geschrokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:08

Citaat:
Op 2001-10-09 13:48, schreef stef:
Jamaica is ook jong, daar ga ik straks ook mee rijden enzo, wat als zij een x explodeert?

Dan had je geen jong paard moeten kopen
Maar een oude manegepony die al heel veel heeft meegemaakt

of een groninger Schijnheilig

Maar als je een beetje verstand van paarden hebt, dan weet je dat jonge paarden nog niks gewend zijn en wel eens kunnen schrikken en exploderen

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:42

laten we dan zeggen dat sonja vrij ongenuanceerd was....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:51

Nee hoor, ik blijf erbij dat ik gewoon alleen maar eerlijk ben. Ook dat is het 'nadeel' van levende wezens (mens, in mijn geval): eigen mening.... }>

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 13:20

*zucht*
Tuurlijk heb ik er over na gedacht.
Maar dan is het ook nog zo dat Jamaica in 1e instantie een 3 jarige was.
En wat ik bedoel, het gaat heel goed met mijn angst(en) maar door wat er gebeurde werd ik er weer even mee geconfronteerd, is dat zo raar dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:27

Ik snap best dat je dan even zoiets hebt van "ohoh, dat gaat mij misschien ook nog wel overkomen", maar het lijkt mij een heel normaal iets als je met een jong paard gaat rijden. Die willen wel eens hun voetjes optillen, da's logisch....
Daar moet je niet bang voor zijn, da's geen basis om met een jong paard te gaan werken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 13:31

jah, nu heb ik inmiddels ook zo iets van mwah,. lekker zandhappen hoort er ook bij, maar dat had ik toen echt niet.
Het is natuurlijk ook een moment opname

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:34

Mocht je dat nou ook een keertje hebben als je erop gaat over een tijdje, kies dan voor je eigen zelfvertrouwen en doe het op dat moment niet. Loop dan toch effe terug naar je kast en pak een longeerlijn.
Beter tien keer uitstellen dan 1x onzeker opstappen. Als jij onzeker bent, geef je aan Jammie aan dat je niet voor 100% te vertrouwen bent als leider en dat kan veel verklooien bij (jonge) paarden.

Uniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:11

Ach, van een jong paard kun je dat verwachten, maar die hond moet dan ook eigenlijk daar een beetje uit de buurt blijven!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:37

Inderdaad Sonja Lachen Ik heb er op een gegeven moment voor gekozen om mijn paard eerst te blijven longeren, en pas na een paar weken er weer op te stappen, met een goede intructeur! Dat gaf mij zekerheid, en ook mijn paard.
En inderdaad, ik heb het best wel onderschat om met een jong paard te beginnen, maar inmiddels hebben we allebei ons zelf vertouwen weer terug en gaat het Super. Het kan dus best goed komen als je maar op tijd stopt als je de bibbers in de benen krijgt

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:51

Is toch helemaal geen schande Stef, dat je hem eens knijpt.
Ik heb Isolda ook heel lang eerst gelongeerd voordat ik erop ging. Voor het rijden keek ik eerst in haar oogjes en dan zag ik het al gauw of ze braaf zou zijn of een knetterbui had.
Achja, je pleurt er een paar keer naast, hapt wat zand en modder, met een beetje pech een drol Haha!

Maar ach, dat is toch de charme van een jong paard. Voordeel is dat je na een tijdje je paardje goed kent en dan kan je ook in haar oogjes kijken en dan beslissen om haar eerst aan de longe te gooien!
En heeft Hon nooit een bui dat ze met vier beentjes in de lucht 180 graden omdraait? Vast wel!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:16

ik zou zeggen:w ees er op verd8, ik rijd nu ook op zo'n knol dat je elke seconde in de gaten moet houden, ant zodra zij de kans krijgt grijpt ze die, das niet lekker, maar ik bene r nu elke seconde op verd8,a ls je dat bent zit je zowieso steviger!!!!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:49

Citaat:
Op 2001-10-10 17:11, schreef Uniek:
Ach, van een jong paard kun je dat verwachten, maar die hond moet dan ook eigenlijk daar een beetje uit de buurt blijven!

'waarom?? die bok moet gewoon leren dat hij nergens naar moet kijken en gewoon door meot gaan maar dat is echt niet makkelijk voor elkaar te krijgen hoor!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:20

Bij ons op stal lopen er 2 rottweilers rond en die komen rustig zo de bak ingewandeld, die roepen echt niet even 'deur vrij' ofzo en ze gaan nog niet van de hoefslag af als je er aan komt ook! Maar alle paarden op stal zijn wel 'hondproof', die kijken echt niet meer raar op van een hond in de bak! Dus lekker los laten lopen die hond, moeten ze dan maar aan wennen! En jij moet je paard bezig houden, zodat 'ie z'n aandacht bij jou heeft en geen tijd heeft om zich met andere zaken te vermaken (zo'n hond is vaak een leuk excuus voor een paard om even lekker te gaan keten!) en ook minder snel schrikt.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 00:54

Citaat:
Op 2001-10-09 13:55, schreef Desiree:

. En daarbij, van een keertje vallen ga je niet dood.

`T hoeft niet, maar het kan wel Verdrietig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 07:49

Citaat:
Op 2001-10-10 17:11, schreef Uniek:

En als jij met je paard buiten gaat rijden, wordt dan het hele bos afgesloten voor honden? *LOL* Een paard moet "bomproof" gemaakt worden, gewoon overal aan wennen. Dus ook aan honden die ineens wegrennen, klapperende zeiltjes langs de weg, paraplu's, ligfietsen ( }> ) etc.
Honden in en langs de bak zijn best wel eens irritant, maar je kunt het ook zien als een leermoment voor jou en je paard.