Rijden met bodyprotector ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:42

vorig jaar bij de instructieweek in ermelo waren er 2 meisjes die hadden hem altijd aan, met dressuur met springen en buiten, wel zo veilig eigenlijk

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:48

Marliesje schreef:
Tip: denk ook een aan veiligheidbeugels!

Die heb ik al en ik rij ook altijd met cap.
Braaf he Tong uitsteken

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:52

ik heb hem altijd aan met springen, vonden mijn ouders wel o veilig omdat rikky niet altijd even lief is. Maar vervelend vind ik het niet rijden hoor alleen warm..

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:48

Ik spring er ook mee. Het is in het begin even wennen, maar daarna merk je er niets meer van, ik kan me vrij bewegen en heb er verder geen last van. Het geef inderdaad wel een veilig gevoel.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:57

Onze dochter (9) rijdt altijd met protector. Het is wel warm in de zomer maar ik hoor haar eigenlijk niet klagen. Het geeft zelfs een soort veiligheid tussen de oren wat bij haar extra positief werkt.
Gr Desiree

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 14:52

naar hoever ik het nu kan zien worden er 3 goede merken genoemd:
1.beta
2. jack ellis
3. rodney powell

Zijn dit soort merken ook bv. gewoon bij van rijs te krijgen ? wil het niet bij divoza of hypodrama kopen, want daar weten ze er vast weer niets van en het schijnt nogal erg precies te zijn hoe het gemeten moet worden. En dat lijkt me dan wel erg belangrijk !!!

Doen jullie hem gewoon over een t shirt ofzo ? en daaroverheen bv. nog een trui of hoe doen jullie dat ?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:00

Of van Rijs ze heeft, weet ik niet (ligt niet bij mij in de buurt) maar wellicht kunnen ze die wel bestellen.

Ik doe er een shirt onderaan, dan mijn BP en evt. als het koud is, nog een trui eroverheen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:57

Beta is de klassering. Er is 1, 2 en 3. Beta 3 is het veiligste.

Rodney Powell en Jack Ellis zijn merken
Geen idee waar je ze bij jou in de buurt kan krijgen Hier is er nauwelijks aan te komen(iig niet bij zaken waar ze er verstand an hebben )
Ik heb het via Duitsland besteld, dan moet je zelf meten en dat ging heel aardig

Ik heb hem net als Imker over een t-shirt heen. Als het koud is trek ik er nog een trui of jas over aan

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 16:07

owwwwwww dan heb ik scum d'r bericht verkeerd begrepen, er stond "je kunt beter een beta nemen"........dus vandaar dat ik dacht dat het een merk was.
dat van 1,2,3 had ik al gelezen ergens ja !!
Ik ga binnenkort toch naar van rijs om te kijken of er nog ritsenin m'n laarzen kunnen en dan vraag ik het daar gelijk.
bedankt!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:17

Er stond in scum haar bericht beta# volgens mij Is wsl een tikfout geweest van beta3 *LOL* (is voor mij al zo logisch dat ik daar stug overheen lees Knipoog )

Gozer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:31

Oké, heb het hele verhaal gevolgd en waar ik nu benieuwd naar ben is: waar beschermd die BP nou precies tegen? Ik ben nu ook aan het werk met heel jonge paarden en zit er ook over te denken er één aan te schaffen. Is het echt niet heel erg warm? Zit n.l in Afrika en daar zijn de temperaturen iets anders dan in Nederland Cool

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:53

Ja, van Rijs heeft ze maar ik weet niet welk merk. Ze zijn in ieder geval deskundig in het goed aanmeten.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:54

Gozer schreef:
Oké, heb het hele verhaal gevolgd en waar ik nu benieuwd naar ben is: waar beschermd die BP nou precies tegen? Ik ben nu ook aan het werk met heel jonge paarden en zit er ook over te denken er één aan te schaffen. Is het echt niet heel erg warm? Zit n.l in Afrika en daar zijn de temperaturen iets anders dan in Nederland Cool

Wij hebben hem voor onze dochter aangeschaft om letsel door balken, bakrand en staander te minimaliseren.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:57

Wat uit mijn hoofd beschermd wordt zijn je ruggewervels, onderste nekwervels, sleutelbeen(iig deels), borstbeen, ribben en stuitbeen.

