Rabobank talenten, op wie stem jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:46

Ik heb op Angela van den Berg gestemd. Zij rijd op mijn manege. Mara verder vind ik het ook niet echt iets..

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:05

Wat een afgunst hier...
Ik stem op Inge Coenen, hebben we een tijd een paard mee samen gehad. Klikte niet tussen haar en het paard dus paard is weer doorverkocht. Maar meid heeft zeker talent en het is echt niet zo dat zij niet hard werkt. Omdat zij toevallig iemand heeft waar ze goeie paarden van kan rijden en dat haar ouders haar in alle opzichten steunen wil niet zeggen dat ze een verwaande muts is die er niks voor heeft gedaan
Laatst bijgewerkt door Solvej op 30-03-04 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:14

Ik vind het wel meevallen met de afgunst, het gaat hoofdzakelijk om het feit dat dat Talentenplan op deze manier zijn doel voorbij schiet.
Als je de financiele middelen hebt, mag je van mij part Poetin overkopen, alleen denk ik niet dat zulke personen nog baat hebben bij een Talentenplan..
Dus eigenlijk wil ik graag stemmen op iemand die gewoon goed rijd en die hoeft heus niet op het eerste het beste manegepaard te presteren, maar ik moet wel het idee hebben dat degenen wel baat heeft bij extra begeleiding. En ik zie zo snel niet echt iemand..
Inge Koenen of Harrie Smolders, maar ik ken ze allebei niet.

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:50

Ben het idd met de rest eens dat de mensen die in het Rabobank talentenplan zitten het ook wel zonder dat plan bereikt hadden. Zat vorige keer ook te kijken naar die namen, de helft heeft een bekende pa/ma of weet ik wat die al in de paardensport bezig is/is geweest!

in plaats dat ze nou echt gaan scouten en zoeken naar onbekende mensen, maar ja dat kan niet he, want dan kost het hun teveel geld Tong uitsteken

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:51

Natuurlijk, maar waar leg je dan de grens, wie bepaald wanneer je wél of niet het talentenplan verdiend. Wie bepaald of je veel geld hebt en daarom niet mee mag doen? Ook mensen met veel geld hebben hier baat bij. Zolang ze de juiste inzet hebben. Maar zonder die inzet zaten ze niet op dat niveau. Oké ze hebben het misschien wat makkelijker dan anderen, maar is dat niet altijd zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:08

Ik wist dat de woorden jaloezie of afgunst voorbij zou komen.
Zat er eigenlijk al op te wachten Lachen

Maar daar heeft het niks mee te maken.
het heeft er mee te maken dat deze mensen er al zijn en als ze willen er ook zullen blijven.

inzet heeft iemand die m rijd op een knol die dan al bijna aan zijn kunne zit, imo nog veel meer nodig. en ook gehad, want zo'n paard zover krijgen is doorzettingsvermogen en tallent voor nodig. om ff een voorbeeldje te geven
dus mensen met inzet en talent genoeg in de paardensport, alleen zonder geld.
En dat heeft de rabobank wel, maar die geeft het vervolgens aan de mensen met geld Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:59

Ik ben het er ook wel mee eens dat een aantal mensen de extra steun van de Rabobank helemal niet nodig hebben. Die dragen al een achternaam die vele deuren voor hen opend.

Maar als we nu massaal stemmen op de mensen die veel meer op eigen kracht hebben moeten doen dan maken we toch een mooi statement naar het talentenplan!!?!!

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:13

Misschien op het meisje dat eventing rijd. Van Mechtelendonk ofzo??
De rest vind ik een beetje kouwe kak. Ik heb bv. Petra zien rijden, maar zo bijzonder vind ik het niet. Vind het er eerder slordig uitzien... Als je die ziet op het voorrij terrein... Om over anderen maar niet te spreken...

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:55

Ik heb op Inge Coenen gestemd, ik weet eigenlijk niet waarom Knipoog:P

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:56

Maar alsnog ik vind het ook maar vaag hoor, misschien moeten we is
gezamenlijk iets naar de Rabobank Talentenplan zenden Schijnheilig

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:03

Ik doel ook niet persoonlijk op jou RK ik doel op sommige antwoorden die ik afgunstig over vind komen. Misschien niet zo maar zo vind ik het nog altijd over komen!

Vind het alleen zo rot dat mensen met geld meteen vanuit een ander perspectief worden bekeken. Misschien klopt het wel bij sommigen maar daar zijn alle anderen de dupe van. En hoe kun je nou bij sommige mensen in de beurs kijken. Je moet ook gewoon geluk hebben, de juiste mensen tegen het lijf lopen ed.

Ik heb ook ouders in de paardenwereld met de nodige connecties, mijn ouders steunen mij ook in alle opzichten máár ik werk er wel súper hard voor. Maar dan kan ik toch juist van geluk spreken! En dat kunnen ze in het talentenplan ook állemaal, met of zonder geld.

