[VOLG] Mijn laatste paard, GVR Cerano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 23:43

Autumnn: ik ben ook echt heel blij :D Met hem kan ik eindelijk de ellende achter me laten en weer genieten.

Maflinger: ik zou niet anders willen, en hij ook niet. Hij vindt alle aandacht heerlijk <3

Deni11: beter laat dan nooit :))

Noukie12: dankjewel! Ik ben er ook echt van overtuigd dat het rustig elkaar leren kennen via het borstelen ervoor gezorgd heeft dat het zo goed gaat tussen ons. Hij heeft het echt nodig om zijn mensen te kennen en te vertrouwen, maar dan gaat hij ook voor je door het vuur <3

MisterPanda: dankjewel! :)

Imaudy: ja he? Ik vind het ook, zei het gisteren nog tegen mijn vriend. Dat had ik niet verwacht zo snel, na 7 jaar op dezelfde stal vreesde ik er toch wel een beetje voor eerlijk gezegd...

Vandaag voor het eerst gereden :D
Nou ja, 10 minuutjes gestapt _O- Meer kon mijn conditie niet aan. Maar goed, de kop is eraf zoals ze zeggen.

Ging uiteraard totaal niet volgens planning :') De bedoeling was dat de instructrice hem de eerste keer zou rijden maar daar stak de griep een stokje voor. Les is verzet naar volgende week (hoefsmid trouwens ook).
Nieuw plan was om eerst in de overdekte longeerruimte een rondje te doen, daar kent hij het al en weet ik dat hij er op zijn gemak is. Maar daar waren ze met een kindje aan het wandelen en in een ruimte van +- 15x15 leek me dat ook geen strak plan.
Dus dan maar meteen in de rijbak. Die kent hij nog niet zo goed, mijn anxiety level was bijgevolg iets aan de hoge kant. Naar goede gewoonte trok Cerano zich daar weinig van aan. Topper :D 10 minuutjes gestapt, wat kleine oefeningetjes meegepakt, hem de hemel ingeprezen en afgesloten. Een goede eerste ervaring voor ons beiden :)

Afbeelding

De spiegels zijn al niet interessant meer :))

Maflinger_S

Re: [VOLG] Mijn laatste paard, GVR Cerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 23:45

Heerlijk dit. Gewoon samen - letterlijk - stappen maken.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 19:47

Cerano en ik blijven stappen in de goede richting maken :D

Een paar keer gereden ondertussen. Elke keer wat verder opgeschoven tot we ongeveer 3/4e van de bak konden gebruiken. Deed hij super ondanks mijn zenuwen, lieverd <3

Afbeelding

Hij heeft ook nieuwe vriendjes gemaakt en is compleet verliefd op een stelletje Friezen. Tot zover het paard dat anderen de draad doorjaagt, hij ontpopt zich hier tot een allemansvriend. Ik krijg hem zelfs amper mee uit de paddock, hij heeft het te druk met socializen :))

Afbeelding

Gisteren kwam de hoefsmid, eigenlijk 2 weken te laat door mijn griep dus er kon een behoorlijk stuk af. Hier waren we aan het wachten.

Afbeelding

En vandaag hadden we onze eerste les!

