worden jullie ook soms zo moe van jullie verzorger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 22:52

volgenshaar is de bedoeling van haar priveles dat ze hem kan houden
ze heeft niet echt controle over hem..
en ik zou haar toch ook wel kunnen helpen.
ik ken mijn pony beter dan een instructeur en ik ken zijn reacties.
maar ze zegt dat ze niet weet wat haar probleem is.
hoe ik haar kan helpen
maar zou een intructeur dit dan wel kunnen
ik weet niet of mijn pony nieuwe dingen leert....
voordat ik over die periode heen was dat ik nero kon houden heeft ook 2 jaar geduurd Verward
voor die tijd was ie ook heel nukkig en je had geen controle over hem
maar met nero moet je gewoon eerst even door een kl*te periode heen waarin ie je uittest.
misschien dat we eerst even moeten afwachten voordat we naar allemaal dingen gaan grijpen?
Laatst bijgewerkt door Neroo op 02-04-04 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:56

Tsja ik vind jouw opstelling ook een beetje raar eigenlijk.. Dat meisje is er dus puur voor jouw plezier en mag blij zijn als ze een rondje mag hobbelen?
Ze mag niet springen, maar mag ook geen dressuurles nemen. Van dat springen kan ik inkomen, maar die les is toch niet zo raar, wat verwacht je dan dat ze met die pony doet? Bovendien zal een pony van priveles (bij een goede instructeur) niet slechter worden, misschien leert ie zich dan ook te gedragen tijdens het dressuren ipv hangen en eruit naaien.

edit na je laatste reactie gelezen te hebben: ze wil dus priveles om je pony aan te kunnen? Jij kent je pony ongetwijfeld, maar als je een goede instructeur hebt, zal die echt snel genoeg zien hoe je met die pony om moet gaan. En eerst zeg je dat je niet wilt dat ze les neemt omdat je pony daar niet van houdt... Dus je pony houdt er niet van als iemand ervoor probeert te zorgen dat ie rustig loopt?
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 02-04-04 22:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 22:58

ze mag van mij gerust rijden...
alleen niet superintensief snap je
dus niet dat ze elke keer een uur rijd ofsoo..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:00

Probeer anders een half uurtje les op eigen kosten, bij een instructeur die jij uitkiest?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 23:07

Misser schreef:
Probeer anders een half uurtje les op eigen kosten, bij een instructeur die jij uitkiest?

ik zou zo niet weten wie ik zou kiezen..
hier in de buurt is niet veel..
de enige die ik weet is een agterneef van mij maar hij het volgensmij al druk zat met zijn eigen paardje ( drachtig ) en les geven op de manege en school
maar denken jullie dat ik haar niet kan helpen.....

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:13

Ik denk neit dat jij kan zien waar haar probleem zit.
Jij kent je paard goed, maar jij weet niet hoe zij haar probleem moet oplossen en wat haar probleem is.

Dat staat namelijk helemaal los van je paardje.

En wees niet bang.....wat zij ook met je paardje doet jouw paardje zal jou altijd als nummer 1 zien hoor. Ach gut

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 23:17

kijk Tong uitsteken
dit is nu het grote probleem
de verzorger weet haar probleem zelf ook niet Boos!
en ik moet haar overtuigen dat ik haar kan helpen..
ik denk dat ik dat misschien wel kan...
want het is gewoon sh*t dat zij die uittest periode moet meemaken
dan kan ie nogal eikelig doen...
en zij is al een paar keer flink hard van een paard gevallen..
dus volgensmij zit er nog wel een beetje angst in..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:49

Ik ken je natuurlijk niet, maar ik denk dat je het lesgeven een beetje onderschat. Dat je zelf goed op die pony kan rijden, wil niet zeggen dat je andermans problemen (op die pony) kan vinden en oplossen.
Weet ook niet hoe oud ze is, maar ik denk dat ze van een instructeur meer aan zal nemen dan van jou.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 02:32

Als ik een bijrijder vind (en daar ben ik mee bezig, al meerdere pogingen ondernomen, maar is erg moeilijk) zou ik het juist fijn vinden/aanmoedigen als ze les zou nemen.
Daar leert diegene van en kan daardoor jouw paard beter rijden.
Ook als ik op dat moment geen geld had om zelf les te nemen en wel zou willen.
Jij hoeft die les toch niet te betalen?
Dat doet ze zelf neem ik aan.

