maj0 schreef:Wauw wat een krachtpatser is jou paard zeg! Die springt gewoon paar meter eerder en land een paar meter later haha. Heel erg gaaf! Begrijp ik dus goed dat er elke woensdag en zaterdag zo'n jacht is?
Hoe vaak doe jij mee?
Van mij mag je ook wel foto's blijven plaatsen heel gaaf om te zien (en ja ook ik vind het prikkeldraad eng haha)
Ja! Bluey is echt een machine die heeft zoveel power. Ik zoek nog zijn knopjes aangezien we een relatief nieuwe combi zijn. Het is grappig want het voelt op hem niet alsof we hoog springen omdat hij gewoon zoveel steun geeft.
Ik doe vaak alleen zaterdagen vanwegw werk maar soms een woensdag als het op een gave locatie is!
saarie schreef:Prachtige foto's en omgeving, ik hou van Nieuw Zeeland. De jacht ziet er tof uit, dat zie je hier niet veel. Snap helemaal dat dit vermoeiend is met zulke heuvels. Krijg je wel mooie sterke paarden van!
Ik krijg de kriebels van het springen over prikkeldraad, ookal is dat voor jullie misschien gebruikelijk. Ik vraag me wel af waarom je je paard hieraan blootstelt zonder beenbescherming? Een foutje is zo gemaakt en dan is het echt niet heel vergevingsgezind als hij zn benen daaraan openhaalt.
Juist been bescherming is mega gevaarlijk! Toen ik 2 jaar terug voor het eerst mee deed kreeg ik een preek hierover want ik kwam met beenbescherming! Juist beenbescherming is wat paarden achter het draad laat hangen (daarom dat sommige ook geen ijzers hebben) want alles waar je aan kan blijven haken is een risico. Vaak als ze zich er aan open halen is het een schaafwond. Ik heb vorig jaar vast gezeten in het draad met mijn vorige paard. Hij had geen schrammetje bloed. Ik rij ook met een tang dus als iemand vast komt te zitten knip je iemand zo los. En zoals aangegeven prikkeldraad dat we springen is oud en slap dus breekt zodra er spanning op komt.
Ik denk dat paarden hier ook wat meer gewend zijn en ook minder snel in paniek schieten als ze vast komen te zitten. Het is een hele andere wereld.
Wat voor paard is Bluey?
!

ik ben op een gezonde manier jaloers
En dan dit.