1 woord: goddelijk! *\o/*

Waar onze vorige instructrice heel erg van het lang en laag en teugels heel lang was, is de nieuwe instructrice wat meer hands on. Eerste instructie was teugels iets korter nemen. Voelde meteen veel beter, niet meer van die waslijntjes.
Gewerkt aan soepelheid en achterhandgebruik. Hij vond het heel moeilijk in het begin en wilde steeds maar weer zakken, stofzuigen. Dat is hij immers gewend. Maar hij valt dan zo erg op de voorhand dat hij onregelmatig wordt. Dus ik moest hem hoger ingesteld houden (niet heel hoog hoor, gewoon boeghoogte) en de motor aanzetten.
Dat leverde eerst wat protest op, maar steeds opnieuw vriendelijk gevraagd en op een gegeven moment ging het lichtje branden. Hij zette zijn achterbenen eronder en bleef op boeghoogte. Weg was de onregelmatigheid! Verdwenen als sneeuw voor de zon...
Blijkbaar voelde dat uiteindelijk voor hem ook wel fijner, hij kreeg er echt zin in :D Normaal is hij best wel een luilak en moet je hem elk rondje even aansporen, anders valt hij stil. Nu ging hij echt sjouwen, zich laten zien. Hij liep eindelijk uit zichzelf door. Sterker nog, ik moest hem af en toe een beetje afremmen. Dat is nog nooit gebeurd maar het voelde zeer aangenaam, op een lichte hulp komt hij meteen terug.
We zijn ook in stap én draf heel de bak doorgeweest. Ik had niet eens tijd om schrik te hebben :)) Veel te hard aan het genieten van die gecontroleerde power onder me.

Ik denk dat we met deze instructrice nog ver kunnen komen. Niet op wedstrijdniveau, dat hoeft niet. Maar Cerano is Z2, hij kent alles, ik kan nog veel van hem leren. En met mijn IJslanders (echte buitenritpaarden) heb ik de dressuur wel gemist, ik vind het zelf ook heel leuk om te trainen en te verbeteren.

Al met al, ik zweef op een roze wolkje <3 Cerano is echt zo'n geweldig paard!

Afbeelding

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:50

Wat fijn dat hij zo goed zijn best doet met zijn lieve hoofd…jullie boffen maar met elkaar . :o

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 22:02

Zo leuk dit. Ik zit dit zelf met een grote grijns op mijn gezicht te lezen. Mooi dat er wat kwartjes vallen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 00:43

Dit leven bevalt hem wel.
Zou je misschien mee kunnen doen aan een onderlinge wedstrijd?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:14

Ik geniet hier stilletjes mee, zo fijn om te zien dat het goed gekomen is, nadat je toch wel moeilijke beslissingen hebt moeten nemen. Jullie stralen beide, zo ziet een tevreden paard eruit. Hij is blij met jou.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:29

Wat ontzettend leuk dat jullie zo genieten en ook op de nieuwe stal jullie draai kunnen vinden.
jullie zien er blij uit met elkaar . Fijn dat de les zo lekker ging, dat is toch altijd weer iets dat veel energie en vertrouwen oplevert. Super leuke foto van jullie in de bak. Zijn ogen zien er mooi uit. Wat heeft hij toch een lieve en wijze uitstraling.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-26 04:30

Bieden: dat is goed gezegd, we boffen met elkaar :D

Maflinger_S: superlief, dankjewel!

Imaudy: onderling kan wel denk ik, en ik mag natuurlijk altijd Hors Concours starten. Maar ik heb helaas geen trailer meer, en voor mij hoeft het ook niet zo. Eerst maar eens de angsten in eigen bak aanpakken :))

Manadeluca: ik ben ook heel erg blij. In het begin vraag je je toch steeds af, heb ik wel de goede beslissing gemaakt? Ismoli was echt de braafste tweejarige die ik ooit gekend heb... Maar hij verdient een baasje die voluit voor hem kan gaan. Ik ben medisch uitbehandeld. Ik zal nog wel een beetje verbeteren nu ik eindelijk vaker op mijn paard kan zitten, maar ik mag niet meer op wonderen hopen. Cerano is perfect daarvoor :) Genoeg uitdaging op goede dagen maar een rustig, safe paard op slechte dagen.
Ik hoop oprecht dat hij blij is met me, ik doe wat ik kan voor hem, dat verdient hij <3 Kreeg toevallig verleden week van een stalgenootje nog een compliment, zij kende het paard van vroeger en vond hem er veel beter uitzien.

