Wat doen jullie met je paard? Bij welke arbeid voelt ee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 13:56

volgens mij voelt Raldie zich helemaal niet gelukkig in arbeid. alleen springen vind ze super. dit is echt een typisch een voorbeeld van: liever lui dan moe

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:57

We dressuren met Pablo, ik spring een keer in de week en hij wordt ook eens in de week gelongeerd.
Springen vindt hij echt leuk, dressuur ook als je het voldoende afwisselend en vooral uitdagend houdt.
Hij wil meestal wel zijn best doen voor je, en als hij een nieuwe oefening snapt, dan probeert hij hard om die goed te doen.

Kortom, eigenlijk een heel fijn blij paard, wat we proberen zo te houden.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 19:21

Wij dressuren eigenlijk alleen. Trainen iedere dag. Hij vindt het niet altijd even geweldig, maar meestal wel. Natuurlijk gaan we weleens naar buiten en ik longeer ook veel.
Maarre...ik weet wel waar hij een heel grondige hekel aan heeft: springen...vreselijk vindt ie het!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 08:04

Ik rijd mijn paardje dus onder het zadel en mijn vader ment met haar. Ik weet wel zeker dat ze het leuker vindt in het tuig, dan onder het zadel. Maar ze moet wel haha. Bosritten vindt ze wel geweldig en dat probeer ik ook lekker veel te doen, helaas heb ik nu met school zulke rottijden dat ik 's morgens en 's middags rijden allebei niet red, met als gevolg dat ik 's avonds moet rijden en je gaat niet in het pikkedonker een buitenritje maken Knipoog . Dus wordt het dressuur. Maar ik heb aan haar gemerkt dat als ik één of twee keer per week dressuur, dat ze het veel beter doet dan wanneer ik bijna elke dag dressuur. Daar wordt ze zo vreselijk stug en sterk van. Dus heb ik maar besloten heel weinig meer te gaan dressuren en veel buitenrijden, mennen, longeren en af en toe springen (ik wil het nu bij gaan houden, als zij het gaat leren, kan ik het weer van haar leren). Maar ja, voor de kar BLIJFT ze gaan, onder het zadel is ze liever lui dan moe. Gaaaap

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 11:45

Ik rij ongeveer 5 keer per week 1 dag rust/alleen weidegang dus en ongeveer 1 keer per week longeren. Wat hij het leukst vindt?? Hihihi het uitstappen waarschijnlijk. Nee Barb is gelukkig niet zo moeilijk van de week middengalop en dan gaan die oortjes naar voren jippie!!!! Soms vindt hij buiging en stelling aan 1 kant niet zo leuk maar zodra hij minder los is gaat het goed.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 11:57

Op maandag springles, dinsdag dressuurles, woensdag dressuur-privéles, donderdag longeren, vrij springen of dressuur, vrijdag dressuur, zaterdag springen, buitenritje of wedstrijd, zondag buitenrit, springen, dressuur of wedstrijd.

Niet dat het elke week hetzelfde is, maar dit is zo ongeveer mijn schema. In elk geval staan de maandag, dinsdag en woensdag al vast en de rest varieer ik veel. Muzefee is gek op springen, maar ik wil haar dressuurmatig netjes voor elkaar hebben voordat ik ga springen. Anders wordt het een grote racepartij.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:32

Jammer vind ik het altijd als mensen bijna alleen maar dressuren. In het bos zijn te moeilijk, met springen wroden ze te fris....eigenlijk allemaal signalen dat het paard het juist uitstekend naar z'n zin heeft!
Niet dat ik het allemaal fantastisch doe hoor, maar ik probeer wel voor zoveel mogelijk afwisseling te zorgen. Iedere week t bos in, iedere week minimaal 1 x springen, 2 dagen 'vrij' en verder dressuurmatig werken. Door het dorp stappen doe ik vaak voor of na het rijden (mooi stapwerk). verder afwisseling in de training zelf.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:33

Bijdeweg: 'vrij' is weiland, stappen in bos, longeren zonder bijzet of los in de bak.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:18

Ik rij een beetje dressuur, dus gewoon wat aan de teugel, wat wijken, stelling en verzameld. Daar hou ik het voorlopig bij, want ik heb niet de ervaring om verder te gaan....
Af en toe wat sprongetjes, en er wordt veel met Charmot buitengereden (nu al een tijdje niet meer door Boes)