stomme trut!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 15:19

Fantastisch als je paard van rotbok uitgroeid tot je beste vriend!
Ik wil trouwens nog even reageren op het begin van dit forum. Zoals er de hele tijd gereageerd wordt, lijkt het net alsof mensen met een paard met goede lijnen allemaal arrogant zijn. Sorry, maar mijn paard mag dan ontzettend goede voorouders hebben (noem maar op: Joost, Lector, Nimmerdor, Ramiro...) heb net dit weekend de papieren nog eens bekeken, maar dat betekent niet dat ik niks te maken wil hebben met andere, minder "luxe" paarden. Ik ga elk weekend rijden met een groepje waarin een fjord, twee haflingers, een "boerenknol" (niet banketstaaf bedoeld, heb ooit zelf ook op hem gereden...) en mijn "eigen" KWPN-ertje. En we hebben altijd ontzettend veel lol. Bij die mensen die zo arrogant doen, is het meer dan de afstamming van hun paard waar ze zo tuttig over doen. Het is alles bij elkaar, want kijk maar eens hoe goed ze zijn, hoe mooi hun paard is en met wat voor mooie auto en trailer ze naar de manege komen. Het is gewoon hun eigen karakter wat hen in de weg staat. En daar heeft hun paard niets mee te maken.

Groetjes Kitty

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 18:34

Nee, dat zei ik ook (mijn paard is familie van, alsof dat wat zegt).. Maar mensen met dure trailers kopen ook dure paarden.. NIet altijd overigens, maar over het algemeen. Dat soort mensen... Je moet je er niets van aantrekken, en die van mij ziet er ook niet uit hoor, mag dan nog zo'n grote Aram zijn, 't is gewoon mijn paard met hoefkatrol. Alle dure paarden kunnen koliek krijgen (Jus de Pomme)... Dus...

Laudine

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-01 23:45

Inderdaad. Een paard is en blijft een paard, of hij nou je beste vriend of je ergste vijand is. En elk paard kan wel wat krijgen waardoor je ineens beseft hoe kwetsbaar hij eigenlijk is. En dan maakt het niet uit of je nou een duur of een goedkoop paard hebt.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:38

ik kan me er wat bij voorstellen ja
ik krijg soms ook van ninja opmerkingen zoals; JEETJE IK DACHT DAT HET EEN HOND WAS!
heel erg vaak komt dat voor als ik met die falabella ga wandelen. offe een keer; IS DAT EEN VARKEN? HET LIJKT ER WEL OP! maar sommige mensen vinden het wel leuk en ja dat moet je hebben. ik ben dan niet echt beledigd, maar dan denk ik van GRR
zo gebeurde me het eens dat ik met mijn dwerggeit mimi ging wandelen, en iemand zat me te vertellen wat ik wel moest doen en niet. zovan : "nee, niet trekken. hij komt vanzelf mee. nou, je moet hem gewoon laten gaan." oooh ik kon dat mens wel in elkaar slaan, ik ken mijn eigen geit toch het beste.
die mensen zijn gewoon duivels Extreme duivel

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:43

Zeg, dit topic is uit Januari!!!!
Kon me niet stil houden sorry

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 00:08

ehh ik zie 't ook voor t eerst, denk dat ik in feb. ben gaan bokken en niet heb teruggebladerd Lachen

Ik sluit me 2 x aan bij heike: pony-verhaal als t bijzondere gedicht.
Ook ik vind t best leuk en ben er best trots op dat mijn fjordenbeest leuke papieren heeft. Ik heb haar dan wel niet zelf gefokt, maar toch. Nu kan ik met haar naar keuringen, veulens fokken die ook geregistreerd kunnen worden en naar keuringen, etc.
wayorna is gewoon een onwijs tof beest voor mij, leuk, mak, mooi, ondeugend, stoer, scahttig, etc. maar ik ben ook erg benieuwd wat ze gaat doen op de keuring, ook al zal de 'uitslag' verder geen gevolgen hebben: ik houd haar toch voorlopig en heb ze voor de lol en niet om van te leven! En die lol zal er niet minder op worden al zou ze geen A maar een B'tje halen..Hooguit ga ik dan na 4 jaar niet meer naar de keuring met haar, that's all.
Roy ( "Royco's soepvlees" werd 'ie wel genoemd..)is een huis-tuin-en vooral keuken pony van nu half-30 en daar heb ik ook erg veel lol mee gehad, veel van geleerd ( en dit alles nog steeds)

En op papieren kun je niet rijden, op een leuk braaf beestje wel!!

-Sanderijn, beetje herkenbaar wel, al zou je me misschien niet geloven..Ik zou soms best een leuke fries (erbij) willen, of een goed dress. paard, maar daar heb ik gewoon de mogelijkheden niet voor nu, ik roei met de riemen die ik heb.
En van de keuze voor een fjord heb ik nog nooit spijt van gehad..-

Wie heeft deze berichten weer opgehaald eigenljk..?

friezengirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 18:06

Ik heb op mijn manege ook van die akelige mensen: ik reed eerst op ster-merrie's die elk jaar prachtige veulentjes ter wereld brachten! Lachen Nu rijd ik op een ander paard die alleen geregistreerd is in het stamboek en geen ster is geworden ('t zijn friezen), vragen ze of het een ster is, zeg ik: nee. Doen ze gelijk net alsof het paard nix kan en geen cent waard is, terwijl ze nog liever en eerlijker is dan de stermerrie's. Sommige mensen..... Misselijk