Oh dat lijkt me echt vreselijk. Doe je zo je best. bah! Niet eerlijk..
holly
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 00:24
Anoukie schreef:
Holly, je pb ga ik nog beantwoorden, maar ik moet er even over nadenken .
Das helemaal prima hoor. Doe lekker op je gemak. Je weet dat je me alles mag vragen en dat ik wil proberen om daar antwoord op te kunnen krijgen.
Zo ontzettend lief alle steuntjes in de rug die iedereen voor Anouk heeft. Hoe verder ik in het verhaal terecht kwam hoe meer ik merkte dat Anouk dingen niet wist. Daardoor vond ik het ook steeds naarder worden, waardoor ik besloot om meteen mijn vriendin te bellen en haar vragen te stellen. (harstikke lieve meid die ook meteen wilde vertellen) Zij was met haar paard de buurvrouw en maakte vaak een praatje met de nieuwe eigenaar. Zij wist natuurlijk ook niet dat het verhaal wat haar verteld was niet klopte. Zij stond net zo versteld als ik en Anouk.
Anouk, je moet hoop houden dat er een heel lief nieuw baasje voor haar komt. Ondanks de situatie van Roxanne moet je niet metteen het ergste gaan denken. Er is vast iemand die haar graag een thuis wil bieden en de tijd wil nemen om haar op te knappen. Deze mensen hadden idd best kunnen laten weten als er iets niet helemaal goed is, dat is idd zo eerlijk is anders, maar neem van mij aan, neem zelf even een kijkje of ga er zelf even achteraan hoe het nu precies in elkaar steekt allemaal. Ik hoop namelijk nog steeds dat het verhaal wat minder ernstig in elkaar zit als dat je nu hebt moeten vernemen.
Anoukie
Geplaatst: 25-04-04 08:15
Afgezien van alle leugens die er dus verteld worden, vind ik het nog het ergste voor die schat van een merrie,... Om te horen dat ze chagerijnig is geworden en met rijden heel bijdehand, doet me nog het meeste pijn.
Ik zat er toen ik haar wegdeed zelfs nog over te denken om haar naar de Amarant te doen (groot complex waar o.a. geestelijk gehandicapten verzorgd worden). Daar hebben ze ook een manege en werken ze op therapiebasis met paarden. Zo braaf was ze!!! Ik kan het bijna niet geloven,...
Ik kan wel bellen, maar durf niet echt. Wat moet ik zeggen? Wat hebben jullie met dat paard gedaan?
Ik heb gewoon niet de mogelijkheden om haar terug te kopen en hier neer te zetten. Bovendien zou het niet eerlijk voor Roxanne zijn, ik heb er ook geen tijd voor.
Holly, nogmaals bedankt, ik heb echt veel liever dat ik weet wat er met haar gaat gebeuren dan dat ik in onwetendheid verkeer. Het is niet leuk, maar ik zal het toch los moeten gaan laten. Vanaf het moment dat ze verkocht is, is het mijn paard nl. niet meer. En dat is nu al een half jaar geleden,...
Tessebes
Geplaatst: 25-04-04 09:02
Tjee... wat rot voor je Anouk. Ik dacht dat je een goede deal gesloten had, maar blijkbaar niet.
holly
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 11:40
Anoukie, ik zal proberen of mijn vriendin het verhaal een beetje wil blijven volgen voor zover dat mogelijk is. Naar mijn weten werkt zij op dit moment op dat bedrijf (niet in het paardengedeelte) Wie weet komt er op een dag het bericht dat ze een mooie nieuw plekje heeft gevonden.
Het fijne is natuurlijk dat mijn vriendin aangeeft te hebben vernomen, dat een handelaar niet welkom is.
Anoukie
Geplaatst: 26-04-04 11:08
Ja ik blijf hopen Holly, dat er een fijn baasje komt voor haar,...
Nathalie1981
Geplaatst: 26-04-04 14:19
Jeetje wat vreselijk om zoiets te horen. Sterkte!!!!
Wienna
Geplaatst: 26-04-04 15:04
Ik zou het ook vreselijk vinden om zo je paard weer terug te vinden. sterkte
Anoukie
Geplaatst: 27-04-04 14:20
Yokie hier op Bokt heeft de advertentie van Roxanne gevonden,... Geen woord over haar OCD en handelaren zijn ook welkom,...
06-14176324 super mooie merrie 4/19/2004 5:51:42 PM
lieve mooie grote merrie van 6 jaar.havidoff x avion utopialijn clavecimbel schoft... 1.74 hoog paar maanden geleden isa ze vast komen zitten tussen de trailies in haar stal daarbij zijn er een paarspeiren verrekt het is al ver over maar je kunt er nog niet op rijden vraag er 2000 euro voor maar daar valt nog over te prtaen.ze is zeer geschikt voor de lichte dressuuur en voor de fok.handelaren mogen ook gerust bellen. hoop snel iemand te vinden want de reden dat ik haar wegdoe is dat ik alles zelf moet betalen en pas 16 ben en dat bijna niet te doen is.
