Gratis een paardje !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:14

Ineke2"]
[quote="kjoetie"][quote="Fredt schreef:
EN toch is het erg raar wat die mensen doen..

inderdaad wie verzint er eigenlijk nou zoiets Scheve mond
[/quote]

Dat heet gewoon slim zijn Knipoog Er zitten heus niet voor niks zo onwijs veel regels aan vast.
[/quote]

ja gelijk heb je wel Scheve mond toch wel maf hoor

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:19

ja en 4500 euro voor de verzekering in die 8 jaar.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:30

Ik zou t nooit doen.
Er staat in dat de eigenaar ten alle tijden het paard terug mag halen.
Strax laat je hem, na 4 jaar kosten van onderhoud, voor veel geld inrijden en wordt ie daarna terug gehaald.
Ik snap niet dat er uberhaupt mensen zijn die hier in trappen, moet je toch een flink bord voor je kop hebben.

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:31

Plus je mag niet eens zelf bepalen of je het beest gecastreerd wil hebben of niet. Zometeen zit je 8 jaar met een hengst opgescheept...

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:33

Er is hier al eerder een topic over geweest. ik zal zo eens kijken of ik dat nog kan vinden. wat toen in ieder geval duidelijk naar voren kwam is dat dit een heel slim en listig trucje is van de fokker.
Ik heb dan ook nu al medelijden met degene die erin is getrapt. Als je goed leest zul je ook zien dat de fokker de prijs uiteindelijk min of meer gaat bepalen. Hij zit zelf in de commissie die de prjs vaststeld en hij kiest nog iemand uit. Jij mag met een ander iemand komen die het paard taxeert. Je kunt er dus donder op zeggen dat dat paard niet in jouw voordeel wordt getaxeerd en het paard wordt alleen verkocht als er overenstemming is over de prijs. Reken dus maar dat je gewoon zijn prijs gaat betalen als je dat paard op 8 jarige leeftijd wil kopen. En dat zal de hoofdprijs zijn, want deze man vraagt bealchelijk hoge prijzen voor zijn paarden. Dit zaakje zit echt niet lekker in elkaar, ook op andere punten.
Trap er dus nooit in!!!

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:34

Ik vraag me trouwens af of er echt zoveel mensen in zijn getrapt als hij beweert. ik heb het zeer sterke vermoeden dat al die opties door hem zelf zijn ingevuld........

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:34

Nee idd, want na 8 jaar ben je zo gehecht aan dat beesie dat je het dier eigenlijk niet kwijt wilt. En dan waarschijnlijk de (te dure) prijs ervoor gaat betalen.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:52

"Ingetrapt" vind ik een groot woord.
Alle voorwaarden staan immers duidelijk vermeld, aan de 'bruiklener' om erop in te gaan of niet.
Maar idd, mij niet gezien. Voor het geld wat je de eerste 4 jaar bespaart kan je zelf een IJslander bij elkaar sparen.
Vind het voor de eigenaren ook nogal wat om zo'n aanbod te doen.
Acht jaar uitbesteden, dat is niet niks.

Waar ik IJsco heb geleasd, kon je ook gratis een pony uitkiezen, je betaalde dan eenmalig 35 gulden voor de verzekering en daarna waren alle onderhoudskosten voor jezelf. Maar dat was alleen voor de winterperiodes, in de zomer liepen ze in het bedrijf weer hun ritjes.
In dat geval is het gewoon een slimme oplossing voor de eigenaren, die hebben er in de periode dat ze er geen gebruik van maken ook geen kosten aan, en ze bieden aan de andere kant een kant-en-klare pony aan tegen onderhoudskosten voor een aantal maanden. Dat is tenminste in verhouding.
Ik ging niet 8 jaar betalen voor een paard waar ik de eerste 4 jaar alleen maar lasten aan heb en geen lusten, dank je hartelijk Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:18

was zeker les-chevaux? op mijn vorige manege staan en stonden er ook paarden van. Vind ik wel een goed alternatief ja.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:10

Ik vind het maar raar hoor, je moet dus eerst 4 jaar de kosten betalen van een "veulen" zeg maar.
Dan kan je em inrijden (groot risico van dat bedrijf, straks krijg je allemaal verpeste paarden terug) en nog een jaar of 3 houden en dan heb je de keuze; kopen of teruggeven?

RAAAARRR!! Verward

En dat bedrijf komt niet echt serieus over op mij zo...

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:39

maaitjuh schreef:
Ik vind het maar raar hoor, je moet dus eerst 4 jaar de kosten betalen van een "veulen" zeg maar.
Dan kan je em inrijden (groot risico van dat bedrijf, straks krijg je allemaal verpeste paarden terug) en nog een jaar of 3 houden en dan heb je de keuze; kopen of teruggeven?

RAAAARRR!! Verward

En dat bedrijf komt niet echt serieus over op mij zo...

Nou reken maar dat dit een heel serieus bedrijf is hoor!
Want, je moet je paard laten inrijden door iemand waar zij mee instemmen. (zo iemand zal toch maar vreselijk duur zijn )
Jij betaald acht jaar lang alle kosten voor het paard. Wil je het na acht jaar niet? Dan gaat hij terug naarh et bedrijf en vervolgens verkopen zij dat paard. Lekkere winst voor hun, want zij kunnen de volle prijs voor een acht jaar oud paard vangen, terwijl ze er nooit kosten aan hebben gehad.

Slim he?

