Paard naar de slager....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:08

Moeilijk maar super beslissing verkopen hee ft geen zin veel te veel risico.

Hopelijk verdwijnt dit paard niet via de achterdeur de handel in. Dit gebeurt nog regelmatig ik hoop echt dat ze geslacht wordt hoe cru het ook klinkt. Het is beter voor het paard.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:12

Aaah rot verhaal!
Maar wel het beste voor beide..

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:16

zielig! kan het beestjuh niej naar een paardenweide in een natuurgebied ofzoow?
maar als dit het beste is moet het maar :S!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:20

Nee klaasjuhhh, dit paard is levensgevaarlijk. Die moet niet de kans krijgen nog iemand anders het licht uit de ogen te trappen. De eigenaresse heeft erg veel geluk gehad, ze had wel dood kunnen zijn.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:21

Apple"]
Juiste beslissing Lachen.

Als ik het goed begrijp is de merrie als van jongs af aan bij dezelfde eigenaar, dus die zal goed weten hoe het paard in elkaar zit Lachen. Hoe oud is de merrie nu? Jaar of 5?
[/quote]

Ze heeft de merrie al vanaf 5 maanden oud, de merrie is nu 4.

[quote="Prisca schreef:
Moeilijk maar super beslissing verkopen hee ft geen zin veel te veel risico.

Hopelijk verdwijnt dit paard niet via de achterdeur de handel in. Dit gebeurt nog regelmatig ik hoop echt dat ze geslacht wordt hoe cru het ook klinkt. Het is beter voor het paard.

De eigenaresse gaat zelf mee naar de slager, ze wil zien dat de merrie dood is.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:23

Billy schreef:
Nee klaasjuhhh, dit paard is levensgevaarlijk. Die moet niet de kans krijgen nog iemand anders het licht uit de ogen te trappen. De eigenaresse heeft erg veel geluk gehad, ze had wel dood kunnen zijn.

het kan wel een levensgevaarlijk paard zijn, dus zal dit vast wel de juiste beslissing zijn Schijnheilig maar ik vind er ook erg veel verschil inzitten hoe het paard geslacht wordt!
weet jij hoe?
heel veel sterkte!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:27

Tjee... wat rot zeg. Ik begrijp het wel, maar het lijkt me echt een moeilijke beslissing. Ik denk dat het wel verstandig is.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:28

Hoe het paard geslacht wordt maakt niks uit, daar merkt het niks meer van. Maar hoe het doodgemaakt wordt is net als bij iedere andere slachterij, het paard krijgt een schietmasker op en een schot recht door het hoofd. Voor hij weet wat hem overkomt is hij al dood.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:29

Héél verstandig, hoe moeilijk het ook is...! Wens haar maar heel veel sterkte!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:35

Precies zoals mijn paard geslacht zal woprden als het zover is. En die van mij is niet levensgevaarlijk, hooguit wat lastig af en toe. Lovers

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:39

ik zou echt geen afscheid op deze manier van mijn dieren kunnen nemen!
hoe rot ze ook zijn!
bij mij zouden ze naar een groot natuurgebied o.i.d. gaan!

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:42

He getver, wat vervelend Scheve mond
Maar wel een verstandige beslissing...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:42

klaasjuhhh schreef:
hoe rot ze ook zijn!

En dan? Mijn paard heeft van de zomer in een natuurgebied gelopen. Een natuurgebied is openbaar voor iedereen. Zou er niet aan moeten denken dat ik een paard zou hebben die de wandelaars lens zou trappen...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:43

klaasjuhhh schreef:
hoe rot ze ook zijn!

Erg naief.
En dan in het natuurgebied alle andere paarden en dieren mishandelen. Schiet lekker op. Plus idd de mensen die er rond lopen. Ik moet er niet aan denken zeg

Dit is echt de beste oplossing. Hard, maar wel het beste. Nogmaals veel sterkte aan haar gewenst. Ach gut
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 08-04-04 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:44

Quellian"]
[quote="klaasjuhhh schreef:
hoe rot ze ook zijn!

En dan? Mijn paard heeft van de zomer in een natuurgebied gelopen. Een natuurgebied is openbaar voor iedereen. Zou er niet aan moeten denken dat ik een paard zou hebben die de wandelaars lens zou trappen...
[/quote]
in een gebied zonder wandelpaden maar gewoon een heel groot weiland ofzo! of kon ze ook niet met andere paarden opschieten?
dit zal dan wel de juiste beslissing zijn!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:55

Ik zat al te denken, wanneer zal de eerste pennyreactie komen, en ja hoor daar is ie al..
Ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als deze in een natuurgebied loopt en er komt een gezinnentje langslopen met kleine kinderen, en het paard draait zich om en trapt gericht..
Nee dit is echt het beste voor het paard..

