haflingers worden gedicrimineerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:08

Hihi, of finaal eruit gereden natuurlijk! Gewoon vet verloren van een Haffie!!! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 00:57

banketstaaflig hoor om zoiets op die manier te moeten zeggen.

Stef, met Reijert is het ook niet veel geworden hoor.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:14

Ja echt een rotstreek,
gelukkig zijn er veel er niet met hem/haar eens en wij weten wel beter he!!!!

alle paarden zijn leuk

Ziggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 11:04

Lekker laten kletsen, jij weet hoe mooi en goed jouw haf is en zulke figuren presteren met hun "dure" paard waarschijnlijk stukken minder dan jij met je "stomme" haf Frusty Nou geef mij maar een haf of fjord, ze zullen wel lomp zijn en stom, maar ik zit niet met een air van zie mij eens rijden *LOL* Je moet sommige "kakmadams" eens zien kijken als ik met Nena buiten rij en haar perfect aan de teugel heb *LOL*

gr. Ziggy

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 11:22

Citaat:
Op 2001-10-08 00:57, schreef Lovely:

Stef, met Reijert is het ook niet veel geworden hoor.

OP wedstrijden heeft hij geloof ik niet veel bijzonders gedaan (of hij is nog nooit op een wedstrijd geweest) maar tineke vond hem geweldig omdat hij zo makkelijk de zware oefeningen deed zoals de piaffe en de passage.

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 11:39

Wie is die banketstaaf die dit gezegd heeft???
Dat pik ik niet!!! Boos!
Mijn haffie liep dus tot voor kort wel M2 dressuur bij de paarden!!!
En ik ben heeeeeeeeeeel trots op mijn haffie!!! Extreme duivel

Wat een k*nkerleiers zeg!

Sorry, moest er ff uit Scheve mond\ Lips are sealed

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:31

Oow ja, Haflinger's worden zeker gedicrimineerd. Een vriendin van mij heeft ook een Haflinger waar ze fanatiek dressuur mee rijdt, en dus ook wedstrijden. De Haf is al 1.60 meter, en dat levert al t nodige gezeur op. Het is dus een raszuivere Haflinger met papieren.
En hij kan lopen!
Veel jury's discrimineren en zeiken t paard af. Bijvoorbeeld, ze had zn lange manen heel gaaf ingevlochten, zo'n soort matje.
Opmerking bij protocol:
Het is een dressuurwedstrijd geen keuring.
Terwijl t er supermooi uitzag... Frusty

Toch krijgt ze ook veel leuke opmerkingen, dat hij zo mooi is en zo mooi loopt! Hij voelt zich ook erg 'hengst' ( t' is een ruin) en vind showen geweldig.

Maar, ik vind dus dat er over Haflinger te snel geoordeelt wordt. Oke Kwpn, NRPS, etc. komen verder in de sport over t algemeen, maar daar heb je ook 'slechte'tussen zitten.
Maar dat is met elk ras zo.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:33

Ik zie me straks al aankomen met mn Shire hengst op de wedstrijden! Ha ha aha ha!

Zal ik lekker veel reacties krijgen!
Ach, als je maar happy bent met je paardje, das t belangrijkste. Lovers *LOL*

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 12:47

Ach ja, het Pbtje was zo op mij gericht dat ik dus met de haf niet ver kan komen, en terwijl me dat niets interreseert, omdat ik de haf eigelijk noooooit rij. Dus vraag me ook af hoe ze er op komt.

Oke mijn haf springt ontzettend goed. heb eens 1.20 parcours gesprongen (oeffen) en daar waren we 5de.,

erger me er wel helemal dood aan dat mensen zo kortzichtig zijn Misselijk Misselijk
Nee je moet een KWPN-er hebben en een gelder die KWPN-er is teld ook niet echt mee, dat is toch om te Misselijk

Ik zal niet zeggen wie dit tegen mij heeft gezegt, omdat ik dan eigelijk een Pb, met naam zo vertaal in mijn berichtje, en aangezien daar door de moddies, eens op is gewezen dat dat niet hoort, doe ik het dus ook niet.

