Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Celebi schreef:Snap wel dat het vervelend is als je keihard werkt ook voor anderen en dat andersom niet af en toe eens terug gegeven kan worden als je zelf hulp nodig hebt. We zien het hier ook op stal hoor. Degene die altijd voor iedereen klaar staan gaan dat minder doen voor degenen die nooit wat terug willen doen. Het moet een fijne wisselwerking zijn of zo nu en dan een beetje waardering. In de groep bij ons staat een oudje die altijd extra voer nodig heeft en onderling geven we meerdere keren per week de extra emmer. Is best even wat werk, maar we doen het graag voor het beessie. Laatst stond er plots dus opeens een doos lekkers klaar omdat we dat deden. Klein gevaar, heel lief. Zo kan het echt ook. Bovendien hebben we in de groep ook paarden met dekens en medicatie of kappen en zo helpen we elkaar allemaal een beetje. Ik denk dat dat gevoel is waar je op had gehoopt bij zoveel inzet?
Anyhow: mocht je hierover eens willen sparren, stuur vooral even een pbtje. Dit is mijn werk, maar het is niet dat ik je nu een sessie wil aansmeren ofzo. Biedt regelmatig gewoon een luisterend oor aan bokkers die dat eventueel kunnen gebruiken. Soms is even goed spuien en je hoofd leegmaken heel fijn en helpend.
anjali schreef:Als ik iets doe op een stal dan doe ik dat voor het paard als die urgent iets nodig heeft (bijv. drinkwater) en niet voor de eigenaar of stalhouder.Als je elke dag op stal komt dan gaat er er wel insluipen dat ze dan voor dergelijke noodzakelijke klussen op jou gaan rekenen.Ook al zou het eigenlijk volpension zijn. Maar ja, als ik mijn eigen paard water ga geven en de andere paarden zien dat en beginnen te roepen, ja dan kan ik die niet negeren.
Bowie2016 schreef:rien10 schreef:Maar wat is dan je probleem. Dat men niet dankbaar genoeg is?
Nee zeker niet. Ik doe niet iets voor een ander om wat terug te krijgen. Ik doe iets om een ander te helpen die het nodig heeft.
Ik heb alleen het idee dat alles wat ik doe nooit goed genoeg is en dat als ik eens hulp nodig heb, dat ik dat dan niet terug krijg. En zo veel vraag ik niet… ik krijg enkel iets te horen als ik iets niet goed doe en even 1x een bedankje krijgen zou ik ook al waarderen. Ik hoef niet overrompeld te worden met complimenten
Bowie2016 schreef:Nee zeker niet. Ik doe niet iets voor een ander om wat terug te krijgen. Ik doe iets om een ander te helpen die het nodig heeft.
Ik heb alleen het idee dat alles wat ik doe nooit goed genoeg is en dat als ik eens hulp nodig heb, dat ik dat dan niet terug krijg. En zo veel vraag ik niet… ik krijg enkel iets te horen als ik iets niet goed doe en even 1x een bedankje krijgen zou ik ook al waarderen. Ik hoef niet overrompeld te worden met complimenten
Ladyson schreef:Ik sluit me ook aan bij Dees haar bericht en denk dat dit weinig met je stal en de mensen te maken heeft, maar met jou als persoon. Loop je hier bijv in je werk of in vriendschappen buiten de paarden niet ook tegenaan?
En begrijp me niet verkeerd, je bent een mooi mens met wat je doet, maar het leven is meer in balans als je meer prioriteit aan jezelf geeft.
En in aanvulling op bovenstaande, ik help anderen op stal over het algemeen met de insteek dat ik er wat voor terug krijg als ik zelf hulp nodig heb. Krijg ik dat niet, dan stopt mijn hulp ook (zonder daar een ding van te maken). Ik heb geen "tijd teveel" en 'geef' mijn tijd dan liever aan mensen waarbij het wel wederkerig is.
Ik wil best vandaag een deken wisselen voor je, maar dan is het idee wel dat jij m morgen weer voor mij wisselt etc.
)
Want terwijl ik klusjes zit te doen die eigenlijk de verantwoordelijkheid/taak van een ander zijn, had ik ook iets voor mezelf kunnen doen. En als er echt iets is, sta ik er... Maar het is geen gewoonte meer en ik doe het omdat ik het WIL doen en niet omdat andere het maar verwachten 
Bowie2016 schreef:Hoi bokkers!
Ik loop tegen het volgende aan en ik ben benieuwd of er meerdere paardeneigenaren zijn zoals ik.
Even voor de beeldvorming, ik ben een harde werker die altijd haar beste beentje voorzet. Ik sta klaar voor anderen en schiet te hulp waar nodig. Ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel en ben altijd vriendelijk in omgang. Ik maak graag zo nu en dan een praatje en ben een luisterend oor.