Het Nieuw Zeelandse Jachtseizoen is begonnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-26 20:53

maj0 schreef:
Wauw wat een krachtpatser is jou paard zeg! Die springt gewoon paar meter eerder en land een paar meter later haha. Heel erg gaaf! Begrijp ik dus goed dat er elke woensdag en zaterdag zo'n jacht is?

Hoe vaak doe jij mee?
Van mij mag je ook wel foto's blijven plaatsen heel gaaf om te zien (en ja ook ik vind het prikkeldraad eng haha)

Ja! Bluey is echt een machine die heeft zoveel power. Ik zoek nog zijn knopjes aangezien we een relatief nieuwe combi zijn. Het is grappig want het voelt op hem niet alsof we hoog springen omdat hij gewoon zoveel steun geeft.

Ik doe vaak alleen zaterdagen vanwegw werk maar soms een woensdag als het op een gave locatie is!

saarie schreef:
Prachtige foto's en omgeving, ik hou van Nieuw Zeeland. De jacht ziet er tof uit, dat zie je hier niet veel. Snap helemaal dat dit vermoeiend is met zulke heuvels. Krijg je wel mooie sterke paarden van!

Ik krijg de kriebels van het springen over prikkeldraad, ookal is dat voor jullie misschien gebruikelijk. Ik vraag me wel af waarom je je paard hieraan blootstelt zonder beenbescherming? Een foutje is zo gemaakt en dan is het echt niet heel vergevingsgezind als hij zn benen daaraan openhaalt.

Juist been bescherming is mega gevaarlijk! Toen ik 2 jaar terug voor het eerst mee deed kreeg ik een preek hierover want ik kwam met beenbescherming! Juist beenbescherming is wat paarden achter het draad laat hangen (daarom dat sommige ook geen ijzers hebben) want alles waar je aan kan blijven haken is een risico. Vaak als ze zich er aan open halen is het een schaafwond. Ik heb vorig jaar vast gezeten in het draad met mijn vorige paard. Hij had geen schrammetje bloed. Ik rij ook met een tang dus als iemand vast komt te zitten knip je iemand zo los. En zoals aangegeven prikkeldraad dat we springen is oud en slap dus breekt zodra er spanning op komt.
Ik denk dat paarden hier ook wat meer gewend zijn en ook minder snel in paniek schieten als ze vast komen te zitten. Het is een hele andere wereld.

MarjanB

Re: Het Nieuw Zeelandse Jachtseizoen is begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 21:47

Die eerste foto, spectaculair! Weet je van te voren dat die stammen er zo in de lengte nog achter liggen?

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 21:52

Heel tof. Ben enigszins jaloers := Wat voor paard is Bluey?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 22:13

Gave foto’s en wat een knap paard <3 !

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 23:00

Wauw wat een gave foto’s! De adrenaline spat ervan af. Ook leuk om een beetje achtergrond te lezen in de OP en de comments.
Heb je ook filmpjes toevallig? Ben wel benieuwd hoe dat er aan toe gaat in bewegend beeld :D

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-26 23:08

Gianti schreef:
Hele toffe foto’s <3 <3 kan niet wachten om in echt te zien!

Jaa!! Kijk zeker uit om je hier mee te nemen op onze avonturen!
Cruise schreef:
Gaaf!!!

Ga je echt elke woensdag en zaterdag mee? Hoe lang ben je dan onderweg met zoiets? Elke keer dezelfde route of steeds wat anders?

De jacht duurt ongeveer 4 uur dit is van het begin (stirrup cup) tot het eind de breakfast (om 3/4 uur haha)

Omdat we de hazen volgen weten we nooit waar we uit komen en jagen over verschillende plekken dus elke keer een ander landschap!

MarjanB schreef:
Die eerste foto, spectaculair! Weet je van te voren dat die stammen er zo in de lengte nog achter liggen?

Niet met deze haha. Dit was echt een oeps. Ik kwam van achteraan naar voren gereden en zag iemand het springen en iemand weigeren dus ik sloot aan en twee galop sprongen voor de afzet zag ik pas hoe breed de sprong was maar Bluey heeft zoveel power!

Tabbladen schreef:
Heel tof. Ben enigszins jaloers := Wat voor paard is Bluey?

Bluey is een east coast breed dus een mixje van vanalles !
Waarschijnlijk een klein beetje volbloed aangezien hij vrij rank is vergeleken met veel east coasties

Afbeelding

Afbeelding
Bovenstaande foto is onze achtertuin en meer waar we graag in spetteren in de zomer :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Wauw :oo ik ben op een gezonde manier jaloers <3
Wat een gave combi zijn jullie en dat terrein is ook echt gaaf.

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

Wauw wat gaaf zeg, en super tof dat je ons hier zo in mee neemt!
Voel je zeker niet bezwaard om meer foto's te delen haha

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:32

Prima2Donna schreef:
Wauw wat een gave foto’s! De adrenaline spat ervan af. Ook leuk om een beetje achtergrond te lezen in de OP en de comments.
Heb je ook filmpjes toevallig? Ben wel benieuwd hoe dat er aan toe gaat in bewegend beeld :D

Ja geloof alleen niet dat ik deze op bokt kan plaatsen!
Lina.helena92 is mijm insta en mijn story high lights hebben een kopje genaamd 'Work of Art' want dit is Bluey's echte naam :)

Daar staan heel wat filmpjes van onze avonturen

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:01

Wauw indrukwekkend paard en prachtige omgeving <3

Wees maar zuinig op je mooie bluey

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:08

Heel gave foto's en geweldig om zoo weer even een inkijkje te krijgen in hoe het er ergens anders aan toe gaat.

en het contrast is ook gruwelijk groot. Ik heb net de cross bouwers handleiding zitten lezen voor onze Nl SGW's. As je ziet waar die rekening mee houden bij het bouwen van een cross :wow: En dan dit.
Maar zoals altijd zal de waarheid wel in het midden liggen. Ja, ze hebben gelijk om zo precies te zijn, en ja een paard zal wel meer kunnen dan wij denken.

Lijkt me wel een echte kick geven zo'n rit. Machtig!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:10

Je kan YT fimpjes hier gewoon neerzetten.

Code
[video]hierdelink[/video]