Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Liesjuh schreef:Ik zou aan een stalgenoot (met best wat ervaring) vragen of dat zij/hij in de bak wil komen als jij gaat rijden en in wil grijpen als het fout gaat en als het goed gaat zijn/haar mond houdt... dan heb je toch want onder steuning en ben je toch zelf aan het rijden

missnynke schreef:en tja de beste ruiters vallen wel eens (ook anky), dat hoort helaas bij de sport....en als je niet wilt vallen kun je idd beter stoppen met rijden.
Arabendu schreef:Palinde als ik al je berichtjes hier achter elkaar zet dan kan ik geen andere conclusie trekken dan dat het probleem bij jou ligt.
Dit paard verkopen en een ander paard kopen zal de oplossing niet zijn.
In principe kun je 3 kanten op:
- of je geeft jezelf een enorme schop onder je hol en gaat voor het rijden/omgang met je huidige paard (en neemt daarbij prive-les)
- of je verkoopt je paard en gaat weer op de manegepaarden rijden (wel de braafste uitkiezen), zodat je zonder angst lol hebt in het rijden
- of je gaat dammen
Klinkt heel hard, maar een paard voelt angst en onzekerheid en reageert daarop en als jij met je 60-80 kg niet de baas kan zijn over een dier van 600-700 kg maar dit andersom het geval is dan wordt het gevaarlijk.
palinde schreef:Hoe krijg ik mijn vertrouwen terug in mij en haar???

. Ik ben zelf ook al 3 keer van linards afgevallen (1 keer naar de dokter en 1 keer naar de EHBO int ziekenhuis) en ik spring er ook nog steeds op
. Je moet gewoon even over de eerste schrik heen komen , dan komt het wel weer goed