Met je eigen paard bemoeien, moeilijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 20:19

Het is jouw paardje, dus je zal haar wel het beste kennen! Ennuh: ik heb altijd maling aan commentaar van de zijlijn! Naar adviezen luister ik altijd wel, maar beginnen ze op zo;n toon... Extreme duivel van JAh, maar dit, en dat... dan gaat me oor gang open en stroom het er zo weer uit!

Dus.... laat ze lekker l*llen, je weet toch wel beter...

Haha!

<== Pienke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ethelate op 2001-10-17 19:43 ]</font>

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 21:05

Citaat:
Op 2001-10-09 14:03, schreef kimmy:
Ik bemoei me ook met mensen die niet goed voor zijn of haar paard zorgt of omgaat. Wat is daar mis mee? Niks toch? Het zal me niet in dank afgenomen worden, maar als iemand te hard haar pony mept, vraag ik wel: "moet dat zo?" en als een pony ziek is, vraag ik of er geen dierenarts bij moet. Dat doen toch alle paardengekken? iedereen heeft toch het beste over voor een paard?

Dit wil niet zeggen dat JIJ het doet, maar toch. Ik bemoei me in zekere zin, als het echt te ver gaat, met een paard van een ander.

ah het is niet jouw paard en die gene zou er heus wel goed over beslissen. dus ik vind dat overbodig en heel bemoeierig wat jij doet. persoonlijk vind ik dat zo stom en irritant

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 21:47

Ik wil een dialoog zien!! (en niet off topic gaan)

gr,
Prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 00:48

Hoe jullie dat onderling gaan regelen moeten jullie zelf maar weten, ik wil wel even iets kwijt over het longeren.

In zijn jonge jaren deed mijn paard ook heel idioot met longeren, hij wilde het eigenlijk niet. De oplossing is eigenlijk dat je hem de kans niet moet geven, dan laat ie het wel. Erg handig daarbij is een kleine bak of een afgezetten bak, het paard kan dan niet van je weg, je blijft erbij met je hulp etc. Tweede methode is hem bij te zetten met welke hulpteugel je ook wilt, hiermee begrens je je paard en kan hij dus ook niet uitbreken.
Als jij je paard lekker relaxed aan een halstertje beweging wilt geven zul je eerst je paard moeten leren wat de bedoeling is. Dus pas als hij het braaf oppakt kun je alle toestanden achterwege laten en hem lekker ontspannen rondjes laten lopen voor zijn beweging, verder heeft het geen trainingswaarde ofzo.
Eerst de ongehoorzaamheid eruit, dan ga je verder.
Zo werkte het voor mij ook en als ik zou willen kan ik mijn paard nu zelfs op het strand longeren als ik zou willen. Hij begrijpt heel goed wat de bedoeling is.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 07:04

Jeetje Lovely, waar gaat het hier nou over. houdt je ajb aan de topic begin anders een eigen threat (onderwerp) ergens anders.

bvd

gr,
Prima

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:29

Lovely heeft een heel goed en juist advies gegeven. Ik had ook al zoiets gezegd. Een paard dat het longeersysteem niet goed kent moet inderdaad bijgezet worden. Dat is beter dan ruzie met hem krijgen omdat hij iedere keer omdraait. Voor het bijzetten is een slof heel geschikt (met slof longeren is vaak minder slecht als er mee rijden, want dan kan er minder verkeerd gaan).
Wat betreft Napoleon en Lunatic, dat is gewoon een kwestie van reactie en wederreactie. Het schreeuwen (als eerst door de wind waardoor je al ruwer overkomt en zo ergernis van de ander aanwakkert). De opgekropte ergernis van Napoleon naar Lunatic toe, de frustratie van Lunatic, veroorzaakt door haar niet zo coöperatieve paard. Het was een verkeerd moment om een dergelijke discussie te beginnen. Het zou beter zijn geweest als Napoleon Lunatic achteraf hier over aangesproken had, dan was het waarschijnlijk niet zo hoog opgelopen. Misschien is het wel goed als jullie je fouten t.o.v. elkaar gewoon excuseren. Dan kun je gewoon bevriend blijven met elkaar, no hard feelings. Ik vind namelijk wel dat allebei in bepaalde opzichten gelijk had.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Desiree op 2001-10-10 09:33 ]</font>

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:36

ok ok fair.....

