De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:32

Zodra ik een cap op zet word ik onzeker. Ben met Rio ooit eens zo gevallen en de rand van mijn cap is met de juiste lichtval nog steeds in mijn gezicht te zien.
Arrogantie nee dat denk ik niet. ik ben 32 jaar dus ik weet zo onderhand wel wat de gevaren van het leven zijn. Vraagje aan jou: hoe zit jij op je fiets? Moet je je daar ook niet beschermen tegen allerlei ongelukken die er even tueel kunnen gebeuren.

Ik vind het heel goed als mensen met cap rijden, maar een cap is voor mij geen garantie voor een veiligere rit.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:37

Ik vind het ook erg dom dat mensen (bewust) zonder cap rijden.
"Zit niet lekker, staat zo lelijk" zijn soms argumenten die je horot.
Vind ik de grootste onzin. Oke, ik lijk een beetje op een champion als ik dat ding op mijn kop heb, maar hij zit heerlijk. Ik heb er lang over gedaan, om de juiste cap te vinden die mij lekker zat. Ik vind het totaal geen belemmering, en totaal niet irritant zo'n ding op mijn kop.
Weet je wat pas lellijk staat, een verminkt hoofd dat je kan krijgen als je van je paard af tieft.

Oh hij is zo braaf, doet nooit een vlieg kwaad! Nee, tuuuuurlijk niet.
Ik vertrouwde mijn paardjes ook 1000000%, maar je zag mij never nooit zonder cap op ze klimmen hoor. Ik kon als het ware onder haar in slaap vallen, op haar in slaap vallen, merrie was de rust zelve, maar zonder cap erop

Tja, ik maak me er niet echt druk om. Laat ze lekker, mischien komen ze ooit tot inkeer als ze er eens afflikkeren en hun kop hard stoten en weet ik veel wat oplopen. Als ze dan nog tot inkeer kúnnen komen...

Laat mensen lekker, het is hun eigen lijf, en blijkbaar hard leers.
Mischien merken ze het zelf wel eens, mischien hebben ze geluk en worden ze nooit met hun neus op de feiten gedrukt.
Ik heb nog nooit een val gehad, dat ik zoiets had: Gelukkig had ik mijn cap op. Maar stel dat die wel eens komt. Dat 'lelijke, irriterende' ding kan wel mijn leven redden!

Het zusje van mijn vriendin rijdt ook zonder cap. Omdat het niet mooi is, lekker zit etc etc.
Zelfs toen ze met paard en al viel en een tijd niet meer durfte te rijden, is z eniet tot inkeer gekomen. Dom dom dom...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:38

Heranda schreef:
Maar dat het iets van arrogantie uitstraalt... Denk ik niet hoor, men kiest er gewoon voor om met of zonder cap te rijden... Maar niet om stoer te doen ofzo!

Idd. Al heb je die mensen er wel tussen zitten. Maar meerendeels gewoon een keuze, en niet omdat het stoer is maar om andere redenen (al vind ik vrijwel geen enkele reden een goede redenen)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:45

weet je wat ik erg vind? als je zonder zadel en zonder cap hoog gaat springen. ik bedoel... je valt sneller ---> je zit zonder zadel...
maarja, als ze een keertje op hun kop vallen is het mooi hun eigen schuld!
en wat nog erger is?
als ze zonder cap rijden, ze vallen op hun hoofd, krijgen daar last van, en geven de pony de schuld! eigen schuld, moet je maar een cap op doen he!
maar je moet het echt helemaal zelf weten hoor!
ik moet nu met cap omdat ik echt niet zonder zou drufen en ik mag niet zonder cap(van mijn ouders). ik vertrouw mijn paard echt 10000000000% want ze kent niks anders dan braaf en lief zijn, maar je kunt nog altijd vallen!

een cap staat stom, dat weet ik... maar een zweetding? zit niet lekker? nou die van mij niet! Als je ellemaal rijd merk je echt niet dat je zo'n ding op hebt... dus dat vind ik een hele domme smoes!

maar ja moet het echt zelf weten, het is je eigen keuze!

ookal kun je super goed rijden, je kunt nog altijd vallen!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:29

