We hebben puppies... of ze het overleven....

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:12

Ah wat erg voor je..
Vooral als je ze zelf hebt zien geboren worden, en .. ah Sterkte ermee!

Al namen voor die 2 overgebleveN ?:)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 14:54

Namen nee die mogen de mensen zelf verzinnen omdat deze ook op de stamboom komen te staan Knipoog
Indien ze niet voordat de stamboom aangevraagd is verkocht zijn verzinnen wij de namen.

Ik denk dat 1 survivor gaat heten.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:56

stoere naam

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 15:18

Ja hij heeft het overleefd Knipoog

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:21

Zonde van de vierde pup die het niet gered heeft... Verdrietig
Ik vind het toch erg op een herpes-virus lijken als ik zo lees hoe het verloopt. Dan moet je die andere 2 echt nog wel goed in de gaten houden hoor! Is er door je dierenarts eigenlijk getest op dit virus? Of weet hij zeker dat het iets anders is (ben benieuwd wat dan...).
Sterkte, en ik hoop dat de 2 laatsten het overleven!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 17:54

Mn moeder heeft geen autopsie laten doen Vind ik wel jammer want de voorgaande keren is alles goed gegaan.
Ze heeft Nina nu door een ander reutje laten dekken.... Maar of dat er iets mee te maken heeft Verward

Nou heeft dat ene puppie weer ontstoken ogen..... Waren helemaal opgezet en kwam derrie uit Scheve mond
Kan wel janke geloof ik Verdrietig

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 18:56

Weer eentje overleden.... Verdrietig Het ging zo goed.... lag 10 minuten geleden nog te drinken.... en nu ineens dood.....

Mijn hoop is op... ik vrees het ergste voor dat laatste reutje Scheve mond
Dit is echt de naarste ervaring die ik ooit heb gehad...

Gewoon zwaar K*t Verdrietig

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:12

potverdorie zeg! zou je dit pupje toch niet verder laten onderzoeken? dan heb je toch iets meer houvast voor als er een volgend nestje komt?
ik voel met je mee, meid.... Verdrietig

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:03

He getver....! Wat vreselijk voor jullie, en ook voor de moederhond. Hoe neemt zij het allemaal op? En hoe gaat het met het laatste hondje?
Wat IngeO ook al zei, is er op de laatste pup autopsie verricht? Het lijkt me erg zinvol om te weten wat er nu exact aan de hand is, mocht je het weten is dat iets om rekening mee te houden bij een eventuele volgende dekking van de teef.
Zijn de puppies aan de diarree geweest voordat ze stierven? (groenachtige afscheiding). En hadden ze het heel benauwd op het laatst?
Als dat zo is vrees ik toch echt voor herpes...

BloemBloem

Berichten: 16621
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:14

En Fem...hoe gaat het met de laatste...
Ik ben aan het duimen voor je Knipoog

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:25

Dit is de laatste x dat Nina gedekt werd.... Het zou haar laatste nestje zijn en dan geholpen worden. Dus een treurig einde zeg maar.
De moeder begrijpt het wel.... ze zoekt er niet meer naar... de puppen sterven ook bij haar.

Ik zeg autopsie... Maar ja ik kan mn moeder niets verplichten.
Misschien is Nina wel ziek Verward Kan natuurlijk ook.
Ben er echt beroerd van Verdrietig Waren hele mooie puppen echt showkwaliteit ... Maar goed de natuur doet zijn werk....

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:28

Kan me echt voorstellen dat je er helemaal stuk van bent, zou ik ook zijn!
Dat je al zo snel kunt zien of de puppen van showkwaliteit zijn, kan ik me niet zo goed voorstellen, als ik naar mijn eigen pups kijk die nu 12 dagen oud zijn. Mijn teefje is Wereldkampioen 2003 in Dortmund geworden, maar ik zie nu nog niet aan de pups of zij het op shows goed zullen gaan doen...

Hebben jullie trouwens nog andere fokteefjes in huis? Zo ja, zou ik toch de moederhond eens goed laten onderzoeken of ze niet een ziekte heeft die overdraagbaar is op andere honden behalve de pups. Straks herhaalt deze tragedie zich weer...

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:15

he bah verschrikkelijk om van die dode mummeltjes te vinden.. Sterkte ook voor de mams natuurlijk!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 07:23

Ja Odin qua tekening en stamboom .... ze hebben goede lijnen er achter zitten. Bij sommige kan je dat zien hoor....Niet allemaal.
De laatste drink nog steeds goed en leeft gelukkig nog!

Ja we hebben nog 2 teefjes waar in de toekomst mee gefokt gaat worden. Eentje is net voor de eerst x loops geweest dus die moet nog een keer loops worden daarna mag ze gedekt worden.
En die ander moet nog voor de eerste x loops worden dus het duurt nog even voordat we weer een nestje hebben.

Dat jongste teefje is een dochter van Nina en die oudere is van een hele andere lijn.

We gaan vanmiddag anders morgen met Nina naar de DA ligt er een beetje aan wat dat laatste pup gaat doen....

