Het leed dat niet reagerende kopers heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:05

Maar dan wel alle info.
Zag vandaag bij recreatie paarden op fb weer zo'n complete omschrijving.

"Deze ruin zoekt een nieuw forever home"

Ja op de foto zie je dat hij bruin is, dat is dan alle info die je krijgt.
Een bruine ruin.

Hoe groot is hij?
Hoe oud is hij?
Wat voor karakter heeft hij?
Heeft hij wedstrijden gelopen en/of is hij juist erg braaf op de weg?
Is hij fijn bij andere paarden in de wei?
Gezond?
Prijsindicatie?

En ook de omgeving, ik woon in Limburg, wil ik naar Groningen moet hij wel zéér aantrekkelijk zijn.

Dat soort mensen snap ik dus echt niet.

Ipsilonka

Re: Het leed dat niet reagerende kopers heet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:10

Inderdaad DuoPenotti ik kom mega veel van die incomplete advertenties tegen. Ik vind dat ook wel ingewikkeld. Ik heb niet vaak paarden verkocht, de laatste die ik zelf verkocht heb is alweer 2 jaar geleden. Maar dat telt niet wat die is naar een bekende gegaan en heeft niet te koop gestaan.
Laatst is er ook een paard voor me verkocht door een trainer, maar toen de advertentie erop stond heb ik ook nog wat tips gegeven voor de advertentietekst. En foto's van een wedstrijd gekocht zodat er mooie stoere foto's ook instonden.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:21

andersom ook best lastig. Als koper bij een aantal paarden wezen kijken. eentje die stond als 162 groot, haalde de 155. eentje die niet door een klinische keuring zou komen wat van te voren al bekend was.

Telefonisch contact en dan doorvragen aan beide zijden, is toch het meest duidelijk. Ik had op het laatst een hele lijst met punten welke ik met de verkoper besprak. Met de antwoorden wist ik dan of ik een afspraak zou maken of het voorbij zou laten gaan.

Proefrijden betalen vind ik dan weer heel lastig. Enerzijds snap ik de verkoper hierin, anderzijds, als ik vanuit Utrecht naar Groningen rijd, doe ik dit niet voor een gratis ritje :)

Ondertussen, na een half jaar zoeken, vragen, bezoeken en keuringen in oktober de juiste match gevonden:)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:28

Het is zeker van beide kanten lastig, ik zie ze ook vaak voorbij komen met 1 zin als advertentie.. :’)

In mijn geval heb ik wel echt mijn best gedaan om hem goed te beschrijven, incl stokmaat en vraagprijs. Is ook al klinisch gekeurd geweest, maar dan krijg je weer achterdochtige vragen waarom hij klinisch gekeurd is. Schiet mij maar lek haha

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:32

Ja dat is wel erg.

Ik denk inderdaad dat d ergernis aan beide kanten zit.
Mensen die niet lezen bijvoorbeeld.

Bellen Vóór 16.00 ivm avonddienst.
Wanneer bellen ze...juist ja.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:36

ChristaMoor schreef:
andersom ook best lastig. Als koper bij een aantal paarden wezen kijken. eentje die stond als 162 groot, haalde de 155. eentje die niet door een klinische keuring zou komen wat van te voren al bekend was.

Telefonisch contact en dan doorvragen aan beide zijden, is toch het meest duidelijk. Ik had op het laatst een hele lijst met punten welke ik met de verkoper besprak. Met de antwoorden wist ik dan of ik een afspraak zou maken of het voorbij zou laten gaan.

Proefrijden betalen vind ik dan weer heel lastig. Enerzijds snap ik de verkoper hierin, anderzijds, als ik vanuit Utrecht naar Groningen rijd, doe ik dit niet voor een gratis ritje :)

Ondertussen, na een half jaar zoeken, vragen, bezoeken en keuringen in oktober de juiste match gevonden:)

Betalen voor proefrijden doe ik niet... Ik heb leuke paarden zien staan over de grens en ik heb ze om die reden laten staan. Vaak gaat het ook samen met een vaag verhaal en dan krijg ik de indruk van 'ik doe de moeite niet om het goed uit te leggen kom maar betalen' Als ik een Duitse vlag zie staan bij een advertentie klik ik ze vaak zelfs niet open, daar is dat meer gewoon. Ergens geraken is al duur genoeg. Dan nog gaan verdedigen dat je serieus komt kijken? Nee