Het is deels schuld van de bekende ruiters; zij rijden zonder cap en de jongeren volgen dat voorbeeld. Kijk eens voor de gein in een paardeblad met intervieuws met deze ruiters met foto's dat ze thuis aan het oefenen zijn. De ruiters die thuis ook ( of in dressuur; wel) cap dragen zijn op een halve hand te tellen. Jammer. Ik rijdt zelf wel met cap, sterker, kinderen die op de pony gaan (al is het maar 5 min.) verplicht ik ook een cap op te doen! Heb liever geen ongelukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:30

Kijk aub maar niet in mijn profiel dan Lachen

Ik ben al erg vaak van een paard afgedonderd, zonder cap.
heeft al op verschillende plaatsen goed zeer gedaan, maar afkloppen, niet op mijn hoofd.

het is van mij geen arrogantie, maar ik had in die tijd (andere bestonder er toen maar amper) alleen maar een gewone cap en bij een val ligt dat ding eerder op de grond dan ik, dus wat heeft het dan voor nut die op je kop te plaatsen?

Nu heb ik wel een veiligheidscap, draag die op jonge paarden en in het bos.
op mijn eigen paard niet in de bak.
Helemaal geen arogantie, maar ik vind een cap echt niet fijn rijden en ik kies dan voor het risico eraf te vallen zonder cap.
En het risico op mijn eigen paard is minder dan op een jong dier.

Rij wel altijd met veiligheidsbeugels.
ook arrogant als je dat niet doet dan? Verward

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:39

Ik rij met cap, eigenlijk omdat het verplicht is tijdens de manege lessen. Maar eigenlijk heb ik er nooit moeite mee omdat ik het eigenlijk haast niet voel, ok toegeven ik lijk dan beetje op champignon.. eerst toen ik begon reed ik met gewoon cap.. toen reed ik toch liever zonder cap maarja was verplicht.. Nu voel ik me altijd onzeker als ik zonder cap rij.. *bijv ik kom ff langs mag ik ff uitstappen...* ook al is paard 100000000% betrouwbaar.. En ik vind dat mensen zonder cap rijden, zelf moeten weten, want stel nou dat ik later ook zonder cap ga rijden *denk ik niet*
ff een pennymeisjesvraag wat houd veligheidsbeugels nou in!??

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:44

Ik raak er eerder gefrustreerd van dat er zoveel topics zijn over dat mensen die zonder cap rijden verkeerd zijn.
Het is hun hoofd, niet het jouwe, dus laat ze ook zelf beslissen of ze een cap op zetten..

(Ik rijd zelf overigens altijd met cap..)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:17

Ik vind dat iedereen helemaal zelf moet weten of ie met cap rijdt of niet. Soms zie je iemand op een schrikachtig jong paard zitten en dan denk ik ook wel 'lekker slim' maar ze moet het zelf weten.

Wat ik dan wel weer raar vind, pas een foto bij HAW van iemand die vrij verkrampt zat, de reden daarvoor was dat ze het paard nog niet vertrouwde omdat ze pas zo hard was gevallen. Maar dan reed ze wel zonder cap...

Heb ik ook nog een vraag; rijden westernuiters eigenlijk wel eens met cap?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:19

Misser schreef:

goeie vraag maar ik heb de idee van niet..

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:38

Citaat:
Mijn paard, mijn verantwoordelijkheid... als er iemand vanaf valt, dan ben ik degene die aansprakelijk is....

En daarom rij ik altijd met cap anders mag ik gewoon niet rijden, want als er iets gebeurt, is d eigenaresse van mn verzorgpaarden aansprakelijk.
Ach, en ik heb er geen last van, cap zit goed en ik voel hem eigenlijk niet.
Op de manege reed ik altijd zonder cap, vanaf mijn eerste les eigenlijk, dat vond ik eigenlijk nog gevaarlijker, want ik kon totaal niet rijden, maar stapte gewoon op een paard...

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:55

Tancreda4"]
[quote="Heranda schreef:
Maar dat het iets van arrogantie uitstraalt... Denk ik niet hoor, men kiest er gewoon voor om met of zonder cap te rijden... Maar niet om stoer te doen ofzo!

