pennymeisje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:33

*meld zich Haha!*

Ik las de Penny (nog steeds eigenlijk Tong uitsteken), Ik gaf mijn buurmeisjes 'les', ik had mijn eigen fantasiemanege met zo'n 200 paarden (Penny, Arabische Volbloed, Merrie, 4 jaar Tong uitsteken) Mijn fiets was m'n paard en als we langs een landje waar paarden stonden kwamen bleef ik net zolang kijken todat ze uit het zicht waren....

*pennymeisje genoeg ?:P*

shadowfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:33

na wat ik over pennymeisjes gelezen heb: ja ik wel

ik zat vroeger altijd op het bakhek van de buren te kijken hoe hun paarden werden gereden stelde ze altijd wel 100 vragen op een dag Haha! Schijnheilig

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:41

Guilty.... Bloos

Ik ging ook met mijn fiets naar de manege en spoorde dan mijn fiets met de zweep aan om harder te gaan.
Ging langs boeren met een pony in de wei om te vragen of ik ze mocht verzorgen. Bloos!

Gelukkig ligt die periode nu (ver) achter me, maar het is leuk om er nog eens aan herinnerd te worden.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:42

Ik heb 4 jaar lang elke dag 3 keer ( tussen de middag, 's middags en 's avonds) stokpaard "gereden". Schijnheilig Compleet met cap, laarzen, handschoenen en zweep. In de tuin was het springparcours, op de weg was een bak van stoepkrijt. Elke zaterdag reed ik op een echte pony Haha! Altijd penny's lezen, paardjerijden op mn fiets, alleen paardenboeken lezen (alle uit de bieb hier Cool ) ik sliep zelfs elke nacht met mn stokpaardje in bed Bloos Voor overdag had ie een stal, (van zo'n grote tv-doos van karton gemaakt) die op m'n kamer stond met stro en voerbak met uiteraard biks(konijnenvoer) Ik zal wel is een foto inscannen Ik heb ook wedstrijden en butienritten georganiseerd voor vriedinnetjes die ik ook besmet had (inmiddels niet meer Huilen ) btje pennymeisje dus Schijnheilig

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:56

Jah.....

Maar niet zo dat ik bij andermans paarden kwam... gewoon onwijs veel paardje spelen Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:02

Wie niet?
Ik las bergen penny's en mn kamer hing vol met posters.
Sporen en zweep waren zielig.
Mn fiets was mn stalen ros en had een naam, hij kon trouwens racen als de beste!
In mn dromen temde ik wilde paarden en werden we vrienden voor het leven. Ook tekende ik bakken op straat en ging ik figuurtjes lopen. De maandag dat ik les had was ik nooit ziek, met 40 graden koorts ging ik naar school omdat ik perse wou paardrijden. Ook donderdag was mijn favo dag, want dan ging ik paardjes poetsen op de manege.
En toen ik een keer een privepaard mocht vasthouden, ik glunderde een week later nog Haha!

Overduidelijk enstig geval dus!
Maar af en toe ben ik nog steeds een pennymeisje hoor.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:16

Ik was vroeger ook pennymeisje ik was lid van de penny,scheurde alle posters uit dat blad en hing ik op in m'n slaapkamertje,nam vaak m'n verzameling my little pony's mee naar school Verward ,en had 'n barbie paardestal,en dat alles heb ik nog steeds,maar ikzelf speel der nu niet meer mee,maar m'n nichtje van 9 jaar wel,en wie weet later m'n eigen kids Haha!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 19:19

ik ben nu nog 12 jaar dus geen 20 ofzo hoor Bloos

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:57

ik BEN een pennyweifke Cool Haha!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:02

tsja ik kan het niet ontkennen. Ben ook vroeger een pennymeisje geweest. Was verslaafd aan de penny, speelde altijd en overal paardje, moest en zou een verzorgpony hebben en uiterdaad was ik ook een wijsneus met sommige dingen. Haha! lang leve de goede oude tijd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:07

Yup....
Zette altijd een springparcour uit op het veldje vlak bij huis, met mijn moeders schoonmaak emmers en bezems enzo (en vervolgs mijn moeder weer nijdig omdat ze het niet kon vinden Tong uitsteken)
En dan springen (zonder paard) Inclusief strafpunten!!!
Mijn poetskist was een oud viskoffertje van mij opa, want tja, je borstels in een plastic zak was niks natuurlijk Tong uitsteken
Ik fietste altijd een half uur naar mijn verzorgpony(s) en kwam standaart te laat thuis.
Paarden schriften (zelf in de brugklas) paarden agenda, paarden map, paarden potloden, etc etc etc

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 21:09

tja ik ben het waarschijnlijk nog tja kan er ook nix aan doen dat ik pas 12 jr. ben Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:34

Ik had wel ambitie om penny meisje te worden
las alle penny's, penny plusjes, speelde paardje met vriendinnen in de bak als we klaar waren met lessen, spaarde paardenplaatjes, had een penny agenda, keek altijd drie keer om als we paarden tegenkwamen *waarbij mijn broer en vader altijd over biefstuk begonnen* en ga zo maar door.

