Waar hebben jullie je paard voor???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 17:39

ik heb Des ook echt voor mijn plezier, en ik hoop ook een beetje voor haar plezier. Dat merk ik vooral op buitenrit dat ze er lolin heeft. Nu dus eventjes wat minder plezier. Ga morgen weer even zonder zadel erop. Mijnman gaat dan weer eenvideootje draaien, hoop dus wel dat het droog is, anders gaat het feest niet door...

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 19:27

Hmzz,

Ik heb hem eigenlijk om mee te dressuren, en wedstrijden mee te rijden, maar het duurtzzzzzzoooooooooo lang voor ik die k*t startkaart heb...
Verder kan je lekker met hem aantutten, vind ik ook lekker, enneh, beetje in de bak spelen...

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 20:38

dick ff tip voor die te grotte rijbak. span er zo'n rood wit geb;lokt lint voor te halen bij de gamma ed. Had hetzelfde probleem rende me helemaal me longen uit mn lijf en Ailin stond heel vbrolijk te kijken van zie mij hier sta lekker hiero. en met de helft van de bak is precies super. en t lint is niet super eng maar als t ietsje beweegt springen toch overal bijtende kaboutertjes uit dus werkt super

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 20:48

Crowny heb ik om heerlijke buitenritten mee te maken. Soms lekker doorrijden als we daar allebei zin in hebben, maar sons heerlijk een paar uur stappen.Ook dan komen we moe maar voldaan terug.
Andere dagen ga ik lekker op mijn dooie akkertje ieder milimetertje van hem poetsen. Zijn haar knippen. Lekker grazen met hem. In de winter kunnen ze bij ons nl niet het land in, maar wel lekker los in de bak, zolang als je maar wilt. Lekker friemelen, wandelen, kijken hoe ie lekker staat te eten.
Soms in de bak, aan de longe eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken.

Dick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:42

Marjolein, bedankt voor je tip! Ga ik binnenkort eens proberen; ik denk dat dat hem in ieder geval wel in de buurt houdt!

Grtz. Dick

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 21:24

Heeft niet iedereen een paard voor zijn plezier of is dat een verkeerde insteek van mij? En op wat voor manier je dan plezier hebt kan natuurlijk per persoon verschillend zijn. De een maakt graag een buitenrit, een ander rijdt weer wedstrijden maar in feite komt het allemaal op hetzelfde neer. Een paard heb je voor je plezier. Op het moment dat je geen plezier meer beleeft aan je paard kun je hem/haar beter verkopen want daar worden geen van beide partijen beter van. Ik vind wedstrijden rijden dus helemaal te gek maar omdat mijn vorige paard me iedere keer in de steek liet, had ik dus geen plezier meer in de sport. Ik heb haar dus verkocht aan een recreatieruiter en zelf een dressuurpaard gekocht en nu hebben we het allebei weer naar ons zin.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 21:52

ha, als we de kans krijgen gaan mijn paard en ik op hondenjacht. Maakt niet uit grote of kleintjes, gewoon er lekker achteraan jagen.
De stalhond lag eens in het hooi te slapen wat voor mijn paard was. Hond gromde naar mijn paard, mijn paard wordt kwaad, plant haar maatje drie naast de hond, hond weg! Ha ha ha, mijn paard lust ze rauw.
Maar verder heb ik mijn oude dame voor de lol. Om met de NVVR op weekend te gaan, op trektocht of gewoon lekker het bos in.

Groeten Gery

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 08:53

Fitzroy, niet iedereen heeft zijn paard voor het plezier, kijk maar eens naar sommige wedstrijd-ruiters, of mensen die elke week ongeveer een keuring hebben, daar zijn er veel van die het paard voor de prijzen hebben.. en niet voor het plezier.. die er zelf dus niets mee doen, behalve uitbrengen op wedstrijden en keuringen, voor het verzorgen hebben ze grooms

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 11:32

Nathalie, daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik bedoelde niet de Profs wat deze mensen eigenlijk zijn maar de gewone doorsnee paardenbezitter.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 11:59

