Paardenreading

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Madiba schreef:
Als je zoiets laat doen zou ik een controlevraag inlassen, zoals 'met wat voor auto rij ik' (als je paard je auto kent tenminste)

Maar denk je dan ook dat paarden enig besef hebben van zaken zoals automerken etc?

Dat is best een knelpunt in het hele readings idee toch, als paarden zo intelligent zijn en zulke complexe belevingswereld hebben dan zijn ze eigenlijk ook hele gemene beesten? Wel weten hoe een witte BMW van hun baasje eruitziet en zich hun hele leven kunnen herinneren en reflecteren op de jeugdtrauma's maar toch nog steeds "schrikken" van een kruiwagen die op een andere plek staat dan waar het gisteren stond :+

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

Ik denk niet dat mijn paard het merk van mijn auto kan vermelden ;-), maar ze kent hem wel, ze kijkt altijd op als ik kom aangereden en ze rent alvast naar het hek om me te begroeten. Het is bekend dat paarden een zeer goed geheugen hebben dus dat ze zich jeugdtrauma's kunnen herinneren dat denk ik zeker. Schrikken van iets wat op een andere plaats staat heeft daar niks mee te maken, dat is meer een soort autistisch trekje. Ook niet elk paard heeft dat, mijne schrikt daar niet van. Als het waar is dat sommige mensen kunnen 'readen' dan denk ik dat het meer in de vorm van beelden is, maar het is maar een veronderstelling ik ben er niet mee vertrouwd, was gewoon aangenaam verrast door die mevrouw.

Madiba

Re: Paardenreading

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:19

Ik denk wel dat paarden ons vaak iets willen vertellen. Alle paarden die ik heb gehad, bliezen op mijn wang. Mijn zus zei vroeger 'al jouw paarden praten'. Als mijn merrie dit doet dan weet ik dat er weer iets gebeurd is. Soms heeft ze de omheining gesloopt, soms is ze weggelopen en heeft door de polder gerend, er is altijd iets. Als er mensen zijn die die signalen kunnen oppikken zou dat mooi zijn, ik wou dat ik het kon maar helaas..

marfries

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:37

Ik heb me enigszins verdiept in “animal communication”, reading. En zelf ook gedaan op hele kleine schaal. Hoe het werkt weet ik niet, maar ik kan inderdaad soms via een foto met het dier “praten”.
Als in voelen hoe het dier zich voelt (pijn ergens in het lijf), wat het dier zelf graag wil zeggen of hoe het dier tegen zaken (eigenaar, rijder, andere dieren) aan kijkt.
Vraag mij niet hoe dit kan, ik denk dat het iets paranormaals is, dat de één het beter kan dan de ander, en dat je met oefenen deze “vaardigheid “ kunt verbeteren.
Mocht je nieuwsgierig zijn Anjali, dan wil ik het best zonder kosten proberen. Stuur me maar een pb dan.
Zelf vind ik het nu en dan ook interessant en leuk om te oefenen. Maar ik ben dus niet erg ervaren, en ga alleen af op jouw dier (zoek geen info op, hoor liever ook niets want dat vertroebelt de uitkomst eerder).

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:53

Kidde schreef:
Ik geloof er eerlijk gezegd ook niet in. Ze kunnen altijd mooie verhalen vertellen voor mijn gevoel. In Amerika heb je ook de one million dollar challenge gehad: https://en.wikipedia.org/wiki/One_Milli ... _Challenge

Dat geld kreeg je dan als je je gaven echt kon bewijzen. Dat is niemand gelukt en er hebben echt bekende paragnosten meer gedaan

Nou idd. Het is wel heel `low hanging fruit`om readings te gaan doen. Geen investering, geen deskundigheid, geen kosten en niemand die zijn geld terug kan vragen. Het is niet de vraag van de klant dat het zoveel aangeboden wordt. Het is het gemak van geld verdienen waardoor zoveel `readers´ het aanbieden. Ik zou mijn geld in de zak houden en misschien uitgeven aan een aantal zakken wortels of als je het nodig hebt goede instructie.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Toen mijn paard in training stond kwam er eens een man die readings deed op stal daar. Ik ben toen aangesloten omdat ik wel benieuwd was.

