Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Het vijlen doe ik al sinds mijn twaalfde. Ik hou ze nu elke keer bij, mijn vader doet het grote werk. daar heb ik de spierballetjes niet voor
missnynke schreef:Nou heb ik zelf 3 paarden en dat kan ik qua kosten goed behappen,
..
Jippie"]
[quote="missnynke schreef:Nou heb ik zelf 3 paarden en dat kan ik qua kosten goed behappen,
Mijn totale kosten zijn; € 410,00 per maand.Jippie"]
[quote="LDRD schreef:500 euro per maand....dat is wel erg veel?
Dennis schreef:Ik heb er op het moment 1. Kwa kosten zou het groepje wat ik nu heb staan(5 pony's) prima te doen zijn.
Het weiland huur ik, maar het maakt niet uit of ik er 1 pony op zet of 5(staat genoeg gras voor 5 pony's). Bekappen doe ik zelf. Alleen biks, wormenkuurtjes en inentingen zouden de hoge kosten zijn. Biks eten ze al bijna niet, en deze 5 kunnen samen doen met 2 wormenkuurtjes. Voorrijkosten met in enten word op deze manier ook al aardig verspreid.
Ik heb voorlopig genoeg aan Dennis, dus daar niet van. Maar het zou makkelijk te doen zijn als ze bij huis staan.
marlon7"]
[quote="Dennis schreef:Ik heb er op het moment 1. Kwa kosten zou het groepje wat ik nu heb staan(5 pony's) prima te doen zijn.
Het weiland huur ik, maar het maakt niet uit of ik er 1 pony op zet of 5(staat genoeg gras voor 5 pony's). Bekappen doe ik zelf. Alleen biks, wormenkuurtjes en inentingen zouden de hoge kosten zijn. Biks eten ze al bijna niet, en deze 5 kunnen samen doen met 2 wormenkuurtjes. Voorrijkosten met in enten word op deze manier ook al aardig verspreid.
Ik heb voorlopig genoeg aan Dennis, dus daar niet van. Maar het zou makkelijk te doen zijn als ze bij huis staan.
Gimli schreef:Ik heb een shet en een Fjord en beide staan op een pensionstal met weidegang.Meer paarden kan ik echt niet betalen, maar ik vraag me ook af of je bij meer paarden ze wel de zorg en aandacht kan geven die ze nodig hebben. Vooropgesteld dat je dus ook nog werkt dan.
.
. Nu werk ik dus weer twee dagen per week om onze hobby te kunnen bekostigen. Ik verwen mijzelf en de paarden niet (ben dus geen setjes/dure rijbroeken mens
), maar ben absoluut wel heel kien op goed voer/supplementen/ontwormen etc. En wij rijden alledrie wedstrijden (wij hebben KWPN, New Forest d-pony en een vuilnisbakken c-pony...) en hebben alledrie minimaal twee keer per week les. Bovendien moesten we een nieuwe auto en trailer kopen dus tel maar uit .
. En mijn spaarvarken begint al weer ietsje dikker te worden om no. 4 aan te kunnen schaffen. Dat verhaal over dat handelen sprak mij nl. wel aan...
JollyJumper schreef:maar ben absoluut wel heel kien op goed voer/supplementen/ontwormen etc.
Jippie schreef:e.e.a. heeft ook heel erg te maken met hoe je je paard houdt en wat je er mee doet natuurlijk.