groetjes Lara

amy_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 13:35

ik weet niet meer waar ik het las maar der was een meisje en die had in de M of L ofzo gewonnen.Stond er zo:"Met haar haflinger(!)"
alsof een haflinger dat niet zou kunnen lopen.Echt heel verschrikt schreven ze dat.
Ik vin het ook nergens op slaan.Je moet je er niets van aantrekken.Ik geef eerlijk toe,ik vin fjorden en friezen en haflingers niet de mooiste paarden om te zien.Ze doen mij gewoon niets.Maar bij anderen wel.
En dat maakt mij niet uit.Tis nou eenmaal jou smaak he

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:41

appelflap!! dit slaat dus weer helemaal nergens op... Boos! Boos! Frusty Frusty Extreme duivel Extreme duivel

wat maakt het nou weer uit wat voor paardje je hebt???

over haffies wordt veel te snel geoordeeld vind ik...

Ik heb zelf ook een Haflingertje Haha! en ben er hartstikke blij mee en wat kan mij het schelen dat iemand anders ze 'dom'vind....

dat is namelijk helemaal niet zo!! Ze zijn hartstikke slim en veel vrolijker, lekker eigenwijs en je kan ze van alles leren

ik wil graag weten wie dat gezegd heeft dat zal ik diegene is.... Lips are sealed oops Haha!

grrrrrrrrrr word hier echt agressief van Extreme duivel

grtzzzz Susan & haar superhaf!!!!!!!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:49

Quote: 'Wat een k*nkerleiers zeg!' Quote

*zucht* waarom nou die scheldwoorden? Met smilies of een andere manier van schrijven kunnen we ook prima zien dat je boos bent hoor.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:21

Ja dat is wel erg hoor zo ben ikop school erg kwaad weggelopen ik heb stage gelopen bij allemaal Haflingers en heb er zelf ook een. en toen zij de lerares dat Haflingers lomp zijn en dat je er niks mee kunt en dat Hafllingers en Fjorden een pot nat zijn. Een lerares nog wel. Wordt dan geen lerares op een paardenhourij opleiding!!! Als je weet wie het is PB me dan even!!
Groetjes Saskia Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:51

Citaat:
Op 2001-10-07 20:06, schreef Sonja:
Ach ik ben op Western ook zo vaak door de bagger getrokken omdat ik met een Fjord rijd. Niks van aantrekken; ze zijn niet wijzer. Wij weten beter, toch?

jazeker!! fjorden zijn supper westernpony's dus moet het gezeur eens op houden over lomp en sloom enzo...
Ik heb gelukkig in een westerngroep gereden met allemaal haffies dus was er geen gezeur over mijn fjordje om dat ze priesies zo zijn als haffies.. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:58

Citaat:
Op 2001-10-09 16:21, schreef SAKKIA:
Ja dat is wel erg hoor zo ben ikop school erg kwaad weggelopen ik heb stage gelopen bij allemaal Haflingers en heb er zelf ook een. en toen zij de lerares dat Haflingers lomp zijn en dat je er niks mee kunt en dat Hafllingers en Fjorden een pot nat zijn. Een lerares nog wel. Wordt dan geen lerares op een paardenhourij opleiding!!! Als je weet wie het is PB me dan even!!
Groetjes Saskia Clown

ik heb ook op een haflinger fokkerij (duitsland) stage gelopen en daar hadden ze dus supper haffies!!!
kijk maar eens naar de foto dit is Merlin supper dek hengst die zz loopt!
[img]../upload/1339/merlin.jpg[/img]

voor de geintereseerden hier is de link naar hun site... http://www.kiefferhof.de

[img]../upload/1339/merlinik.jpg[/img]
ff bewijsje dat ik daar echt was dit ben ik met merlin!!!!

ik heb trouwens nog meer foto's geplaats in In The Picture

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: debora/ry op 2001-10-09 17:23 ]</font>

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 18:17

Tssssk...Haflingers, Friezen, Fjorden enzo zijn juist Cool ! Bovendien heb ik ook wel van zulke rassen gezien die Z2 lopen. Ik wil graag weten wie dat gezegd heeft Extreme duivel Als ik die in m'n vingers krijg, geef ik die *** de volle laag! Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:15

Okeej, ik heb dan wel een arabiertje, maar ik vind dat over haflingers onzin.
Ze mogen dan wel steviger gebouwd zijn, maar dat zegt toch helemaaal niet dat ze niks kunnen, Frusty Ik heb ooit een fjord gereden, en dat was een schat. Ken een haflinger merrie dat af en toe flink eigewijs kan doen, maar verder superlief is. Ken nog een haflinger dat M1 mag starten,( okeej samen met haar baasje Haha! ) Natuurlijk zijn er ook Extreme duivel Haflingers, maar ik ken ook zat Extreme duivel arabieren!!!!