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:28

Ik vind dat die twee gewoon eens lekker rond de tafel moeten zitten. Zo wordt er ook niets opgelost. Nu blijft Lunatic misschien wel met een rot gevoel naar stal komen, terwijl het daarvoor altijd leuk was. Ik zou er iig voor zorgen dat er tenminste geen spanning meer tussen beide zal zijn. Want Lips are sealed heeft geen zin. Komt alleen maar meer rottigheid en ruzie uit voort.
Dus: trots inslikken en praten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:24

Zo als lov beschrijft was tor ook, maar dankzij die dingen die lovely zegt is hij nu goed longeerbaar,

en prima , in principe gaat t niet of topic want er wordt duidelijk gemaakt dat longeren met slof niet slecht is wat lutanic hier verwijtend bedoelt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pieterjan op 2001-10-10 13:27 ]</font>

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 15:45

ok, maar wat is dan de oplossing voor deze meiden om die ruzie op zijn minst uit te praten? Lijkt me wel wenselijk toch??
Geef advies girls!!

gr,
Prima

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 17:27

Iedereen bedankt voor jullie reacties.

Wat betreft longeren: ik vind een slof zowel met rijden als longeren niet nodig. Ik heb gister gewoon weer mijn elastiek eraan gedaan en dat ging prima Lachen .

Voor de rest is dit hoofdstuk voor mij gesloten. Ik ga er geen energie aan verspillen verder. Voor mij is de vriendschap voorbij, jammer maar helaas. Er blijft natuurlijk een gevoel van onrechtvaardigheid, teleurstelling en verontwaardigheid. Ik wil ook zeker NIET meer met haar praten, want dan ga ik OOK (zoals zij heeft gedaan) dingen zeggen die niet meer terug te draaien zijn. Ik vergeef niet snel en vergeet ook niet. Ik accepteer dit soort gedrag van niemand, laat staan door een "vriendin" en dan ook nog een die denkt dat ik voor de lol mijn knollie in haar mond trek tot bloedens toe Frusty !! Ik ken mijn paard en ik weet van mezelf dat het heel goed gaat met haar (en mij) en dit soort "advies" kan me gestolen worden!

Nog even over het feit dat ze mijn honden (waarom ook niet meteen mijn katten en de goudvis van mijn moeder) erbij betrekt. Zij vindt dat ze mogen blaffen in een flat, op de visite mogen duiken, andere honden aan mogen vallen, bedelen, etc etc. Ik voed ze netjes op, daarom kunnen ze ook overal mee naar toe en zijn ze sociaal tegen alles en iedereen Lachen .

Dus wat mij betreft kan er een slotje op dit topic Haha! .

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:48

I guess it's over, i call it a day. i'm sorry this had to end this way.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prima op 2001-10-10 21:51 ]</font>

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:49

Citaat:
Op 2001-10-10 21:48, schreef Prima:
I guess it's over, i call it a day. i'm sorry this had to and this way.

sorry maar het is end Haha!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:52

kweet nie waar je het over hebt.... Schijnheilig

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:57

ooohoooh berichten bewerker Haha!
zoiets flikken ze me altijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 01:11

Expensive en Lunatic, als jullie elkaar nog eens tegenkomen en ruzie gaan maken, doe dit dan ajb niet bij een paard wat al niet zo makkelijk bezig is, daardoor gaat het paard nog meer over zijn water en leert hij helemaal niks omdat hij te gespannen is. Hiermee maak je ook nog je paard bang en onzeker en wordt het alleen maar moeilijker.
Volgens mij moeten de gemoederen even bekoelen voordat er weer gepraat kan worden, maar doe dat alstjeblieft wel. Je hebt meer aan elkaar als vrienden dan als vijanden.
Dus even tot 100000 tellen en elkaar een hand geven.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 08:24

Lovely: helaas ik ken lunatic, dat zal niet gebeuren. Maar ik ben het met je eens hoor

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 09:50

Effe over je honden Lunatic: jij bent tenminste een opvoeder. En IK erger me dus aan mensen die hun hond NIET opvoeden, want door zulke mensen komen vaak honden in het asiel terecht. Als het aan jouw vriendin lag gingen de buren over je honden zeiken en moest je ze naar het asiel brengen.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:00

quote:
Nog even over het feit dat ze mijn honden (waarom ook niet meteen mijn katten en de goudvis van mijn moeder) erbij betrekt. Zij vindt dat ze mogen blaffen in een flat, op de visite mogen duiken, andere honden aan mogen vallen, bedelen, etc etc. Ik voed ze netjes op, daarom kunnen ze ook overal mee naar toe en zijn ze sociaal tegen alles en iedereen "