Het is wel wat warm, maar ik moet zeggen dat ik er met rijden niets van merk (ook niet zomers en met die training bij Alice was het volgens mij ook wel ongeveer 30 graden Bloos )
Na het rijden merk je altijd wel dat dat ding nauwelijks ventileert. Dan wil je wel een droog shirtje aan Clown

Gozer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:15

Haha... Gomir. Dat heb ik nu al dagelijks. Bedankt voor de duidelijkheid gamble en gomir. Is het makkelijk zelf aan te meten? En zo ja... hoe meet je hem aan. Ik zou er n.l dan één kunnen bestellen en door een vriend die in juli naar Afrika komt laten meenemen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 17:25

wat ik ervan had begrepen gozer, is dat het je val breekt als het ware.
Dat je dus minder kans hebt op breuken en ander letsel, minder kans dan wanneer je zonder rijdt, het sluit natuurlijk niets uit.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:34

Heel goed dat je er over na zit te denken om met een bodyprotector te rijden!
Je kan nooit te veel voorzorgsmaatregelen nemen!

Maar wat ik mezelf af vraag: ga je ook nog met cap rijden? Want een cap beschermt je tegen dingen die een bodyprotector niet voor elkaar kan krijgen.

Ik rij zelf met cap. Een bodyprotector lijkt me ook zo een on-ding en ik vind het superduur. Maar ach, daar tegenover staat weer een geode bescherming. Verward

Het is wat je natuurlijk zelf wilt en zelf denkt te kunnen Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:35

Ik heb de 'Field' van de Horselover. Deze zit op zich prima, maar heeft wel zo'n irritante 'kontflap'. Ik zit er ook aan te denken om deze er af te halen.
Je kunt vrij makkelijk de maat bepalen, ik geloof dat de paardendrogist wel een maattabel heeft staan.
Nadeel is dat die maten voor lange mensen niet altijd kloppen, passen is op zich wel aan te raden. Bij mij is eigenlijk altijd de ruglengte te kort, of m'n rug te lang, het is maar net hoe je het bekijkt.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 17:38

Kusia schreef:
Maar wat ik mezelf af vraag: ga je ook nog met cap rijden? Haha!

ja kusia, ik reed al jaren met cap, ALTIJD !!!!!!!!! Dit zou dan nog 'ns extra zijn

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:54

IngridM"]
[quote="Kusia schreef:
Maar wat ik mezelf af vraag: ga je ook nog met cap rijden? Haha!

ja kusia, ik reed al jaren met cap, ALTIJD !!!!!!!!! Dit zou dan nog 'ns extra zijn
[/quote]
Heel goed OK dan!
In de 1,5 jaar dat ik mijn verzorgpony Colette doe, heb ik in totaal 5 keer zonder cap gereden Bloos

Tessa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:12

Bedoel je van Rijs in Zevenhuizen? Want daar heb ik die van mij ook gekocht. Het is een Jack Allis Pro 2000 (Beta 3) en hij was geloof ik €175.-
Je kan idd dat onderste flapje eraf halen, maar ik heb er geen last van.
Ik krijg trouwens wel complimentjes over m'n bodyprotector, want ik ben haast de enige die hem op stal draagt Haha!

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:50

Als je een maand lang de stukjes over blessures op Bokt volgt en wat ik in mijn eigen omgeving aan nek- en rugellende gezien heb, dan is een BP nog wel belangrijker dan een Cap.

Khartoum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:56

heb welis met bodyprotector gereden (was voor een cross) en ik werd er gek van, ikv ind het niet lekker zitten maar dat is denk k persoonlijk. Toen ik vroeger op een manege reed was er ook een engels meisje wat met een bodyprotector reed maar in engeland is dat geloof ik hele normaal. Ik vind die dingen ook een beetje te warm dus als het niet voor een cross is zou ik er niet meer mee gan rijden je zou er ook een keertje een van iemand kunnen lenen.... dan kan je het uitproberen OK dan! succes!

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:05

Ik denk dat 'ie vooral goed moet passen (maatvoering).
En een merk met een goede pasvorm (=duurder) zal ook wel helpen.
Ik zou zelf ook zeker ff doorsparen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:38

ik heb een Phoenix Tipperary, ook zo'n 160 euro en Beta 3. Gomir, bij Alice zal het voor jullie zo'n dertig graden zijn geweest, en in mijn groepje nog wel een paar graden warmer Knipoog Ze ademen idd bepaald niet, maar dat merk je pas als je hem uitdoet. Overigens is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem structureel te dragen, cross(training)en en bij echte riskante activiteiten wel, maar dat is het dan ook. Vind het al erg goed van mezelf dat ik altijd met cap rijd, en bij springen ook met veiligheidsbeugels.