Idd. Al heb je die mensen er wel tussen zitten. Maar meerendeels gewoon een keuze, en niet omdat het stoer is maar om andere redenen (al vind ik vrijwel geen enkele reden een goede redenen)
[/quote]

Amen

iedereen moet zelf weten wat ie met zijn eigen hoofd doet, ik rijd wel altijd met cap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:57

Weet je wat het is? Het lijkt gewoon stoer om zonder cap te rijden, een cap is voor mietjes. Knipoog

Maargoed, ze moeten het zelf weten. Eén keer een ongelukkige val en... Nouja, laat ik het daar moaar niet over hebben! Knipoog

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:04

Ik rijd meestal zonder cap in de bak. Daar ziet niemand me, dus heeft het ook geen nut om stoer te doen. Ik weet dat het stom is, maar ik vind hem niet lekker zitten, vergeet hem ook gewoon. Ik zet hem wel op met buitenrijden en springen. En met buitenrijden kunnen mensen me wel zien, dus ik vind dat stoer of arrogant in mijn geval onzin.
Want stoer zijn heeft nou eenmaal pas nut als anderen je kunnen zien en je zo 'indruk' kunt maken, toch Verward

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:21

Het is vaak geen arrogantie hoor maar ik denk eerder gemakzucht , geen zin om op te zetten ...
Of om bepaalde redenen hoofpijn ervan , jeuk enz.....

Ik reed ook altijd zonder omdat als ik het warm krijg , krijg ik hoofdpijn van mijn cap en ontzettende jeuk en dit is niet zo leuk tijdens het rijden...
Maar de eigenaar van mijn verzorgpony's wil dat ik wel een cap draag , dus zoek ik nu gewoon een lichtgewicht luchtige cap en verkoop ik mijn andere en rijd ik netjes met cap hoor Knipoog
Laatst bijgewerkt door bakkie op 25-04-04 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:22

ik rijd altijd met cap..
is bij ook gewoon een gewoonte geworden en heb er geen last van, En als je een goed passende cap hebt, heb je er in princiepe ook geen last van Knipoog En met die luchtdoorlatende dingen van tegenwoordig heb ik echt geen last van een zweetkoppie Haha!
Merk niet eens meer dat ik hem op heb

Ik ben vroige week gevallen, op mijn hoofd, en die cap had een mooie basrt gekregen, ben blij dat ik die cap ophad, een cap koop je nieuw voor 70 euro, een hoofd niet Lachen

Maar verder moet iedereen het lekker zelf weten hoor. Oud en wijs genoeg toch?

Als er iemand anders op mijn paard gaat moet ie wel een cap op Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:29

Het kan me helemaal niets schelen dat anderen geen cap op zetten, maar ik rijd ALTIJD met cap . Het lijkt me alleen niet erg slim om altijd zonder te rijden..... Er kan zoveel gebeuren.
Het is een beetje hetzelfde idee als iemand in een hockeywedstrijd geen gebitsbeschermer in heeft. Dat vind ik ook dom. Alleen is je hoofd wel íets belangrijker dan je gebit alleen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:40

ik rij bijna altijd met cap.

maar als ik een paard moet/kan rijden, en ik heb geen cap mee, ,pech gehad, wel ff twijfels, denk 3 keer na, *is dat paard een beetje te vertrouwen?* dan klim k erop

kheb zelf ook wel eens gedaan:(heel dom, doe ik nou niet weer)
zon heel raar beest, soms echt kuren, begint eineens te bokken, enz. reed ik nog maar net. ik erop, geen cap op, zonder zadel, buitenrit maken.

dat doe ik dus echt niet weer, dus liever wel cap. of t arrogantie is weet ik niet. laat ze t lekker zelf weten!

oh ja, stoer he, als je van je pony klettert, zonder cap, terwijl ieder1 staat te kijken, en je met een ambulance naar t ziekenhuis word gebracht.... heel stoer!
Laatst bijgewerkt door Serendipity1 op 25-04-04 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:42

het maakt mij echt niets uit of anderen wel of geen cap op hebben, ik beoordeel mensen daar niet op, en ik verwacht eigenlijk ook dat ik daar niet op beoordeeld wordt...
ik rij over het algemeen zonder cap, alleen als naar mijn idee het risico te groot is, zoals met springen en buitenrijden. wat anderen als grens zien maakt mij niets uit, ik heb dat gewoon voor mezelf bepaald, en ik voel me met normaal rijden prettiger zonder cap, en op die andere momenten prettiger met.