Hiermee bedoeld ze dat Napoleon haar honden niet zo streng zou opvoeden als Lunatic. Dus het is een beetje gecharceerd.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 18:16

Desiree, je weet echt niet waar je het over hebt!!!!
Je kent mij niet eens en je oordeeld puur op wat Lunatic hier allemaal zegt, omdat ze pissig is!!! Al jaren zit mijn parkietje veel lawaai te maken en helaas kan ik daar vrij weinig aan doen, maar die laat ik toch niet naar het asiel brengen of naar buiten vliegen???? Verward Zo ben ik niet. Ik blijf zelfs 1,5 uur met een aangereden duif in mijn armen op de dierenambulance wachten, in de stromende regen! En bovendien, ik heb nooit gezegd dat ik wil dat honden mogen blaffen etc... in huis, maar ik ken Lunatic nu een beetje en wat ze wil is domineren, en de controle houden over alles en iedereen. En dat doet ze op een heel onaangename manier, en gelukkig delen meer mensen die mening in mijn omgeving.

Maar, inderdaad haar keus, en zoals ik al eerder heb gezegd misschien had ik het niet zo moeten aanpakken, maar het zat me goed dwars op een gegeven ogenblik, en toen knapte er iets in mij.
Dus ik gooide het eruit, anders had ik het nooit gezegd. Ik had het haar allemaal achteraf op een normale manier uit willen leggen, maar dat wil ze toch niet, dat zie je zo ook wel aan de manier hoe ze hier op bokt over mij schrijft.
Helaas PINDAKAAS Haha!

PS. ik ben altijd rechtlijnig met mijn beesten, en voor mij biedt het geen oplossing om hard tegen ze te zijn, doch wel rechtvaardig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: napoleon op 2001-10-12 18:22 ]</font>

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 18:35

Tja, als je denkt dat je mensen zomaar kunt gaan uitkafferen om je mening over te brengen... dan ben je vrij naief als je denkt dat je vervolgens nog de kans krijgt om het uit te leggen Frusty .

Misschien zijn er mensen die dit soort gedrag van Napoleon pikken, maar ik niet. Ongeacht hoe zij over beesten denkt, vond zij onze "vriendschap" blijkbaar niet belangrijk. Zij koos ervoor om dat op deze manier te vernietigen. Vervolgens gaat ze er hier nog eindeloos op door, terwijl ik al een punt heb gezet achter de hele gebeurtenis.

amberosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 13:42

nou dames nou is het wel genoeg geweest Misselijk
we zijn toch niet op een kleuterschool?!
even de trots en de ego's aan de kant want het moet gezellig zijn op stal
als iemand wat zegt tegen je dan kijk je of je er wat aan hebt,zoniet laat je het langs je heen gaan
geweld en ruzie begint waar het verstand eindigt *LOL*

groeten p

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 20:46

Napoleon, soms is hard juist rechtvaardig, omdat hard duideljikheid biedt. Toevallig ben ik iemand die zich gruwelijk ergert aan mensen die hun kinderen en honden niet opvoeden. Je weet wel die softies van laat maar waaien. Ik weet niet of jij zo bent, maar ik ben er wel voor om hard op te treden als een hond op de een of andere manier irriteert door bijvorobeeld tegen andere mensen aan te springen, of door luid te blaffen. het is allemaal heel mooi om een hond te hebben, maar andere mensen mogen daar geen last van hebben. Zelf kom ik niet hard over naar mijn hond toe. Komt omdat ze heel lief en heel gemakkelijk is. maar als het moet pak ik haar ook hard aan hoor.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 14:06

Desiree het klopt wel wat je zegt, dat hard soms rechtvaardig is, maar ik denk niet dat jij vanachter je pc kunt zeggen wat er nu precies hard is. En je weet de achtergrond niet (ik ook niet hoor en dit is ook niet aanvallend bedoelt).
Ik denk dat napoleon en lunatic het gewoon zelf moeten uitpraten.
Zoiets als deze discussie is ook niet echt iets om op i-net te zetten denk ik. Het enigste dat je ermee bereikt is een rotsfeer en 2 verschillende partijen, die 'ruzie' hebben.

Maar goed, ik ga me er verder niet meer bemoeien Lachen