Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ChristaMoor schreef:andersom ook best lastig. Als koper bij een aantal paarden wezen kijken. eentje die stond als 162 groot, haalde de 155. eentje die niet door een klinische keuring zou komen wat van te voren al bekend was.
Telefonisch contact en dan doorvragen aan beide zijden, is toch het meest duidelijk. Ik had op het laatst een hele lijst met punten welke ik met de verkoper besprak. Met de antwoorden wist ik dan of ik een afspraak zou maken of het voorbij zou laten gaan.
Proefrijden betalen vind ik dan weer heel lastig. Enerzijds snap ik de verkoper hierin, anderzijds, als ik vanuit Utrecht naar Groningen rijd, doe ik dit niet voor een gratis ritje
Ondertussen, na een half jaar zoeken, vragen, bezoeken en keuringen in oktober de juiste match gevonden:)
Ik vind het juist leuk als die er al is en redelijk recent is. Sommige mensen zoeken ook wel enorm naar redenen om toch maar te mogen argwanen. Amado schreef:Het is zeker van beide kanten lastig, ik zie ze ook vaak voorbij komen met 1 zin als advertentie.. :’)
In mijn geval heb ik wel echt mijn best gedaan om hem goed te beschrijven, incl stokmaat en vraagprijs. Is ook al klinisch gekeurd geweest, maar dan krijg je weer achterdochtige vragen waarom hij klinisch gekeurd is. Schiet mij maar lek haha