Achterdochtig zijn over een klinische keuring? := Ik vind het juist leuk als die er al is en redelijk recent is. Sommige mensen zoeken ook wel enorm naar redenen om toch maar te mogen argwanen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:53

Amado schreef:
Het is zeker van beide kanten lastig, ik zie ze ook vaak voorbij komen met 1 zin als advertentie.. :’)

In mijn geval heb ik wel echt mijn best gedaan om hem goed te beschrijven, incl stokmaat en vraagprijs. Is ook al klinisch gekeurd geweest, maar dan krijg je weer achterdochtige vragen waarom hij klinisch gekeurd is. Schiet mij maar lek haha

Klinische keuring is maar twee weken geldig dus dat snap ik wel. Denken ze misschien dat ie al verkocht en gekeurd is geweest en er niet doorheen kwam.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:58

Ja die kant snap ik ook, maar het rapport is aanwezig en goedgekeurd. Is meer een prettig extra’tje voor de koper, ondanks dat de keuring niet meer geldig is. Overkeuren staan ze vrij in

Betalen voor proefrijden vind ik wat dubieus, al snap ik wel de voordelen ervan. Zelf zou ik dat niet zo snel doen.
Ondertussen reageer ik netjes verder op alle mensen die daarna niks meer laten horen haha

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:42

Hier van de andere kant recentelijk geweest (inmiddels geslaagd)

Ik was zelf opzoek naar in principe nog groen, alst gereden was voor mijn budget vondk het meestal kwalitatief niet zo.
Hoeveel advertenties alleen een hoofdfoto en met beetje geluk het papier (maar vaak zonder horsetelex). En dan zetten ze in de advertentie dat videoverzamelaars niet hoeven te reageren… tja.. ik was echt serieus opzoek, maar voor alleen een hoofd rij ik niet naar Duitsland.

Zelfde geld qua pricerange. Uiteindelijk weet ik +- wat kostprijs is van 3 jarige, maar uiteindelijk ist wat een gek er voor geeft, en waar de andere gek hem voor weg doet. Dus als dat er niet bij staat toch weer vragen.

En dan heb je toch als je meer foto’s/filmpjes ontvangt, dat ze ongelijk zijn achter of niet recht op de benen, of viel om whatever reason tegen. Consessies waar ik niet toe bereid was, maar om dan met de verkoper de discussie aan te gaan over waarom niet kost ook veel energie en is gewoon niet leuk (voor beide partijen niet lijkt mij).

Vriend van mij (die dit prof doet) zei ook van, zij willen toch hun paard verkopen, dan moet je ook bereid zijn de vragen te beantwoorden. Maar ik vond het zelf ook lastig/voelde niet netjes. Maargoed iemands paard ‘afkraken’ voelde dus minder netjes..

Paard wat ik uiteindelijk gekocht heb, veulen filmpje en korte clips van gezien, maar niet echt iets recents. En de verkoopster ook een maand ‘gegohst’. toen ze voor 2e keer langs kwam, afspraak gemaakt om te kijken en was er klik van 2 kanten.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:51

Dat is wel herkenbaar ja :)
Heb momenteel een 3 jarige welsh a hengst en 1 jaarling welsh a hengst te koop. Ik weet dat de handel niet top is voor deze maar heb toch wel eens het idee, lezen mensen überhaupt :')

Prijs staat erin, op mp, ehorses enz net als locatie enz. Foto's en filmpje van ze.
Wat mij nu ineens opvalt wat al meermaals gebeurd is dat iemand reageert, en dan bedenkt, ja wil hem wel maar vervoer is te duur.. maar dan denk ik. De locatie staat erbij. Maargoed ik reageer netjes terug en zie het wel :+

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:14

Overigens heb ik hele leuke contacten als koper met de aangekochte paarden. Ik werd van het weekend gebeld met een enthousiast verhaal over een paard wat hun gekocht hebben. Paard een aantal jaar geleden bij hun gekocht, leeft inmiddels helaas niet meer. De merrie die ik nu nog heb, is 8 jaar bij me en ook met haar verkoper goed contact altijd nog.