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:43

Ik vind al dat gezeur over cap of geen cap een beetje irritant, aangezien ik vind dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid draagt. Op de manege is een cap verplicht, dus dan doe je een cap op. Niet zeuren. Ikzelf heb een eigen paard en in de les moet iedereen onder de 18 een cap op, ik dus ook. Aangezien je in de les ook wel erg fanatiek te werk gaat vind ik het ook wel een veilig idee een cap op m'n hoofd te hebben Ook rij ik altijd buiten met cap. Maar als ik gewoon zelf rij in de bak, maakt het me niet zoveel uit of ik geen cap opheb of wel. Toevallig reed ik gister in m'n eentje in de bak (zonder cap) en ik ging maar eens wat balkjes draven en een mini sprongetje maken (30 cm). M'n paard is een fries, lekker cool karakter, dus die doet ook niet gek met zo'n huppelsprongetje. Toch kwamen er een paar meisjes van m'n stal (zo'n jaar of 13/14) aanzetten OOOOO je hebt geen cap op! Ik had echt zo iets van, ja boeiend, ik maak een paar keer een huppelsprongetje, en is het jullie verantwoordelijkheid --> NEE.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:14

Weet je, het zal me eerlijk gezegd een rotzorg zijn wat anderen doen.
Als zij zich er fijn bij voelen moeten ze het toch lekker zelf weten?

Zelf rijd ik wel (nog) met cap.
omdat Tervano nog een jong paard is, en af en toe wel eens pittig uit de hoek kan komen.

Op Sabientje heb ik anderhalf jaar met cap gereden, tot ik een keer m'n cap vergeten was.
Het was een verademing!
Ik kon me veel vrijer bewegen, het rijden ging makkelijker enz. enz.

Voor mij geen cap op als het ff kan...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:15

ik rij zelf altijd met cap, zelfs als ik maar even ga uitstappen. Ik heb voor mezelf nog nooit een geldig excuus gehoord waarom je niet met een cap zou rijden, ik heb zelf namelijk geen last van haar dat niet goed ligt, zweten, hij zit niet goed, mijn paard schrikt toch *nooit*(een paard dat nooit iets doet daar geloof ik niet in) ... Maar dat kan voor iemand anders misschien wel een reden zijn. Persoonlijk vind ik het dom om zonder cap te gaan rijden maar ieder zijn eigen lichaam. Als iemand nu zo vastbesloten is om geen cap op te doen dat doet hij maar. Hij doet zichzelf maar aan wat hij wil.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 25-04-04 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:19

Ik reed altijd met cap. In het begin met Kore ook, maar nu echt niet meer! Bij ons op stal rijden alleen de mensen van de ponyclub met cap, zelfs de rijvereniging heeft het niet verplicht gesteld.
Natuurlijk doe ik het niet om de arrogantie. Ik doe het omdat ik het onnodig vindt. Ik ken Kore, ken haar reakties, kan bij wijze van al 10 minuten van te voren voorspellen wat ze gaat doen. En zij kent mij. Ookal schrikt ze nog zo erg, ze naait er nooit tussen uit, daar is het gewoon het type paard niet voor om dat te doen. Gewoon niet nodig dus!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:20

Ik rijd zelf altijd met cap. Moet ik ook, anders wordt mijn paard a la minute verkocht door mijn ouders en hoef ik ooit nooit meer aan paardrijden te denken.
Ik persoonlijk vind het dom als je zonder cap rijdt, maar het is ieder z'n keus... Het is hun lichaam, ze doen maar wat ze er zelf mee willen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:42

MoonChloe"]
[quote="Misser schreef:

goeie vraag maar ik heb de idee van niet..
[/quote]
Er zijn wel caps voor westernruiters, van die dingen die je onder de hoed kunt doen.
Maar veel zie je het niet.
Bij ons is nu de discussie gaande op de vereniging over het wel of niet dragen van een cap. Volgens de verzekering moet iedereen dat, ook de westernruiters. Dus nu zie je inderdaad westernruiters met een cap.

Dat er geen cap is die past, dat is grote onzin, er zijn zo veel modellen, er is er ecth wel eentje die past en waar je geen last van hebt.

Het vreemde is dat er met paardrijden nogal wat discussie is over wel of geen cap. Met wielrennen is het vaak verplicht en ook bij wielertrainingen. Nooit iemand die er over klaagt. Ook niet met skeeleren.