Mijn paard was doodsbang voor de ruiter. Er kwam niets zinnigs naar voren (wat algemene open deuren) en uiteindelijk heb ik open gevraagd wat hij van het werk / mensen op zijn rug vond en daar was het antwoord "hij vindt het allemaal wel prima".
Oké dan.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:09

Jessix schreef:
Duhelo schreef:
Ja, voor het paard zijn gevoel is die uit zijn bekende omgeving gerukt, opgesloten, getraind (als ze een beetje gevoelig zijn kan het al snel stress opleveren) en dan met een groot aantal (voor sommige paarden is 4 een groot aantal) op transport, waar die verhandeld is (naar zijn nieuwe eigenaar, want dat was natuurlijk een vreemde voor hem).

Dit verhaal kan op meerdere manieren opgepakt worden natuurlijk...

Nee hoor, mijn paard is heel zelfverzekerd en dapper. Dat was hij in Portugal al. Ik herkende absoluut niets in het verhaal van de reader. Ook de mensen die hij beschreef die hem hadden mishandeld, kleine Portugese schreeuwde mannetjes is echt onzin. Helemaal niet aanwezig daar. Ook het karakter, wat jullie hem nu ook toebedelen, is helemaal niet passend.

Hoevaak ik per week lees over eigenaren die problemen met hun paarden ervaren (lees dat de eigenaar niet in staat is er mee om te gaan) en dat toeschrijven aan vorige eigenaren die het paard mishandeld zouden hebben.............. Onkunde kan zeker een soort van mishandeling zijn maar dat vertoont deze eigenaar dan meestal zelf. Vraag een dierenarts eens hoe vaak ze door de eigenaar verklaarde mishandelde paarden tegen komen. Of beschuldigd worden van mishandeling omdat een eigenaar een paard niet vast kan houden ,geen been op kan tillen of wat dan ook. Zou deze verhalen werkelijk waar zijn dan is het land er vol van, van mishandelde paarden.. Vooral bij eigenaren met nog niet zoveel ervaring. Maar het verklaart wel waarom readers bij dergelijke eigenaren goed scoren. Deze willen niets liever horen dan dan de "schuld" voor de miscommunicatie met het paard bij vorige eigenaren ligt. Daar wordt dan heel handig op ingespeeld.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:02

Helemaal mee eens Rizette.
Een van mijn merries heb ik echt van veulen af aan dus ik weet exact wat er met haar gebeurd is: Niets
Niets naars mee gemaakt, helemaal níets.

Maar het is een van geboorte nogal aparte en die kan bij sommige mensen die ze niet kent nogal heftig reageren, verder heeft ze heilig ontzag voor de zweep.. Wat ook bijzonder is want de enige keer dat ik bij haar een zweep heb gebruikt is om haar ervoor te desensitizeren . Ze heeft er oprecht nog nooit ook maar een tikje mee gehad

Maar goed: de zweep en sommige mensen : Snurken.. ogen op steeltjes en absoluut niet aan te raken.
Wil als je niet oplet en haar niet op tijd corrigeert ook echt wel gericht uithalen naar de "no-go" mensen

Kortom:
Ideaal dier om allerlei trauma's op te projecteren als je haar voorgeschiedenis niet kent.. En bij een wat andere opvoeding had dit makkelijk een "problematisch dier met trauma's' kunnen worden

Maar netjes begrenzen, en geen flauwekul doen hier toch echt wonderen.// Maar weet zeker dat in andere handen readers hier goud geld mee hadden kunnen verdienen :) :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:41

Ik heb 2 ervaringen met readen. 1 keer door iemand die ik wel kende, maar het paard in kwestie echt niet. Dat was een heel bijzondere en hechtte ik veel waarde aan. Dit was voor het social media tijdperk zeg maar. De tweede keer had ik op aanraden van een kennis iemand aangeschreven. Ze wilde voor ik de reading had ontvangen vrienden met me worden op FB, dus daar had ze lopen neuzen. En de reading van mijn shetje was zo verdomd algemeen dat het letterlijk over ieder dier had kunnen gaan bij wijze van spreke. Oh hij is zo blij dat hij nu bij jou woont etc (pony is hier in de straat geboren en getogen was nog nooit de buurt afgeweest hihi). Dus dat meteen naar die dame terug gecommuniceerd en niet betaald. Toen was ik er wel klaar mee :o

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:22

Goede en slechte ervaring mee.

Slechte ervaring: eerste reading van mijn paard, ik was nog jong en naïef. Persoon verzon duidelijk een verhaaltje, wat me het meest bijbleef waren de woorden "ze straalt als de zon" (ik had gevraagd of ze gelukkig was op de huidige stal). Paar weken later moest ik het paard ziek en uitgeput verhuizen. Tot zover het stralen als de zon {:} := klinklare onzin dus.

