere, Maarja als jij ze al gezien hebt betekent dat waarschijnlijk dat die grote joekels ook deze kant opkomen Verward Boos!

pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:15

tja moeten we dat toch maar eens proberen. Ik gaf mijn paard knoflooksnippers maar die lust ze niet dus eet ze haar voer ook niet meer op. Maar bedankt voor de tip we gaan het proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:10

heeft er iemand in een echte dazenomgeving ervaring met die ATEX?

Bij ons elke zomer een dazenplaag, werkt het dan ook nog? Of alleen bij een paar daasjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:38

Bij ons komen de dazen je echt achter na het bos uit zoals in een tekenfilmpje.Citronella bleekt in der daad uit dat gebruik ik om strontvlekken weg te wassen op mijn schimmeltje .Maar als iets echt help heb ik er best een chocoladebruin paard voor over hoor (ik wou toch eigenlijk altijd al een bruine) Knipoog Als ik maar van die dazen af ben!!!

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:56

russel schreef:
heeft er iemand in een echte dazenomgeving ervaring met die ATEX?

Bij ons elke zomer een dazenplaag, werkt het dan ook nog? Of alleen bij een paar daasjes?

Bij ons op de dijk ook en bij aantal wedstrijden reden we ook in een dazenplaag en de atex daas spray wekrte super
Stinkt wel behoorlijk (je valt bijna van je paard van die geur) maarja toch beter dan lek geprikt worden door dazen...
Je kunt het kopen bij de paardendrogist en ook een aantal divoza winkels geloof ik, het is alleen behoorlijk duur spul

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:15

cornelie schreef:
Atex staat bij mij inderdaad ook op nr 1.
Maar ik ga nu nieuw spul proberen, moet je nog verdunnen met een verhouding 1 : 7 maar dan betaal ik voor 1 liter onverdund: 22 euro. Ben benieuwd of dat wat is, want anders is het best een leuke prijs Haha!

Bedoel je die "jerrycan" achtige fles?? Ik weet niet meer welke kleur, maar het is een beetje citroenachtig ook.. Niet doen, die heb ik ook gehad, en werkt zelfs onverdund niet.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:03

ik zou het middeltje niet bij exzeem-paarden gebruiken. azijn prikkkttt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:23

Ten eerste denk ik altijd dat azijn op de paardenhuid in de felle zon brandt, anders dan wel de vacht opbleekt. Gewoon maar een idee, omdat het zo zuur ruikt.

Die Atex, moet je die na de rit goed van je paard afwassen? Gaat dat makkelijk?

Ik spuit hem altijd af na de rit, mede omdat hij dan ook erg bezweet is. Ik hou er niet zo van om middeltjes te laten zitten, trekt toch ook de huid in. Nooit mensen allergische reakties meegemaak? Moet toch wel heel sterk spul zijn dat het zelfs dazen tegenhoudt.

Trouwens nog nooit ontdekt waar die krengen zich schuilhouden. Fiets ik een stukje in de bossen, niets aan de hand, haal mijn paard en vroem een hele zwerm vanuit het niets.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:57

Nee, duits merk, oranje fles.
Atex werkt ook prima tegen dazen etc. Maar het is gewoon gruwelijk duur als je elke dag je paard in wilt spuiten.