Lachen

Groetjes Ymke

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 20:03

nou ik weet precies wat je bedoelt!
ik heb zelf ook een haflinger, en mensen reageren vaak ook zo, maar als ze haar zien zijn ze verkocht. dat heb ik al een paar keer meegemaakt, dat van die typische KWPN'er-mensen (nou je snapt wel wat ik bedoel) zich eerst veeeel te goed voelen om alleen maar even naar mijn paardje te kijken ofzo, en later vinden ze haar eigenlijk-toch-wel-leuk! Als die mensen haar beter kennen vinden ze haar wel meer dan een-klein-beetje leuk *LOL*
Evita heeft een tijdje op een stal gestaan met allemaal dressuurpaarden en die mensen daar waren echt gek van haar, omdat ze zo grappig is en ze zeggen dat ze zo'n leuke uitstraling heeft.
En bij mij op stal werkt een meisje die echt heeel goed kan rijden (ze heeft geloof ik in een of ander springteam van nederland gezeten met haar pony, ze was Z met hem!) en zij is helemaal weg van Evita, ze heeft haar zelfs een paar keer gereden en vind haar een onwijs fijne pony!

ik ken btw een haflinger die bij de paarden Z2 is met 40 (!!!!!!!!!!!!!) winstpunten!!!! hij mag alleen niet verder omdat hij te klein is, nou als dit geen bewijs is dat haflingers heus geen slome rotknollen zijn!

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 20:35

belachelijk. Juist die paarden zijn lief. (vooral dan mijn verzorg haffies... geintje!!) Ik vind het echt kinderachtig. Verry...Extreme duivel

Speciaal voor Ineke beheers ik me!!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:13

Goed zo, neit alleen Ineke maar ook ik kan dat waarderen.

Mensen maak je niet zo druk. Haflingers, Friezen en Fjorden worden door veel mensen op een bepaalde manier beoordeeld, toen ik dressuur reed met een volbloed zei iedereen dat hij de grond in was gebouwd met z'n steile hals, en z'n galop was te vlak, en mijn Trakehner vond iedereen te 'grootramig en hoekig', en bij de luchtzuiger was de hoofd-halsverbinding geen porum....En Gelderse paarden kunnen nooooit springen.

Nou en. Gelukkig zijn er heeeel veel verschillende paarden om aan al onze verschillende smaken tegemoet te komen. Geen hand vol maar een land vol, net als met mannen. En als mijn paard een ander niet bevalt maar hij is mijn topper, dan is dat toch genoeg? Ik moet elke dag met hem door een deur kunnen! En als hij voor mij de mooiste en de beste is (relatief gezien natuurlijk) dan zal het me aan mijn r**t roesten wat een ander ervan vindt.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:22

Ik vind een Haf veel leuker als je fjord!! Dar wou ik ff kwijt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:29

En ik wil ff kwijt dat ik het een grotere prestatie vind om met je Fjord, Haf of wat voor ander zogenaamd 'niet-rijtypisch' paard iets in de sport te bereiken dan met een 'rijtypisch' paard zoals een KWPN-er of halfbloedje. Doet er niet toe of dat dressuur, springen, western, endurance, touwtjespringen of kantklossen is.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:31

ja Prima, nu weten we wel dat je een hekel aan fjorden hebt.
Kan je er nu misschien mee ophouden? AUB??? Knipoog

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 15:06

sorry
zal ik doen.

ik respecteer 1 ieder met een fjord!!

Kymida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 20:58

tsss. Wat een onzin zeg... Ik heb zelf ook op een haflinger gereden en een flinke zooi prijzen met haar gewonne. Helaas is ze pas naar de slacht gegaan. (en bedankt Ientse...). veel succes met hem/haar! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!