Goede ervaring(en): jaren later S.ymone O.ttevangers gecontacteerd. Voor een paard en 2 honden (verschillende consulten doorheen enkele jaren).

Tijdens ieder consult gaf ze heel specifieke en gedetailleerde info die ze onmogelijk kon weten, en eigenlijk niet zozeer iets met het dier in kwestie te maken had. Zo zag ze heel de tijd het beeld van een grijze kat om me heen (het consult ging toen zeker niet over katten), deze kat overleed 2 weken later.

Ze wist info te vertellen over een ander paard van mij waar ik niets over gevraagd had.

Ze kon specifieke dingen benoemen die toen speelden in mijn privéleven.

Ik vind het jammer dat ik deze gesprekken nooit heb opgenomen. Het was best bijzonder en nu al deze dieren niet meer leven, mis ik die info wel.

Nu heb ik geen behoefte meer aan een reading, en of ik het andere mensen zou aanraden: geen idee. Maar voor mij persoonlijk, in die periode, was het een fijne ervaring.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:38

marfries schreef:
Ik heb me enigszins verdiept in “animal communication”, reading. En zelf ook gedaan op hele kleine schaal. Hoe het werkt weet ik niet, maar ik kan inderdaad soms via een foto met het dier “praten”.
Als in voelen hoe het dier zich voelt (pijn ergens in het lijf), wat het dier zelf graag wil zeggen of hoe het dier tegen zaken (eigenaar, rijder, andere dieren) aan kijkt.
Vraag mij niet hoe dit kan, ik denk dat het iets paranormaals is, dat de één het beter kan dan de ander, en dat je met oefenen deze “vaardigheid “ kunt verbeteren.
Mocht je nieuwsgierig zijn Anjali, dan wil ik het best zonder kosten proberen. Stuur me maar een pb dan.
Zelf vind ik het nu en dan ook interessant en leuk om te oefenen. Maar ik ben dus niet erg ervaren, en ga alleen af op jouw dier (zoek geen info op, hoor liever ook niets want dat vertroebelt de uitkomst eerder).

Lief van je om dat aan te bieden! Momenteel heb ik (gelukkig) geen "probleem" om dergelijke hulp nodig te hebben. Ik geloof er wel in ,dat het kan bedoel ik ,maar niet iedereen die zegt het te kunnen zal ook goed zijn.En zeker niet als het als verdienmodel gebruikt wordt. Juist omdat ik er in geloof zou ik nooit zo maar zonder reden in de geest van een dier (of mens) laten inkijken of bemoeien. Alleen als het nodig is om een probleem op te lossen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:28

@ Rizette en Punz het grappige van mijn verhaal is dat ik helemaal geen problemen ervaarde. Niet in de omgang, niet met rijden en niet met de andere paarden. Ik was gewoon nieuwsgierig en vooral benieuwd of ik in het hier en nu nog wat aan zijn leventje kon verbeteren. Ik had dus niet eens een hulpvraag en kreeg toch alle clichés! :D

Maar goed TS, het is wel leuk om een keer te doen als je er niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen en er verder niet te veel verwachtingen van hebt. Als je nieuwsgierig bent, en dat was ik ook, dan kun je het natuurlijk gewoon eens proberen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:38

Lekker doen als je dat interessant vind.
Ik vind het bullshit.
Mensen die desperaat zijn laten dat doen in de hoop hun paard eindelijk te begrijpen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:43

Ik heb het aantal x laten doen. Van mijn vorige paard en van paard van mijn dochter. En later ook van mijn nieuwe (huidige) paard omdat er een aantal dingen waren waar ik vragen over had. Er waren dingen die ze niet konden weten, maar wel vermeld werden. ook later van mijn huidige paard kwamen er antwoorden op mijn vragen.
Later kwam er een vrouw op stal die bij mij de fotoreading had gedaan en ze ging live een reading doen van elke paarden. Toen kwamen er zulke bijzondere dingen boven water, dat ik dacht: nou dit is een beetje too much. Zoals iemand vermeld dat ze S.ymone O had gevraagd. Zij is echt goed. Mijn dochter heeft een reading van haar kat laten doen en een stalgenoot van haar paard. Daar kwamen bij beide bijzondere dingen uit.