Maar helaas....zucht...dat werd de kop ingedrukt.
Mijn ouders brachten me altijd naar de manege, ik heb dus nooit met cap en zweep op de fiets gezeten.
Toen kreeg ik mijn paard, en lagen mijn zweep en cap op stal in mijn kastje.
Ik kreeg netjes les, andere mensen met paarden lastig vallen ahd ik geen tijd voor want mijn eigen paard was belangrijker.
Ze gooide me er 3 keer in een uur af...dus dat ze mij als enige leuk vond geloofde ik niet echt *ja ok ze genoot er wel van Haha! *
Mijn staleigenarresse, tevens mijn instructrice, was hele streng, in de bak wordt niet gespeelt....en ga zo maar door.

Mijn complete penny jeugd is mij ontnomen en ben het nu pas ana het inhalen Haha! Tong uitsteken Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:48

Ik heb een dochter( nu 17) die was het tegenovergestelde van een pennymeisje. Ze liep nooit in haar rijbroek tenzij ze naar haar verzorgshet ging of met mij naar de manege. Het gekke is dat ze wel alles deed wat een pennymeisje maar kan dromen! Ze reed een eigenwijze supershet van een vriendinnetje, je kent het wel 300 meter vanaf huis draaide Beauty zich om en vloog terug naar huis tenzij ik het gevaarte kon keren. Vervolgens zei ze boos tegen Beauty: dat mag niet hoor en gingen ze weer vrolijk op weg. Ook ging ze wel eens naar een hengstenhoudster en dan reed ze op George. Kom ik een keer kijken, staat het kreng( anglo-volbloed of zo iets) recht op zijn achterbenen met mijn kind van 8 gillend van het lachen er boven op. Of de friese stermerrie van kennissen, het kind stapt erop en rijdt er zo mee weg, mooi in balans vlot aan de mini beenhulp. Zegt die kennis: dat gaat je geld kosten, die moet een eigen pony! Nou dat klopte wel: we zijn verhuisd naar een plek met "room for a pony", er kwam een pony( 3 al), wedstrijden en nu dan een paard( volgende week eerste wedstrijd!) En denk maar niet dat ze buiten het rijden om ooit in een rijbroek loopt, stel je voor dat iemand haar als ruiter herkent. Na een concours of les wil ik wel eens naar de C1000 of de patatzaak, maar ik kan alleen naar binnen want mevrouw weigert om de auto uit te komen. Het ergste van alles is dat haar broertje nu precies dezelfde kant op gaat. Het is eenzaam in de supermarkt als moeder van 2 antipennykinderen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:02

ik ben wel penny meisje geweest,
niet vreselijk erg moet ik zeggen,
nooit bij vreemde paarden in de wei geweest,ik had een verzorgpony,
en ging daar altijd heen,
ook fietstej ik nooit met cap op,dat vond ik voor schut,
wel had ik altijd(en nu nog steeds)mijn rijbroek aan..dat vind ik gewoon heerlijk zitten.
en stiekem ben ik er ook wel trots op dat ik paarden heb...diep in me hartje toch nog penny meisje????:D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:11

* Meldt zich * Haha!

Volgens mij ben ik ook Penny-meisje geweest (ach ja, wie niet? Haha! ). Ik had alle paardenboeken uit de bieb minstens 2 keer gelezen, had natúúrlijk een abbo op de Penny, speelde op school paardje, thuis paardje, overal paardje, had een fantasiemanege met weet ik het hoeveel paarden (heb nog schriften liggen van vroeger met al die paarden erin! *LOL* ). Keek de hele week uit naar woensdag want dan had ik les, en dan ging ik zo vroeg mogelijk weg en kwam zo laat mogelijk thuis, en maar paarden poetsen en bij de lessen kijken. En altijd en overal uitkijken naar paarden, in de auto, op de fiets, altijd. En nu nog Bloos

Maar ik ben nooit met mn cap en zweep op naar de manege gefietst, niet aan iedere eigenaar gevraagd of ik zn paard mocht verzorgen (oke ik was gewoon onwijs verlegen, dan doe je dat niet Tong uitsteken ) dus maybe toch niet helemaal Penny-meisje.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:23

Meldt zich!!

Was lid van de Penny, de PennyPlus en de Ponyclub (en dat zeker tot mn 15e). Verder had ik een Pennyagenda, schriften, mappen u kent de welbekende zooi vast wel.