Gombal: hij is gewoon een topper :D Ik had me oprecht geen beter, passender paard kunnen wensen. Soms moet het gewoon zo zijn. Als je me een jaar geleden had verteld waar we nu zouden staan, had ik je keihard uitgelachen want "no way dat dat (toen nog) gekke beest van mij word". En nu ben ik zo blij met hem <3

Eergisteren hadden we voor het eerst een baaldag. Niks lukte. Cerano werd steeds pissiger en ging in verzet, hierdoor kreeg ik zelf ook steeds meer een grrrr gevoel. Besloten om hem even te laten halsstrekken, dat doet hij altijd goed en zo konden we toch positief afsluiten, iets wat ik heel belangrijk vind. Even terug een goed gevoel vinden bij elkaar.

Cerano vond dat duidelijk een goede aanpak en ik mocht daar gisterenavond de vruchten van plukken. Hij was er weer helemaal. We hadden een heerlijke rit waarbij hij nog net wat meer zijn best deed en zelf dingen aanbood. We hebben een stukje wijken meegepakt en hij schudde een lange zijde schouderbinnen uit zijn mouw alsof het niks was _/-\o_
Ritje kort gehouden om hem te belonen voor zijn inzet en hem de hemel ingeprezen. Wát een paard. Zijn gezichtsuitdrukking was goud waard: "I'm the best and I know it" :)) Je zag hem gewoon groeien van alle lof (en knuffels :D )

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-26 20:53

De tweede les was nog heerlijker dan de eerste *\o/*

Wauw, echt wauw, wat een paard. Wat een brok power.

We hebben voortgeborduurd op de vorige les. Instructrice was erg blij met de vooruitgang, ik had mijn huiswerk goed gedaan :D

Cerano begint eraan te wennen dat hij niet meer continu met zijn snoet onder zijn knieën mag lopen. Nu ik eindelijk deftig aan het werk kan met hem, zie je zijn lichaam veranderen. Zijn spieren beginnen lichtjes te ontwikkelen, hij krijgt conditie, hij wordt sterker.

Tijdens de les gewerkt aan de overgangen, die al enorm zijn verbeterd. Véél sneller reactie op mijn been en hij draaft nu echt weg in plaats van een beetje erin te sukkelen. Draf-stap deed hij altijd al vrij goed, maar hij komt nu meer op zijn achterbeen terug, de overgang is vloeiender en hij valt niet stil maar stapt meteen door.
Daarna gewerkt aan rechte lijnen in stap en draf, dat blijft moeilijk en dat ligt ook deels aan mij gezien mijn linkerbeen veel zwakker is. Desondanks zit ook daar veel vooruitgang in, hij zwabbert minder en ik kan hem makkelijker tussen 2 handen en 2 benen houden.
Voor het eerst een stukje wijken in draf meegenomen, hier is hij zo goed in dat ik hem een beetje moet begrenzen als ik niet in 5 meter van de driekwartslijn op de hoefslag wil zitten :') Zou me niet verbazen als hij vroeger hoge punten kreeg voor de appuyementen haha.
Afgesloten met een Narcissa die KAPOT was (grootste gedeelte van de les gedraafd, conditie gaat opeens goed vooruit :wow: ). En van de instructrice alsnog even mocht doordraven om hals te strekken. Gelukkig voor mij is Ceraantje ook daar erg goed in :))

Ik sta echt perplex over zijn zeer snelle progressie! Bizar hoe snel en goed hij alles oppakt.
Niet alleen dat, maar hij verandert ook enorm. Tegenover een maand geleden is het een compleet ander paard geworden. Hij heeft veel meer zin om te werken (vooral het rijden, longeren is niet zijn favoriete hobby). Hij loopt vanzelf, waar ik hem eerder regelmatig vooruit moest duwen, moet ik hem nu afremmen. Hij wordt best wel fanatiek en neemt mij mee in zijn enthousiasme: "kom op vrouwtje, we kunnen écht wel meer dan dit!"

Volgende week gaan we waarschijnlijk ons eerste galopje doen. Cerano is eraan toe. Ik begin zelf ook wel nieuwsgierig te worden. Dat zal hard werken worden, voor mij dan, want ik heb al zeker 5 jaar geen doorgezeten galop gedaan...

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 21:14

Goed bezig!

