En toen was het over...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:10

Maar Sonja, alleen de paarden om en om naar buiten, dat is toch niet paardvriendlijk?

Als je de paarden nu alleen maar 's nachts buitenzet (valt het ook niet zo op) ?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:33

Zou dat nog nut hebben dan? Als ik het goed begrijp is het besluit door de gemeente toch al genomen?

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 10:37

Sonja schreef:
En als je ze dan eens de komende tijd (tot e.e.a. overgewaaid is zullen we maar zeggen) alleen in wisselbeurten buiten zet? Dus zeg maar niet meer dan 4 pony's tegelijk in de wei en de rest gewoon op stal?
Misschien is het op die manier te omzeilen?

Ik hoop dat je eruit komt, 't zou zo zonde zijn om alles op te moeten geven.

Dat is geen optie, ze zien dan de mesthoop vergroten en denk ook niet dat dat hun probleem is.
Het probleem is het lesgeven, de mensen die hier dagelijks over de vloer komen... daar hebben mensen over geklaagd, auto's langs de weg, kindertjes op straat etc.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:57

Hè Afke wat een ellende. Je had het zo mooi voor elkaar.
Als je Patser wil/moet verkopen, wil je dan eerst contact met mij opnemen? Want dan neem ik hem terug. Zelfde geld voor Celia.

Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:22

naiade schreef:
Dat is geen optie, ze zien dan de mesthoop vergroten en denk ook niet dat dat hun probleem is.
Het probleem is het lesgeven, de mensen die hier dagelijks over de vloer komen... daar hebben mensen over geklaagd, auto's langs de weg, kindertjes op straat etc.

O maar daar hebben ze wel gelijk aan. Ik vind dat ook schandalig, kindertjes op straat. Zou verboden moeten worden Clown
Wat een naar stelletje zeikdozen zeg! Boos!

juud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:57

tjonge af,

dat is wel ff een vieze tegenvaller... weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen...
als je hulp nodig hebt, weet je me te vinden he???
dikke kus Ach gut

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 12:25

Melanie5 schreef:
Hè Afke wat een ellende. Je had het zo mooi voor elkaar.
Als je Patser wil/moet verkopen, wil je dan eerst contact met mij opnemen? Want dan neem ik hem terug. Zelfde geld voor Celia.

Heel veel sterkte.

Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties.

De kinderen die hier rijden hebben keuze nr. 1 voor een pony mocht het zo ver komen dat ze verkocht moeten worden.

Patser is een speciale voor mij en zal niet snel bij ons weg gaan, op zich geld dit voor Celia precies zo, al denk ik dat die wel naar haar verzorgstertje kan gaan...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:12

Jaloezie maakt t leven van veel mensen kapot!!!!
Ik wind me weer enorm op als ik jouw verhaal lees.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:12

pfff....wat ben ik nu ineens heel blij dat ik elke dag naar minimaal 5 weitjes moet rijden.....! Wat een ellende..., maar tegenwoordig ben je al snel niet meer "particulier" en de stempel "commercieel" krijg je heel snel....gewoon een rotstreek om iemands droom kapot te maken!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:18

naiade schreef:

Op zich is het zo dat ik veel pony's heb en mensen het dan als commercieel zien, probleem echter is dat de meeste paardjes hier gekomen zijn met een reden en dat ik altijd geleerd heb dat je 5 paardjes per ha mag houden.
Met mijn 10 ha is dat dus 50 paarden, niet dat ik dat van plan was maar goed zo heb ik er altijd over gedacht...

Helaas werkt het niet zo. Als particulier mag je geloof ik maar een aantal pony's/paarden houden op hobbymatige basis. Hetzelfde geldt voor agrariers. Die mogen ook niet zomaar meer als 20 paarden neerzetten, want dan wordt het gezien als dat je op professionele basis bezig bent.
Het blijft natuurlijk heel erg vervelend wat er gebeurt. Ik hoop voor je dat de gemeente toch nog iets met je wil regelen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:26

Misschien heel erg naief gedacht, maar is een handtekeningenpetitie niet iets voor je, alle boktmensen die voor je tekenen en je hebt er al heel wat. Wat verschrikkelijk vervelend voor je zeg..Volgens mij heb ik weleens met je gepbt, kan je je pony's niet tijdelijk op het land doen(je had ergens bos ofzoiets wat je me vertelde?) zodat je intussen een oplossing kan gaan vinden, maar dan is de druk er even vanaf..

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:16

Als je hier in Nederland op een eerlijke, correcte wijze je geld wilt verdienen ( en wat is leuker als dat te doen in de paarden) word je langs alle kanten tegengehouden.
Waar moet dat naar toe met onze economie?

Er werd hier toch gezorgd dat de veearts, de smid, de voerleverancier etc etc hun brood konden verdienen.
Belachelijk vind ik het.
In en in ,- triest. Boos!