Maar ik was geen Penny die niet van andermans paarden af kon blijven, ik had mn eigen shetlander en pony die gevlochten rond liepen hihi...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:38

Ik ben ook wel Penny-meisje geweest, wie niet.
Ik was het alleen niet zo erg (al zeg ik het zelf Bloos ). Ik ging nooit zomaar een weiland in ofzo. Wel reed ik paardje op mijn fiets. Dan deed ik net alsof ik hele bosritten met hem reed en we in rengalop door het bos sjeesden ofzo Bloos ...
Tuurlijk heb ik ook de Penny gelezen Haha! Tot m'n 12e/13e ofzo Haha!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:57

Ik ook hoor Haha!
Paardje spelen, zelf over hindernissen springen op een fantasie paard. Op de fiets naar de manege met cap al op en een zweep om je paard (fiets *LOL*) harder te laten gaan enz enz.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:42

Ik ben ook pennymeisje geweest
Ik had een oud zadel van de manege gekregen waarvan de boom gebroken was en legde die dan op de rug van mijn vriendinnne en dan erop en rondjes rijde Tong uitsteken verder had ik ook een hele horses collectie en daar speelde ik dag en nacht mee Lachen
ook las ik de penny( nu trouwes nog) Ik heb alleen nog nooit paardje gespeeld op mijn fiets.
Ook had ik een verzorgpaard hier in de buurt, paard van 1.72 en ik kwam tot z'n buik haha

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:48

Haffie_Lady schreef:
Ik ook hoor Haha!
Paardje spelen, zelf over hindernissen springen op een fantasie paard. Op de fiets naar de manege met cap al op en een zweep om je paard (fiets *LOL*) harder te laten gaan enz enz.

Jaaaaaaaaaaaaaaah!!! Haha! Haha!
Wat een goeie ouwe tijd weer he...
Ik had ook altijd zo'n mooie penny-agenda, en dan ging ik al die paarden op de foto's die daar in zitten een naam geven... Er stonden wel altijd handige tips in... En leuke verhaaltjes... Zucht...

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:06

Anskar_lief schreef:
*meld zich Haha!*

Ik las de Penny (nog steeds eigenlijk Tong uitsteken), Ik gaf mijn buurmeisjes 'les', ik had mijn eigen fantasiemanege met zo'n 200 paarden (Penny, Arabische Volbloed, Merrie, 4 jaar Tong uitsteken) Mijn fiets was m'n paard en als we langs een landje waar paarden stonden kwamen bleef ik net zolang kijken todat ze uit het zicht waren....

*pennymeisje genoeg ?:P*

deed ik ook maar ik ging niet in de auto met me cap al op zitten en zo een half uur door de manege lopen *LOL*

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:15

*ik meld me*

ik ben een pennymeisje! okee, niet zo'n erge....
ik lees de penny en penny plus, doe paardje in de pauze op school, speel paardje in de tuin. Maar voor dat laaste heb ik niet zo vele tijd. Want sinds ik een eigen paard heb ben ik elke dag op de manege! Ik ben dan niet zo heel erg dat ik bij vreemde pony's in het weiland ga, dat durf ik niet eens! Zelfs het kijken is dood eng.... Ik ben een pennymeisje, maar geen erge

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:25

*Tamara* schreef:
* Meldt zich * Haha!

Volgens mij ben ik ook Penny-meisje geweest (ach ja, wie niet? Haha! ). Ik had alle paardenboeken uit de bieb minstens 2 keer gelezen, had natúúrlijk een abbo op de Penny, speelde op school paardje, thuis paardje, overal paardje, had een fantasiemanege met weet ik het hoeveel paarden (heb nog schriften liggen van vroeger met al die paarden erin! *LOL* ). Keek de hele week uit naar woensdag want dan had ik les, en dan ging ik zo vroeg mogelijk weg en kwam zo laat mogelijk thuis, en maar paarden poetsen en bij de lessen kijken. En altijd en overal uitkijken naar paarden, in de auto, op de fiets, altijd. En nu nog Bloos

Maar ik ben nooit met mn cap en zweep op naar de manege gefietst, niet aan iedere eigenaar gevraagd of ik zn paard mocht verzorgen (oke ik was gewoon onwijs verlegen, dan doe je dat niet Tong uitsteken ) dus maybe toch niet helemaal Penny-meisje.

Zo ben ik nou ook helemaal!!!!!

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:34

Paardje spelen, denken dat jij echt de paardenmaster bent... niets menschelijks is mij vreemd! Ik had een complete manege in mn bezit, met allemaal paarden van de meest uiteenlopende rassen... Ook helemaal een manegeboek, met lessen erin! Oh! En natuurlijk reed ik elk mogelijk proefje (leve het proevenboekje)! Toen ik uiteindelijk mocht gaan rijden bij de manege kende ik ook alle B-proeven uit mn hoofd Bloos Haha!...
Verder heb ik nooit gevraagd of ik paarden en ponys mocht verzorgen, wel altijd kijken en vragen stellen.. Soms had ik in de feestweek mazzel, dan mocht ik zomaar een paard borstelen dat later voor de kar zou gaan!! (en die glom dan natúúrlijk het mooist!)
Pennymeisje ten top, maar wel opgevoed/ beleefd pennymeisje!