Ik weet niet of jullie ook wedstrijdambities hebben, maar als dat zo is, kunnen jullie volgens mij binnenkort gaan starten.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-26 15:10

Zó snel gaat de conditie ook weer niet :)) Losrijden en 2 proeven kan ik echt nog niet aan.

We mogen ook niet officieel starten, gezien Cerano Z2 is en ik maar B. Maar een onderlinge of een HC lijkt me op termijn wel leuk :)

Vandaag maar een dagje rust. Ik kan amper nog normaal lopen van de spierpijn :') Knie doet ook weer pijn, dus komende week maar weer even de brace gebruiken... Ik heb het 3 maanden zonder gered, dat is op zich al een klein wonder.

Cerano heeft trouwens nog een extra nieuw vriendje. Een pony die door zijn kudde ineengetrapt werd. Pony is na nog geen week al gek op Cerano en ziet hem als een stoere oom ofzo (lees: hij plakt eraan vast). Cerretje vindt het allemaal wel prima. Toch knap voor een paard dat volgens de vorige eigenaresse andere paarden de draad door jaagt. Zo zie je maar, alle verhalen moet je met een korreltje zout nemen...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 15:26

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan. Als jij B bent en je paard Z2 mag je gewoon officieel B starten, geen probleem. Gaat om de hoogste gezamenlijke klasse, in dit geval dus B.

Fijn dat jullie zo lekker bezig zijn!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-26 20:56

Echt waar? Tegen mij was verteld dat dat niet mocht omdat het oneerlijke concurrentie is. Wat ook wel zo is, ik moet hem even goed "aan" rijden en dan gaat hij echt draven en alle oefeningen draait hij zijn hoef niet voor om.

Afbeelding

Ik heb eindelijk, na een erg lange zoektocht, een hoofdstel gevonden dat Cerano past *\o/*
6 hoofdstellen tegelijk besteld. Uiteindelijk paste er 1. De anderen allemaal kopstuk te klein. Zelfs een XF kopstuk was te klein. Maar in bakstukken en neusriem heeft hij eerder een cob à kleine full. Geen handige combinatie.

Vandaag even uitgetest en in stap liep hij er heel fijn mee. Helaas was draf geen succes. Ik heb sinds de les last van mijn knie. Ik liep alweer met mijn brace maar doe hem met rijden altijd af. Vind het irritant om met te rijden.
Helaas, ik zal er toch aan moeten geloven :( Bij de eerste drafpas meteen al veel pijn, dus ik heb er een stapritje van gemaakt. Met brace om heb ik daar geen last van dus komende week maar eens proberen en hopen dat hij niet schrikt van het gepiep :?

Ik ben echt teleurgesteld. Het ging al 3 maanden goed zonder de brace, ik had eigenlijk verwacht dat ik hem niet meer nodig zou hebben. Maar dat was duidelijk teveel gehoopt -O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 21:27

Wat bedoel je met het kopstuk was te klein terwijl de bakstukken en neusriem wel passen? Is de frontriem dan niet lang genoeg? Die kan je vaak wel los kopen.

Voor je knie zou je ook nog kunnen kijken naar andere stijgbeugels. Ik weet dat er verschillende soorten stijgbeugels zijn die beter zijn voor niet zo fijn werkende knieën.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 12:26

Echt het deel tussen de oren. De oorschelp moet mooi tussen de rondingen vallen, maar zelfs bij de (apart aangekochte) XF lukte dat niet. Prikte allemaal in zijn oren... Ik had als noodoplossing een simpel oud recht kopstuk, maar hij is vrij gevoelig rond zijn oren dus dat vond ik ook niet 100% werken.
Maar goed, deze past mooi :D Morgen eens goed uittesten tijdens de les. Prins op de erwt laat altijd zéér snel en duidelijk merken wat hij ervan vindt, gelukkig wel op een beschaafde manier.

