Misschien helpt het als je een groot bord neer zet met verboden toegang... Een paar meter verder een met betreden op eigen risico, en aan het stroomdraad een bord met spanning gevaarlijk... Als hun dan wat overkomt ben jij tenminste niet verantwoordelijk (geloof ik) En gewoon blijven aanspreken...
Abercrombie
Geplaatst: 21-03-04 21:33
Ik moet er niet aan denken dat zo'n pennymeisje mijn volbloed uit de stal haalt om er een stukje mee te gaan wandelen.. Ik geloof dat mijn paard dan word en ik het pennymeisje
Levensgevaarlijk die kinderen.. En inderdaad onwijs brutaal.
Sowieso worden de kinderen van tegenwoordig steeds brutaler. Als ze aan het belletje trekken zijn rennen ze niet meer weg maar blijven aan het eind van de voortuin staan en zeggen "Kom dan, wat moet je nou??!!??" (onder een dreigend gebaar van als je komt dan pak ik jou, en dat is dan niet ouder dan 6 jaar!)
KiWiKo
Geplaatst: 21-03-04 21:34
Pennymeisjes houden het bij ons op stal een a twee weken uit.
De paarden kunnen er gewoonweg niet tegen
en dan heb ik het over meisjes die een opleiding in de paarden doen Niet allemaal natuurlijk maar van de 10 zitten er toch altijd 4 tussen
draaakje
Geplaatst: 21-03-04 21:40
een jaar geleden stond er plots iemand bij onze jaarlingen in de wei (met een paar vriendinnen langs het hek) ik zo uh... hallo wat ben je aan het doen :S zei zo nouw ik zie dat jullie deze paarden niet aan kunnen maar ik kan heel goed op jonge paarden rijden, ik wou zometeen even laten zien dat ik dat kan... ik dus uh doe even normaal dit zij 2 jonge hengsten die lekker mogen spelen in de wei en als jij er op gaat zitten dan verpest je ze voor de rest van hun leven.... zei dus: als jij dat denkt moet je dat fijn blijven denken...
valt je mond toch van open
Abercrombie
Geplaatst: 21-03-04 21:53
Hahahaha, ik zou zo'n kind persoonlijk meteen de mond willen snoeren
Morrie
Geplaatst: 21-03-04 21:53
*whahahaha* zal je gebeuren zeg......ik had ze een dodelijke blik gegeven en de hond erop losgelaten......(tandeloze Jack Russell van 14 )
Ik weet het perfecte adres voor Penny meisjes, een stoeterij met 100 Norikers en Tinkers die de hele dag heen en weer gewandeld moeten worden van en naar de weilanden, uit hun wintervacht geborsteld en de jaarlingen moeten halstermak gemaakt..... , allemaal "droom"karweitjes........
vanaf welke schoenmaat leveren ze stalen neuzen????
Woestein
Geplaatst: 21-03-04 23:37
Ja ja die pennymeisjes... Wat me altijd opvalt is als je nieuw komt te staan op een manege met je paardje... In 1 week tijd hebben zich al gemiddeld 50 verzorgstertjes zich aangeboden.. "ja we kunnen heel goed rijden enz enz.." De meeste trekken zich nog wel terug als je nee zegt...maar je hebt erbij... Die blijven meehuppelen als je bezig bent met je paardje.."mag ik hem uitstappen???" en zeg je na tig keer een beetje hard en ongevoelig nee gaan ze nog huilen ook... (op de latste manege waar ik stond hadden we zelfs een pennyjongen..van 18 wel te verstaan..maar die was ook super met paarden en wilde best wel die "onhandelbare" Haflinger van mij rijden..jaja en dan uiteindelijk een zwaar in de stress zittende beesie terug te krijgen....) (mensen die mij kennen en weten op welke manege ik gestaan hebt weten nu gelijk over wie ik het heb..zeker Littleroosie moet het weten... ) Heb ook wel eens meegemaakt dat iemand een verzorgstertje had en die zelf een dagje niet kon dan maar het meisje vragen of ze hem een beetje aandacht wilde geven(ach was een braaf diertje, deed geen vlieg kwaad, kon best wel, maar ze mocht hem niet de stal uithalen..) de volgende dag bij haar paardje kwam en dat het beesie zijn maantop was geknipt ... "pennymeisje: hij was zo lang kon niets meer zien... Ja ja die pennymeisjes... Gelukkig staat Woes nu op een privestal waar er geen pennymeisjes zijn..ook niet kunnen komen want het is nogal afgelegen... En ach denk dat we allemaal wel zo een tijdje door kunnen gaan...