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:59

Een kennis van mij heeft ook zo'n merrie op het land, die staat in een groep met kneusjes. De paarden hebben 25ha tot hun beschikking en niemand mag dit gebied in behalve de eigenaar van het land. Op die manier heeft het paard nog een vrij leven gekregen. Maar er zullen niet veel adressen zijn die dit doen. Dit is overigens in Frankrijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:59

youngster schreef:
Ik zat al te denken, wanneer zal de eerste pennyreactie komen, en ja hoor daar is ie al..
Ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als deze in een natuurgebied loopt en er komt een gezinnentje langslopen met kleine kinderen, en het paard draait zich om en trapt gericht..
Nee dit is echt het beste voor het paard..

Dat bedoel ik dus! En paarden die mensen gewend zijn, zullen altijd komen kijken om te begroeten (en in dit geval aan te vallen).

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:01

Het is misschien hard, maar in Nederland houd je over het algemeen geen paard, omdat je het zielig vindt om hem naar de slacht te brengen. Verder schiet het paard er weinig mee op en de mens al helemaal niet.

Jatjana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:10

Dat is klote zeg voor haar, maar waarschijnlijk wel het verstandigste besluit. Wens haar maar sterkte en veel beterschap.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:16

Denk wel dat het een verstandige beslissing is, moeilijk maar wel beter

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:17

Ach wat erg! Wel de juiste beslissing lijkt mij! Dit paard zoals jij zegt lijkt me erg gevaarlijk voor mens en dier! Heel veel sterkte naar die vrouw toe en beterschap! Lijkt me trouwens wel zwaar om er bij te staan wanneer je paard wordt doodgeschoten....
Iig sterkte!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 16:32

Deze merrie is echt rot, heeft een serieus psychisch probleem. Echt het bewijs dat ze ook gewoon gemeen geboren kunnen worden.
In een gebied met andere paarden zetten is ook geen oplossing, die trapt ze ook verrot.

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:40

Ik heb jaren zo'n paard gehad. Als twee jarige gekocht. Een jason X heidelbergX amor merrie. Sloeg iedere dag naar mij. Niemand hield van haar, alleen ik. Mensen zeiden altijd, het wordt je dood nog eens. Maar slaan wend ook, dus ik stond nooit achter haar. Ze beet ook naar je, maar nooit raak. Met rijden was haar favoriete kunstje, zich achterover laten vallen. Levensgevaarlijk dus. Na een aantal jaren heb ik op dit paard, mijn hele voet verbrijzelt, allemaal pennen zitten er nu in.
Toen ze zeventien was, had ze echt ontzettend pijn in haar rug en besloot ik er een veulentje mee te fokken. De dierenarts raadde dat af, dat paard schopt iedereen dood, die maar naar dat veulen kijkt, zei hij. Toen ook een moeilijke beslissing genomen, ik heb haar in laten slapen. Bleek wel dat het paard 4 vergroeide rugwervels had, dus ze had echt pijn. Maar ik denk ook dat karakter echt erfelijk is, haar moeder was ook niet makkelijk. Achteraf had ik dit veel eerder moeten doen, ik heb dit paard 15 jaar gehad, maar nadat ik een normaal paard had gekocht, ging de hemel voor mij open. 15 jaar verspild aan een levensgevaarlijk paard. Ik reed wel M dressuur met dat paard, maar haalde net zoveel wp als verliespunten. Binnen kon ik haar al helemaal niet starten, dan werd ze echt gevaarlijk.
Altijd weg doen dus zo'n paard, is mijn advies. En natuurlijk kan je zo'n paard niet in een wei laten lopen, levensgevaarlijk. Een valse hond laat je ook inslapen.
Maar ja, ik kwam daar ook pas achter na 15 jaar.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:59

klaasjuhhh schreef:
hoe rot ze ook zijn!

Is helaas niet realistisch. Dit kun je niet waarmaken. Er zijn geen natuurgebieden waar zo'n paard onbeheerd kan overleven. En je mag zomaar geen beesten uitzetten. Een niet iedereen beschikt over een wei. De meeste mensen wonen in een huisje in de stad. Die hebben geen wei. Ze zijn dan aangewezen op andere mensen en dat kost weer een hoop geld. En dat heb je niet over voor zo'n linke bok. Dit is dus geen optie. Dit is meer pennygebrabbel.