Andere beugels gaan helaas niet helpen :( Ik heb het geprobeerd. Deed niks. Het probleem zit ook niet in de knie zelf, maar in de genezen breuk. Die is scheef vastgegroeid en zet mijn knie mee scheef, er komt veel meer druk op de binnenkant waardoor die overbelast is en blijft. Dat gaat nooit meer goedkomen jammer genoeg :(

Spoiler:
De breuk, wat naast elkaar ligt hoort eigenlijk 1 bot te zijn:

Afbeelding

Waren nog wat stukjes afgebroken, ook nog een spiraalbreuk, chirurg heeft er zijn werk mee gehad en was al heel blij dat hij voldoende bijeen gepuzzeld kreeg om er een staaf door te steken...

Afbeelding

En dit is dus het probleem. Scheefgroei. Die gele lijn hoort recht te zijn, niet geknikt. Ik heb 2 opties: een brace dragen die een deel van het gewicht overneemt en mijn knie terug rechtzet, waardoor ik meestal redelijk pijnvrij uit de voeten kan als ik hem draag. Is een gigantisch ding waardoor ik hem liever niet draag met rijden maar zal nu geen andere keuze meer hebben. Optie 2 is been doorzagen en rechtzetten waardoor het hele revalidatieproces opnieuw start: weer 4 maanden bedrust, tig fysiobezoeken, weken spenderen aan opnieuw te leren lopen.... Dat zie ik niet zitten...

Afbeelding

Gisteren weer eens een keertje geen werk maar genieten van ons samenzijn. Ceraantje verwend met een uitgebreide poetsbeurt en veel knuffels tussendoor. Hij werd er helemaal zen en slaperig van :z

Vanavond mag hij even aan de longe en morgen gaan we tijdens de les uittesten wat hij op rijden met brace doet. Voor de zekerheid eerst even aan de longe, al verwacht ik niet dat hij iets gaat doen. Als dat goed gaat, blijf ik gewoon met de brace rijden. Doe ik liever niet want dat ding is erg groot maar liever dat dan niet kunnen rijden!

Ach, wat hou ik toch van dat dier. Hij is zo lief! <3 <3 <3

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 12:37

Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Wat het hoofdstel betreft, zou je ook nog eens kunnen kijken naar een westernhoofdstel met 1 of 2 oortjes (losse riemen die je om de oren kunt schuiven).

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:04

Wat fijn dat je nu zo'n leuk en vooral lief paard hebt gevonden. Hij kijkt echt zo vriendelijk uit zijn ogen. Een lief hoofd.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-26 19:37

Maflinger: graag gedaan! Naast die problematiek ben ik ook nog hypermobiel en hartpatiënt. Om de puzzel nog lastiger te maken. Ik grap altijd dat er weinig is aan mijn lichaam dat nog normaal functioneert :') Maar dat is eigenlijk geen grap, het is mijn dagelijkse realiteit.
Hij doet het nu heel goed op dit hoofdstel, onze zoektocht daarin is eindelijk beëindigd :D

Misty: dankjewel! Ik mag echt mijn beide handen kussen met deze engel <3

Vandaag voor het eerst met de brace gereden.

Ik was misselijk van de zenuwen. Een heel dikke dankjewel aan mijn lesgeefster voor de hulp en geruststelling! Ze heeft me eerst aan de longe genomen: deels om me vertrouwen te geven, deels zodat we allemaal aan de nieuwe situatie konden wennen want mijn balans/hulpgeving is met de brace helemaal anders.

Cerano slaakte zo ongeveer een zucht van verlichting denk ik. Normaal werk ik (onbewust) met mijn goede been op volle kracht en mijn slechte op halve kracht (dat is het maximale dat ik eruit krijg). Met de brace kan ik mijn slechte been óók op volle kracht gebruiken.
Dat herstel in balans vond Cer duidelijk aangenaam, hij gooide er meteen een prima draf uit (iets te vlot naar mijn smaak. Van een siliconen rijbroek naar een gewone jeans voelt toch heel wat onstabieler aan :)) )