Alet
Geplaatst: 22-03-04 01:38
Oh wat erg zeg! Ze zijn echt brutaal hoor 'tegenwoordig' (oude geit die ik ben ). Toen ik nog klein was >haha< vroeg ik altijd heel lief of ik ajb wel een keer de pony mocht borstelen... Van mij kunnen ze één waarschuwing krijgen en vervolgens een schop onder de kont!! "huppakee weg ermee" Ze moeten maar leren wat van hun is en wat niet. Maar van die kids die meefietsen vind ik ook verschrikkelijk, die blijven dan ook op zo'n nare afstand ACHTER het paard fietsen... Ik probeer wel altijd vriendelijk te blijven, het zijn tenslotte kinderen. Maar als ze mij een grote bek geven dan kunnen ze het krijgen ook! Wie kaatst kan de bal verwachten, ja toch!
merle
Geplaatst: 22-03-04 15:14
(op de latste manege waar ik stond hadden we zelfs een pennyjongen..van 18 wel te verstaan..maar die was ook super met paarden en wilde best wel die "onhandelbare" Haflinger van mij rijden..jaja en dan uiteindelijk een zwaar in de stress zittende beesie terug te krijgen....) (mensen die mij kennen en weten op welke manege ik gestaan hebt weten nu gelijk over wie ik het heb..zeker Littleroosie moet het weten... )
oke dit is vast wie ik denk dat het is . ...........ofniet angenita??????
eneeu...........................zeuren over zoiets werkt toch niet het word je aangeboden (ofniet).........................
Anoniem
Geplaatst: 22-03-04 15:26
Jeetje dat die kinderen dat zomeer doen!
Toen ik een pennymeisje was ( ) durfde ik dat echt niet hoor.
Feufollet
Geplaatst: 22-03-04 16:50
xtwisterx schreef:
Ik vroeg wel altijd aan sinterklaas een paard...
Met die pennymeisjes van tegenwoordig mag sinterklaas wel uitkijken. Zodra hij afstapt om pepernoten uit te delen wordt zijn paard waarschijnlijk achter zijn rug weggehaald omdat het zo zielug is dat het dier de hele dag met zo'n oude vent moet rondzeulen!
Linardsje23
Geplaatst: 22-03-04 17:54
Neem een GROTE hond met een halsband met van die grote punten eraan als dat niet afschrikt
Ranja
Geplaatst: 22-03-04 22:59
Waar halen ze tegenwoordig ook het lef vandaan.... En aan je paard komen, mogen ze al helemaal niet!! Betere omheining is inderdaad wel een goed idee!! Tenminste een begin...
Morrie
Geplaatst: 22-03-04 23:01
Ankie1 heeft een leuk hondje zitten, die heeft vast geen last van Pennymeisjes
Boomerang
Geplaatst: 23-03-04 13:17
Ik denk dat er in jouw geval niets anders opzit dan een grote mond te geven. De pennys van vroeger namen genoegen met een simpele nee. ben je nou helemaal, een beetje paarden zelf op stal zetten... Deze brutaaltjes vragen er wat mij betreft om...
orri
Geplaatst: 23-03-04 13:29
Zelfs op een grote pensionstal ontkom je niet altijd aan pennymeisjes, tuurlijk het tig dat graag jouw paard wil rijden... maar een stalgenoot haar paard (zij was altijd erg vriendelijk tegen die meisjes) was dus op een gegeven moment weer hoefbevangen geraakt omdat die pennymeisjes hem blijkbaar bij voerden (ik geloof dat ze een krop sla ofzo in zijn voerbak aantrof een keer) en dat absoluut niet mocht... en uiteraard had niemand het gedaan...
Je gaat naar het asiel en zoekt naar een hond die een blaf-probleem heeft, maar verder heel lief is...
miepmiep
Geplaatst: 23-03-04 13:46
Gewoon niet meer aardig doen. Niet eens meer beleefd doen. Niet eens meer rustig blijven. Als jij elke keer dat er ook maar een meisje in de buurt is ze de volle laag geeft, krijgt iedereen vast in de gaten dat jij NIET leuk bent om bij in de buurt te zijn. (Voor hun in ieder geval!)
Hadden wij op stal ook vroeger. Je wist precies welke paarden je kon aaien en welke paarden niet omdat die "onaardige, schreeuwende" eigenaar dan kwam.
Niet echt subtiel, maar het werkt wel!
Nicolien_DF
Geplaatst: 23-03-04 14:26
Ik word ook gek van al die 'penny-meisjes'. Komen ze renend met hun handjes naar voren op je paardje afgerend om haar te aaien Dan vinden ze het nog vreemd als je pony een stapje naar achteren zet.
Vlakbij ons staat ook een shetlander met schurft, de eigenaar woont doet er niks aan Straks komen er pennymeisjes (die niet zien dat die shet schurft heeft) die lekker die shet staan te aaien en daarna mijn pony (als ze dat lukt ) Ik wil echt niet dat mijn paardje schurft krijgt. Met die eigenaar praten is al geprobeerd (zonder resultaat), een bordje ophangen is een beetje onbeleefd lijkt mij. Ik kan wel een bordje ophangen bij mijn paardje, maar dan krijgen de pennymeisjes straks schurft door die shet en dan worden straks weer andere paarden 'aangestoken'. Misschien beetje offtopic maar weet iemand een oplossing op dit probleem?
xcynthiax
Geplaatst: 23-03-04 18:13
daar word je toch zo ziek van heh!!! bij ons ook op stal!!! mag ik poetsen, mag ik aaien, mag ik erop zitten...pfff word je egt helemaal gestoord van!
verootjoo
Geplaatst: 23-03-04 18:18
Of gewoon een twee hele grote eng uitziende honden nemen. ~~}> Dan blijven ze vast wel uit de buurt.