Het klopt ook wel dat er voor sommige in het talentenplan de deuren open konden zonder het plan. Maar iedereen met die discipline zou die kans nemen. Dat is dom van het talentenplan, en ik weet dat dat ook door bepaalde mensen hier is gezegd en niet zozeer naar de ruiters toe. Dat neemt niet weg dat iedereen die kans verdiend heeft, ook zij die niet die achternaam dragen en toch al fulltime in de paarden werken en geld heeft.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:03

Ik heb op harry Smolders gestemd, zo als hij dat paard een tijdje terug nog door een parcours wist te rijden met gebroken teugels, daar heb ik bewondering voor.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:04

Ik heb op Jack Angems gestemt.
eigenlijk beetje (heel erg) loos verhaal: ik zou graag (weer) een springruiter/amazone willen als talent dus er vielen er al een paar af en toen keek ik naar al die namen> allemaal bekende namen op Jack Angems na (voor mij in elk geval) dus maar voor hem gekozen
greetz Anouk

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:14

Ik suit me aan bij Kawa&Co. Ik denk er nl hetzelfde over. Maargoed, ik gun het de geselecteerden wel hoor, daar niet van. Het is natuurlijk niet dat je alleen met een goed paard op dat niveau komt, daar zul je zelf ook een heleboel voor moeten doen. Alleen ik vind idd dat er zat talent is die de kansen niet krijgen om dat ook te laten zien. Het plan vind ik dus wel leuk, maar ik vind het geen talentenplan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:22

Tuurlijk moeten hun er ook hard voor werken.
Maar wie moet dat niet die een beetje fanatiek met paarden omgaat?

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:27

Inderdaad kawa Lachen

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:45

moet hier toch wel even anders op antwoorden. Het Rabobank talentenplan is juist ontwikkeld om jeugdigen te ontdekken die normaal gesproken geen toptrainer kunnen betalen. Ik praat nu over helemaal de bodem he? Talentjes kunnen zich selecteren door een speciale wedstrijd te winnen.Dan volgt er een selectie dag. Hier wordt bepaald of je talent genoeg hebt om 10 dressuurlessen te krijgen van bijvoorbeeld: Imke Bartels, Rien vd Schaft etc. Ik ben (als toeschouwer) bij zo'n selectie geweest en werkelijk, je kunt het verschil wel zien wie het wel of niet in zich heeft. Jammer dat hier toch zo negatief over wordt gepraat. Niet alle rabotalenten hebben een rijke papa. En ik spreek uit ervaring...... Lachen

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:59

Suzan1 schreef:
moet hier toch wel even anders op antwoorden. Het Rabobank talentenplan is juist ontwikkeld om jeugdigen te ontdekken die normaal gesproken geen toptrainer kunnen betalen. Ik praat nu over helemaal de bodem he? Talentjes kunnen zich selecteren door een speciale wedstrijd te winnen.Dan volgt er een selectie dag. Hier wordt bepaald of je talent genoeg hebt om 10 dressuurlessen te krijgen van bijvoorbeeld: Imke Bartels, Rien vd Schaft etc. Ik ben (als toeschouwer) bij zo'n selectie geweest en werkelijk, je kunt het verschil wel zien wie het wel of niet in zich heeft. Jammer dat hier toch zo negatief over wordt gepraat. Niet alle rabotalenten hebben een rijke papa. En ik spreek uit ervaring...... Lachen

precies een speciale wedstrijd...
je moet wel een trailer hebben, ernaar toerijden, en de wedstrijd betalen....

nou ik denk dat er genoeg papa's zijn die zeggen: bekijk het even wees blij dat je een paard hebt....

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:29

Cloverdale, maar die mensen komen er ook heus niet mét het talentenplan hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:30

niet met 10 lessen
wel als die nu eens een goed paard onder hun kont kregen incl verdere begeleiding via dat plan.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:41

Dat zou wel mooi zijn, maar niet te realiseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:43

beter dan dit imo, dan kun je nog beter een paar beginnende ruiters een leuke kadobon van divoza of zo geven.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:43

Ben het ook eens met Kawa & Co.
Jammer dat het (bijna) altijd de mensen met geld zijn die doordringen of de beschikking hebben tot de top of een toppaard.
Maar ja, zo is het eigenlijk altijd zo geweest, en zo zal het ook altijd wel blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:45

Ben het eens met de meeste hier, om echt in het talententeam te komen heb je wel geld nodig. Die speciale wedstrijden zijn hier bijna nooit, en dan wint meestal nog degene die leuk rijd en een leuk paardje heeft. Maar waarom wordt er geen brief naar de rabo gestuurd, bijna iedereen hier is negatief.
ps: ik ben niet jaloers, zal er zelf niet inkomen omdat ik gewoon niet goed genoeg ben, ook niet met een superpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:45

helaas wel en in die zin zal het altijd een elite sport blijven