Ik kan me voorstellen dat je die advertentie absoluut niet op prijs kan stellen , misschien zelf je stoute schoenen aantrekken en bellen? (al denk ik niet dat je daar wat mee opschiet.)
Tessebes
Geplaatst: 27-04-04 14:35
Ja die is te gebruiken. Wat een suffe adv. zeg!
Anoukie
Geplaatst: 27-04-04 14:38
Ik heb die jongen gisteren op msn "gesproken",... Handelaren niet welkom zei hij nog en ik ga haar niet voor de fok verkopen,...
Leugens, allemaal leugens,...
Yokie
Geplaatst: 27-04-04 14:41
Leugens, inderdaad. Een van de ergste dingen vind ik nog wel, dat de ouders in dit geval het alleen maar in de hand werken. Zo'n jong groeit op voor galg en rad, om het zo maar eens te zeggen. En dat ten koste van het paard
Maar. Misschien zien we het wel allemaal te pessimistisch in? Net wat Holly al aangaf?
Wienna
Geplaatst: 27-04-04 14:47
Maar je kan op je klompen aanvoelen dat iemand die afstammeling leest en voor dat bedrag, toch weet dat er iets niet klopt????
Kriel
Geplaatst: 27-04-04 14:50
Is nog verraderlijk omdat hij erbij zegt dat ze tussen de tralies van de stal heeft gezeten
Wienna
Geplaatst: 27-04-04 14:51
daarom......
Yokie
Geplaatst: 27-04-04 14:55
Tuurlijk geeft de advertentie genoeg reden tot twijfel en argwaan. Maar dat doet niet af aan de manier waarop dit dier weer van de hand wordt gedaan...
Saskia9
Geplaatst: 27-04-04 14:58
jeetje wat vreselijk, als ik een hoge spaar rekening had zou ik echt wel een handje mee helpen, kun je niet een grote bokt actie maken, met mensen die allemaal wat geld inzamelen en het paard eventueel op een weiland neer te zetten? klinkt wel dom eigenlijk, maar als ik dit zo lees vind ik het zo sneu voor de merrie, sterkte anouk !
Kriel
Geplaatst: 27-04-04 14:59
Natuurlijk is dat schandalig, maar wat het ook een beetje is.....is dat het nu heel dicht bij is omdat het het paard van Nouk betreft. 'Maar je wilt niet weten hoe vaak dit soort dingen gebeuren. Op jacht naar nieuwe paarden kom je ongetwijfeld paarden tegen die of onder de buut zitten of op andere wijze zijn beinvloed. Ernstige situaties, maar wel heel vaak gebruikelijk.....
Wienna
Geplaatst: 27-04-04 15:19
ben het erg met Levy eens dit kom je helaas maar al te vaak tegen.....
Anoukie
Geplaatst: 27-04-04 16:19
Ja maar (gelukkig?) niet zo vaak van zo dichtbij,... Tenminste, ikke niet.
Roxanne zou niet de handel in moeten, maar zoals ik haar verkocht heb, als een lief, knuffelig recreatiepaard dat een nieuw baasje zoekt die niet te veel van haar wil (zeker niet sportgericht).
Maar goed, als hij haar verkoopt als fokpaard en men komt erachter dat ze OCD heeft, gaat ze natuurlijk onmiddelijk terug (verborgen gebrek). Geen fokker die met een merrie met OCD gaat fokken (toch???).
holly
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 16:27
Anouk hoeveel leugens kan je nog aan meid, ik vind het zo schandalig. Het stukje dat het beter gaat vind ik ook iets om over te vallen, mijn vriendin meld dat ze niet eens kan draven met dat been. Nee Anouk, ik vind het zo spijtig dat je zo over je paard moet vernemen dat ze bij mensen is terecht gekomen die de waarheid verstoppen. Een paard (elk paard) verdient de waarheid, alleen dan vind men een nieuwe eigenaar. Zonde, maar het duimen zeker niet opgeven.
HorseMoments
Geplaatst: 27-04-04 16:28
Als je een paard koopt waarvan je kunt bewijzen dat ie al ocd had toen je hem van diegene kocht moet de eigenaar hem altijd terug nemen! Tenzij ze het erbij hebben verteld en je ermee accoord bent gegaan. Het is echt TE erg om te lezen hoe deze mensen nu van haar af proberen te komen. Maar ik denk dat deze mensen zich nog wel tegen zullen komen. Het is echter erg dat roxanne hieronder moet lijden. Ik hoop dat ze een goed baasje voor haar vinden. En anders denk ik dat het voor Roxanne beter is als er een einde aan komt. Heel veel sterkte!
sarabande
Geplaatst: 27-04-04 16:30
Nouk er zijn helaas heel veel mensen die fokken met een paard waar ze niets van weten Zie F&A als je die mensen probeert te weerhouden van verdriet en financieeel tegenslag wordt je bijna afgemaakt. De domheid overheerst, eerlijkheid wordt niet op prijs gesteld maar gestraft, ook en zeker hier op Bokt.