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 07:52

Wel doen hoor, naar de dierenarts gaan met Nina! Dat lijkt me erg belangrijk voor je andere teefjes.
Ik duim nog steeds voor het laatste pupje hoor! Hopelijk gaat hij het gewoon redden.
Hou vol daar, en sterkte.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 07:59

Ja we moeten zowiezo naar de dierenarts want dat ene puppie drinkt nooit in zn eentje al dat melk bij Nina weg.... Of regelt zich dat vanzelf Verward
Mn moeder zal dat wel weten.... Ja we gaan vanavond naar de da dan heeft hij spreekuur.
Het probleem is dat we nog geen auto hebben dus ze moet met de brommer mee of op de fiets... Dat laatste pup kunnen we zo niet vervoeren natuurlijk. Dus we zijn een beetje aan dobben om te kijken hoe wat dat gaan doen.
Vaak is het erg druk bij de da dus dan ben al snel een uur anderhalf uur van huis.... laat je dat pup zolang alleen?


Is weer een beetje een 2 zijdig verhaal Scheve mond

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:47

fsoudan schreef:
Ja we moeten zowiezo naar de dierenarts want dat ene puppie drinkt nooit in zn eentje al dat melk bij Nina weg.... Of regelt zich dat vanzelf Verward
Mn moeder zal dat wel weten.... Ja we gaan vanavond naar de da dan heeft hij spreekuur.
Het probleem is dat we nog geen auto hebben dus ze moet met de brommer mee of op de fiets... Dat laatste pup kunnen we zo niet vervoeren natuurlijk. Dus we zijn een beetje aan dobben om te kijken hoe wat dat gaan doen.
Vaak is het erg druk bij de da dus dan ben al snel een uur anderhalf uur van huis.... laat je dat pup zolang alleen?


Is weer een beetje een 2 zijdig verhaal Scheve mond


Komt de dierenarts niet op huisbezoek? Die van mij wel, die is na de geboorte van mijn puppies midden in de nacht om 2.30 uur bij ons langsgeweest om de pups na te zien en de moeder te controleren en een piton-injectie te geven.
Ik denk dat jouw dierenarts in dit geval ook wel langs wil komen. Ik zou niet met de moeder alleen gaan reizen, dat is alleen maar extra stress en absoluut niet goed in deze situatie. Om met moeder en pup op de brommer te gaan is ook geen goed idee.
Gewoon de dierenarts bellen, en vragen of hij bij jullie langs wil komen lijkt me de beste oplossing. En het niet te lang afwachten.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 09:01

Ehm volgens mij doet die dat niet.... Zou het wel kunnen vragen, of een andere da bellen
Nee dat is idd niet te doen met een "ziek" hond of pup gaan sjouwen.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:15

Je kunt ook de dierenambulance bellen. In de meeste regio's brengen ze je ook naar de dierenarts met je dier. Kost rond de 30 a 35 euro voor de heen en terugreis. Gewoon even bellen en informeren of ze dat bij jullie ook doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:24

Bah, wat frustrerend zeg! WAt zou ik balen!

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:40

He wat een rotverhaal. Jaren geleden had een bekende van mij ook pups. Echter de moederhond overleed doordat de dierenarts een fout had gemaakt bij de keizersnede van de laatste pups. Maar de pup waren gezond. Totdat ze ook 1 voor 1 stopten met drinken en zeer snel dood gingen. Bleek er een virus (vergelijkbaar met een hersenvliesontsteking bij mensen) in het nest te zitten. Voor alle puppen werd gevreesd. Slechts 1 pup kreeg niks en een andere heeft een aantal dagen bij de dierenarts aan het infuus gelegen, meer dood dan levend, maar heeft het gered. 3 pups hebben het niet overleefd.
Ik zou zeker die ppups goed na laten kijken! Sterkte er mee.
groetjes Cindy en SPetter

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 09:59

Ja ga zo even met mn moeder bellen (ben nu aan het werk) en kijken hoe we dit gaan oplossen.
Ben al met dierenartsen aan het bellen geweest en ze zeggen allemaal verschillende dingen Verward

Nu kijken wat mn moeder denkt.... je eigen intuittie is vaak goed dus...

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:09

Wat vreselijk zeg! Ik hoop dat het nog goed komt met die laatste, en de moeder! Scheve mond

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:11

Robyn schreef:
Je kunt ook de dierenambulance bellen. In de meeste regio's brengen ze je ook naar de dierenarts met je dier. Kost rond de 30 a 35 euro voor de heen en terugreis. Gewoon even bellen en informeren of ze dat bij jullie ook doen.


Op zich een goede tip, alleen zou ik zelf dus niet met een teef met hele jonge pup willen reizen, in verband met de stress die de teef in deze situatie juist niet moet hebben. Dat kan dan net dat beetje stress teveel zijn...

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:38

Dat is zeker waar. Maar als het niet goed goed gaat met de pup zou ik het er wel op wagen. (Natuurlijk als er geen andere mogelijkheid is om er een dierenarts bij te krijgen.) Zeker omdat de andere pups ook al zijn overleden.