Van dat springen, dat is jouw keuze.
Als jij vind dat jouw pony eerst aan jou moet wennen voordat een ander met haar gaat springen, is dat jouw keuze.
En al helemaal als ze jouw pony niet goed aankan zoals je zegt.
Ook als jij wel zou springen en de ander niet, nu niet, lange(re) tijd niet of nooit niet.
Nee is dan ook nee, jij bent de eigenaar, jij bepaalt in alle gevallen.

Maar blijf wel redelijk.

Wat betreft het springen, ben ik het met je eens, niet om de reden die jij geeft, maar dat als jij dat niet wilt, het niet gebeurt.
Wat betreft de lessen, daar ben ik het met je oneens, paard en berijder worden er waarschijnlijk alleen maar beter van.
En ik denk dat jij ook geen instructeur hoef te zoeken, maar dat je bijrijder dat zelf wel kan, als zij het wil, moet zij er toch maar moeite voor doen of niet?
Kijk, dat jij graag les zou willen hebben of je bijrijder les zou hebben van iemand die volgens een bepaalde stijl lesgeeft, daar kan ik wel inkomen, maar als jij dat zegt tegen je bijrijder, dan is het toch aan haar om er zo eentje te zoeken?
Wat voor stijl moet het dan trouwens zijn?
Of wat voor instructeur?

Ik denk trouwens niet dat jij de aangewezen persoon bent om iemand anders les te geven, dat je daar nog een beetje te weinig ervaring in hebt.
Jij kent je paard wel het beste, maar een instructeur kan waarschijnlijk de rijtechnische problemen beter oplossen.

Wat betreft dat intensief rijden, dat zal vast wel meevallen en anders neemt zij toch maar een half uurtje les?
Dat kan ook hoor.

Maargoed, als jij nee zegt, is het ook nee.
Je bijrijder kan je wel proberen over te halen, maar als het haar niet lukt, dan heeft zij pech.
Is ze het er niet mee eens, dan is dat haar probleem.
En als ze dan doorgaat of het toch doet of wat dan ook, dan kan jij altijd nog diegene zijn om te zeggen dat ze niet meer hoeft te komen.
Maar wees wel eerlijk tegen over en naar haar, doe het niet uit jaloersigheid oid, dat zij dan beter met jouw pony om kan gaan of beter rijdt oid.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 10:20

verzorger is net even haar spullen komen halen voor haar les op de manege..
hebbe we het er even over gehad....
misschien stem ik toch wel toe met een privles
1 per maand ofso
om haar een plezier te doen oook...
nero zelf zal er niet veel mee opschieten maarja
maar ze zij we zullen eerst is kijken hoe ver we samen komen Haha!
pfieuw rusie is weer gedeeltelijk over.
ben ik wel blij om

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:55

Tja, volgens mij hebben jullie veel over bijrijder, maar naar mijn idee is dat toch beetje verschillend met een VERZORGSTER.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:03

misschien tijd dat jij les gaat halen
dan is je pony ook niet zo dwars.
ben blij dat je verzorgster les wil halen, heb jij dadelijk een pony die niet meer dwars is, ideaal dus.

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:09

Maar zo te lezen wil jij dus eigenlijk alleen dat Nero beter wordt van de les? Het komt in ieder geval over alsof je je verzorgster geen les wil laten nemen omdat Nero er niet beter van wordt... Ik heb ook les met Tjody, maar ik laat Tjody echt niet ineens veel beter dressuren dan dat Viv met Tjo doet. Zij rijdt op een hoger niveau dan ik, maar ìk wil juist mijn rijstijl verbeteren. Voor het paard maakt het niet veel uit want beter gaat ze er bij anderen niet lopen, maar bij mij wel.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 12:43

tuurlijk wil ik da nero beter word van les....
maar ik denk dat ie dat niet zal worden omdat de verzorger hem niet aan kan/durft...
ze is vaak HARD van een paard gevallen en dat gevoel blijft volgensmij wel..
maar ze heeft nu eerst mijn hulp geaccepteerd en als ze nie wil... kijke we nog

missnynkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:53

nou ja zolang ze de les zelf betaald en een goede instructrice heeft (je kan voorstellen om mee te gaan), wordt je pony er alleen maar beter door.
als je niet wilt dat iemand anders op hem springt, dan kun je dat gewoon zeggen, ze heeft namelijk niks te willen.
Maar het klinkt een beetje alsof wil je haar helemaal niet als verzorgster.
Dan zou ik eens een gesprek met haar aangaan, dat je je pony liever weer voor jezelf hebt, en misschien kun je haar aan een andere verzorgpony helpen.
(Of je kunt een boel geld(75 euro of zo) gaan vragen aan haar als verzorgster, gaat ze ermee akkoord, dan heb je het mooi voor elkaar, en als ze het niet wilt dan heb je je pony weer voor jezelf :p
jaja dit laatste is niet zo netjes maar ook een manier.....:-o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:31

duidelijk blijven. had ik eerst ook namelijk. in het beging ging het goed, maar naar een tijd kreeg ik een irritante pony terug. en zij wou niet luisteren, vond dat de fout bij mij lag en toen ben ik heel erg uitgevallen, was het zo zat.
dus je kunt beter van te voren goed uitpraten. ze is trouwens weg Haha!

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:45

nerootjuh schreef:
maar ik denk dat ie dat niet zal worden omdat de verzorger hem niet aan kan/durft...

Ik vind dat als je les hebt dat je niet alleen maar je paard moet verbeteren, maar ook jezelf, oftewel de combinatie. Vind het anders wel een beetje uit de hoogte als je alleen maar les neemt om het páárd te verbeteren, immers, die "verbeteringen" zijn het gevolg van een ruiter die zijn paard steeds beter gaat rijden. Het zou lekker makkelijk zijn: zet Anky of Tineke op paard, laat hun er even een piaffe uitrijden, en hup, klaar is kees, paard is er beter van geworden. Wat jijzelf als ruiter uitvogeld op de rug doet er niet toe. Dat is toch geen goede instelling?? Door les te nemen verbetert de combinatie hun manier van rijden, niet alleen het paard. De meetse fouten die worden gemaakt zijn immers ook ruiterfouten, en geen fouten van het paard. En heb jij zelf les? Dan werk je toch ook niet alleen aan het paard, maar toch ook aan jezelf?

Ik vind ook dat jouw verzorgster een hele goede inzet heeft als ze les wil nemen om zichzelf te verbeteren, dat ze niet zomaar zelf wat gaat uitvogelen op de paardenrug.

Volgensmij is mijn standpunt nu wel duidelijk Knipoog

missnynkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:53

tuurlijk wordt de combi er beter van, maar om zelf beter te worden zou haar verzorgster ook lessen kunnen nemen op een manege, het conflict is juist dat ze met haar verzorgpaardje wil gaan lessen, en dat neoortjuh dat liever niet wil.....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:10

nerootjuh schreef:
ze is vaak HARD van een paard gevallen en dat gevoel blijft volgensmij wel..

En juist daarlom is het goed dat ze les neemt! Die instructeur kan haar misschien zelfs van haar angst afhelpen, dat kan jij niet.
Is het trouwens een verzorgster of een bijrijdster? (goede opmerking moonchloe)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 16:45

ze is een verzorgster geen bijrijdster

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 17:23

maar het is opgelost....
we hebben het uitgepraat,
we kijken eerst of mijn hulp werkt en anders stappen we over naar 1 keer in de maand priveles Haha!

missnynkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 18:31

nerootjuh schreef:
ze is een verzorgster geen bijrijdster

ze rijdt er toch op, dan is het toch een bijrijdster....

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 18:36

maar ze verzorgt hem ook
en ik zie haar als verzorgster nero doet dat en zij zelf ook

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:32

Toch vind ik het best riscant hoor, dat jij haar les gaat geven. Wie zegt dat jij alle problemen goed oplost? Maar goed je moet het zelf weten, jij draait immers voor de gevolgen op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:34

denk dat de verzorger voor de gevolgen opdraait.......