Na een kwartiertje de longe weggehaald en los gestapt en gedraaft. Ging uitstekend!
Hij liep echt heerlijk, ik moest enkel meeliften en genieten :D Soms eens even ondersteunen met been dat hij niet zijn hals gaat opkrullen. We konden echt duidelijk meer gaan finetunen.
Mijn instructrice vond mijn houding en rijkunst direct veel beter en was verrast over Cerano's grotere inzet.
Eigenlijk bizar hoeveel zo'n brace kan uitmaken. En al helemaal schokkend hoeveel ruis je als "normaal" gaat zien, omdat je niet meer beter weet. Wat zijn paarden toch geweldige dieren dat ze dat niet enkel pikken, maar dan ook nog hun best doen om er zoveel mogelijk van te maken...

1 ding is zeker: mijn Ceraantje heeft een gouden karakter <3 <3 <3

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 20:25

Daar word je toch blij van!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 22:35

Heerlijk hoor als dat hij hier zo'n fijne reactie op had. Dressuurmatig in balans.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-26 16:35

Daar wordt een mens superblij van :D

Het is ook wel een eye opener vind ik. Ik had absoluut niet verwacht dat er zoveel verschil zou zijn. Ik geef mijn hulpen heel zacht, gewoon even een aanraking meestal. Meer heeft hij niet nodig, hij is best gevoelig. Daardoor dacht ik dat met 1 been op halve kracht geen impact zou hebben, gezien ik die kracht überhaupt niet gebruik...
Blijkt toch anders in elkaar te zitten.

Helaas maakt mijn knie me nu echt af, wat een pijn. Over 2 weken een doktersbezoek ingepland al denk ik niet dat ze iets gaan kunnen doen. Kan het nu nooit eens gewoon voor langere tijd goed (of iig stabiel) gaan met dat lichaam van me :(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 16:39

Ik heb je topic gelezen maar nog niet gereageerd, wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat :)

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 18:30

Ik reageer echt weinig op dit soort topics maar vind het zo leuk om te zien dat jullie elkaar gevonden hebben! Jij bent natuurlijk blij met hem, maar ik denk dat hij minstens even blij is met jou. Je ziet hem ook genieten!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-26 17:33

Zertab: dankjewel!

Mystic_Dawn: ik hoop het oprecht :D Een gezond en gelukkig paard is voor mij het belangrijkste. Ik vind hem ook veel vrolijker en opener ogen, maar dat is misschien ook de wens der gedachte. Al zei een stalgenootje die hem van vroeger kent laatst tegen me dat ze amper kon geloven dat dit hetzelfde paard is, dat hij er veel beter uitzag.

Met brace rijden gaat hem helaas toch niet worden. Ik geraak er met geen mogelijkheid alleen op... Iemand moet mijn paard vasthouden én mijn stijgbeugel draaien terwijl ik letterlijk met mijn handen mijn been moet opheffen :O

Als ik er dan eindelijk opzit (dank aan mijn staleigenaresse en een stalgenootje!) komt het volgende probleem: het regelmechanisme van de brace probeert zich in te graven in mijn (al bijzonder kleine) kniewrong. Dat voelt voor mij alsof ik de bewegingsvrijheid van mijn been kwijt ben, waar ik onzeker en bang van word...

Morgen eens een sportbrace zonder ijzer proberen. Dat kan niet in de weg zitten. Ik hoop dat dat voldoende steun aan die knie geeft, want het is natuurlijk wel heel wat anders dan mijn dure mega brace.

Maandag ook een afspraak met de huisarts. Waarom speelt nu opeens die knie weer op terwijl ik al 3 maanden succesvol en zo goed als pijnvrij zonder brace liep en reed?

Wat een gedoe allemaal :(

Goddank is Cerano zo'n lieverd dat hij het allemaal braaf ondergaat. Echt een geweldig dier <3 Nog geen seconde spijt gehad van het besluit voor hem te gaan!

Afbeelding

Deze kreeg ik nog doorgestuurd. Genieten van het zonnetje {:} En ik geniet van dat tevreden snoetje <3 :D