mooney schreef:Ik mis even in je verhaal waarom je dit paard hebt gekocht? En hoe staat je dochter erin?
Op basis van je verhaal snap ik niet zo goed waarom je dit paard hebt gekocht en wat je leuk vindt aan hem, het klinkt best kil en afstandelijk. Maar misschien mist dat stukje er ook gewoon in. Als je inderdaad niets voelt voor het paard, behalve onbehagen en jouw dochter heeft ook geen band dat is het misschien eerlijker om de mismatch te erkennen en een fijn huis te zoeken voor hem. Ik zou dan alleen wel heel strikt zijn in wat je zoekt als je voor een ander paard gaat kijken, je hebt (in mijn mening) wel gelijk bij aankoop een soort gevoel nodig waardoor je wilt knokken voor dat betreffende paard. Een band kan groeien, maar het heeft wel een vruchtbare bodem nodig om dat te gaan doen.
De problemen die je omschrijft zijn echt wel op te lossen, maar het vraagt wel een investering van tijd en geld/energie.
We hebben gekeken naar een paard tussen de 6 en 12 jaar. Deze kwam naar voren omdat dochter en ik deze allebei heel leuk vonden, we hebben ook echt wel verschillende paarden bezocht voordat we deze kochten. Verder klopte het plaatje, rx goedgekeurd, al wat wedstrijdervaring, braaf op vreemd terrein en voorgeschiedenis bekend. Ook een betrouwbare eigenaresse met veel ervaring, die ook het beste voor hem wil en we hebben ook een paar keer proefgereden. Ook nog steeds contact mee als er eens iets is. En het is zeker niet dat ik niets voel voor het paard, ik ben eigenlijk al best wel aan hem gehecht geraakt ondertussen en hij zoekt ook echt wel steun bij mij zo nu en dan. Alleen zijn karakter is wat onzeker, en dat ben ik ook nu ik ouder ben, zo blijkt. En dan wil je juist graag van dat gevoel af, juist omdat je graag wilt dat het gaat lukken samen. En dan is 5 maanden misschien ook gewoon te kort nog, de keren dat we gereden hebben is hooguit een keer of 30 in die tijd. Dochter heeft alleen manege ervaring en is bijna 13, het was ook met het oog op later dat we dan een geschikt paard zouden hebben dat eventueel op wedstrijd zou kunnen mocht ze ermee willen groeien. En omdat ik zelf wel al jarenlang heb gereden, zou ik dan het begin vooral oppakken met hem, en dat zij dan ook langzaamaan op hem zou kunnen gaan rijden, zodat we een fijn familiepaard zouden hebben.
Het gaat mij om veilig en zo plezierig mogelijk samen met hem leuke dingen te doen. Inmiddels doen we het al 13 jaar zo en dit werkt voor ons.