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:14

Even rekenen. Stel je zoekt er een leuk veelbelovende jaarling uit.
Je kosten zijn:
3 jaar lang opfok = 3 X 12 X 75 euro = 2700 euro
Je hebt een goede plek gevonden voor het gemak zitten de kosten van entingen en ontwormingen en smid hier bij-in.

Dan komt het grote moment hij is 4 . Jij kan leuk rijden maar bent niet zo'n ster dat je volgens de eigenaar zelf mag inrijden. Hij moet naar een professional. Gelukkig is de eigenaar schappelijk en geeft je 50 % korting op het geldende tarief. Hier door ben je maar:

3 maanden X 250 euro = 750 euro
kwijt aan het inrijden,
(gelukkig staat hij in de buurt zodat je niet zoveel kwijt bent aan trailer en benzine)

Eerst moet hij nog worden gekeurd. In de overeenkomst staat dat je hieraanmoet meewerken. Wie weet kost dit je wel extra geld?

Nu is het eindelijk zover, je mag gaan rijden (alleen als de eigenaar het goed vindt staat in het contract, misschien moet je nog even wachten)

Hiervoor verplaats je hem naar een andere stal. Je nieuwe kosten zijn:
200 euro per maand. (weer tref je een geweldige stal waar entingen en wormenkuren en smid al bij-in zitten)

Dit blijft 4 jaar lang zo 4 X 12 X 200 = 4800 euro (maar nu heb je er in ieder geval plezier van)

Verder betaal je 7 jaar lang de verzekering
7 X 12 X 30 euro = 2520 euro

(hiernaast heb je natuurlijk spullen, eventueel les, etc nodig maar dat is vooral voor jezelf dus niet echt investeringen in het paard)

De dag des oordeels. Je paard wordt getaxeerd.
Jij hebt er al meer dan 10.000 euro in geïnvesteerd op dit moment.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 30-03-04 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:15

Gelukkig is ie wel lief maar geen ster en krijg je het aanbod om hem voor maar 5000 euro te kopen (is laag voor de betreffende stal)

Ben je toch nog klaar voor 15.000 euro.....

Wat kosten betreft is dit zo ongeveer het beste scenario..

Sampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:17

morgen is het wel 1 APRIL....................

wellicht een IJsland grapje Haha! Haha! Cheese!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:19

morgen 1 april ? Verward klopt mij kalender niet

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:36

mmm, jammer genoeg is dit gene grapje
die advertentie staat al een beste tijd op de site
is gewoon echt serieus
en ben bang dat er nog mensen zijn die er in trappen ook

wel slim van de eigenaar,
wel heel slecht voor je portemonnee

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:37

idd kijk maar een op ijslandsepaarden.nl daar staan ze gewoon te koop....
denk idd 1 april grap

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:40

Ik denk niet dat het een grap is. Maar juist een hele slim plan!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:44

Indie schreef:
denk idd 1 april grap

is geen grap, gewoon een serieus plan
deze advertentie staat al heel lang op de site

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:11

draumpje"]
[quote="Indie schreef:
denk idd 1 april grap

is geen grap, gewoon een serieus plan
deze advertentie staat al heel lang op de site
[/quote]

dan weet ik het niet, we zien morgen wel.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:41

Heb het gelezen... Goh zijn er echt mensen die hiermee in zee gaan??? Ik vermoed dat ze zelf alles ingevuld hebben om de site zodat het lijkt alsof er al heel veel mensen aan mee doen.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:43

Dit is een serius ijslander fokkerij
Maar zij hebben vaak zoveel veulens en paarden dat ze dit doen
En aan de ene kant is het toch mooi opgelost je hebt een paardje voor 8 jaar voor jezelf en als je hem dan "zat" kun je een nieuwe krijgen

Dit bedrijf ken ik persoonlijk en het draait goed
Maar zo zijn zij van de grootste kosten af
Want ze hebben niet genoeg om personeel om ze dan allemaal klaar te maken

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:50

Die mensen zoeken gewoon gratis een leuk onderkomen voor hun veulens! en het kost hun niets!
Tsja ik vind het ook een beetje vreemd (nog nooit van gehoort) maar ja je kunt natuurlijk altijd contact met de eigenaar opnemen omn te informeren of ze echt serieus zijn Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:58

Hun stoeterij staat te koop. Da's 1. Waarschijnlijk is dit dezelfde stoeterij als die van Marktplaats die inmiddels van 1.4 miljoen gezakt is naar 799.00 euro.

Ze hebben verschrikkelijk veel veulens gefokt. Die veulens zijn, als ik het zo bekijk in de lijst, voor het overgrote deel uitgeleend. Vind ik raar want ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat zoveel mensen (ca 20 als ik het goed heb) een veulen willen hebben. En kijk! Alleen paarden tot 1 jaar komen in aanmerking. Da's nog eens een heel slimme manier van wel de lusten, niet de lasten.

3.5 Op elk paard wordt ? 250.= statiegeld geheven, dit bedrag wordt terugbetaald zodra het paard is teruggebracht.
Mooie regeling. Stoeterij wordt verkocht, kans is groot dat ze misschien failliet zijn ofzo of je weet niet wat erachter zit. Eigenaar verdwijnt met die bedragen en......... nou ja je hebt altijd het paard nog.

Verder vind ik het een manier alsof je stoelen verkoopt en geen levende wezens.

Kortom: niet mijn ding.

Overigens ook veel te veel vaagheden in het contract, dat overigens zeer waarschijnlijk niet rechtsgeldig zal zijn Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:21

Hmm, de besmanninckhoeve ken ik als serieus..

Vraag het anders eens na bij Les_fjal hier op bokt, die kent de meeste stoeterijen als haar broekzak Knipoog