Waar ik hicky voor had? Misschien wel voor het grootste gedeelte, lekker met haar te tutten en te pronken. Ik vond het gewoon super om allemaal dingen voor haar te kopen! Tot ergenis van mijn ouders (wat heb je daar nou aan? je heb toch al genoeg troep voor die knol?).
Als ik op de manege was, was Hickory ook altijd. Als ik kon, reedt ik 2 keer op een dag, of ik longeerde haar nog een keer extra. Het gaf me gewoon een kick, als ik hoorde: net Bonfire 2, qua karakter. maar goed, ooit komt er weer een paardje, en ik hoop dat zij heel veel op Hickory gaat lijken!

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 18:09

Ik ben eigenlijk heel allround bezig met m`n paarden. Ik spring, dressuur, western, maak urenlange buitenritten en ik ga volgende maand naar een sgw clinic. Alleen maar dressuren zou me dus helemaal niks lijken, ik moet het zo nu en dan kunnen afwisselen, dan blijft het leuk. Ik vind wedstrijden rijden heel leuk en dan ben ik ook best fanatiek. Ik ga bv. niet naar een wedstrijd als ik bij voorbaat al weet dat ik geen kans maak. Vooral alles voorafgaand aan een wedstrijd vind ik leuk. Uren tutten met je paard en helemaal mooi maken. En dan met een glanzende 4voeter over het wedstrijdterein rijden. Helemaal als je wedstrijd nog goed gaat ook, is natuurlijk helmaal mooi. Op zich zou ik wel kunnen leven zonder wedstrijden maar dan zou ik wel een ander paard willen dan een KWPN. Bv. een fjord, Haflinger of IJslander ofzo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 19:18

Wat is er mis met een KWPNer?
Ik was de eerste keer met de NVVR op stap. Staan we bij de wei te kijken naar de paarden, draaft mijn moppeke door de wei, zegt iemand: Dit is toch veel leuker dan al die grote KWPNers, kijk dat koffievosje nou lekker lopen. Van wie is dat paard? Iemand zegt: Geen idee, waarschijnlijk van een van de nieuwe mensen. Dus ik zeg: Dat klopt ze is van mij. Zegt de eerste persoon: goh, leuk paard, wat voor type is ze? Dus ik: Een KWPNer. Persoon helemaal uit het veld geslagen *LOL* *LOL*
Niks mis mee hoor, zo'n KWPNer. Ze is toch maar mooi 27 en still going strong

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 04:48

Ikke-Ik weet niet zeker of deze vraag "wat is er mis met een KWPN" voor mij is bedoelt, maar als dat zo is zal ik het ff uitleggen. Er is helemaal niks mis met een KWPN! Maar ik vind die brede haarbollen van ponies gewoon erg leuk. Alleen als je fanatiek wedstrijden rijdt kom je toch eerder uit bij een KWPN of iets soortgelijks. Maar als ik nu alleen recreatie zou rijden zou ik liever een fjord/Haflinger/IJslander willen hebben. Om te beginnen omdat ze het hele jaar door buiten kunnen, ze zijn gehard en sterk, zijn wat kleiner dan de gemiddelde KWPN en last but not least volgens mij kun je een heerlijk dutje doen op die brede ruggen! Maar ik ben heel blij met mijn KWPN ers hoor en ik rijd ook veel buiten met ze. Het is gewoon ALS ik alleen recreatie zou rijden dan zou mijn keuze niet direct op een KWPN vallen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 20:52

Felix is mijn haflinger waar ik western mee rijd. Daarnaast is Felix mijn grootste vriend. Staat altijd voor me klaar en hij weet mijn grootste geheimen. Hij houd niet van knuffelen maar daar heb ik mijn fjord Danno voor. Dat is een echte vrijdoos, een levende knuffelbeer. Danno is echt een paard die je op kan vrolijken. Ik heb ze gewoon omdat ik het heel leuk vind om met paarden bezig te zijn. Al mijn tijd gaat er inzitten, lekker rijden, beetje les en voorla veel lol om ze hebben. Ik zou niet weten wat ik zonder ze moet.