Rhino treft niet alleen politie-paarden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:29

Ships dat komt dan wel erg dichtbij Scheve mond Ik hoop dat andere stallen ook goede voorzorgsmaatregelen nemen!!
Ik ga dit bij mij op stal wel aankaarten iig.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:40

Nu ook Rhino in Houten (Utrecht), ikke bang!!!!!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:12

Ga weg! Echt??? Waar dan?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:27

Er is voor alsnog geen Rhino in regio Houten, zie het topic op medisch, 2e blz.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:32

AUB voor iedereen. Tis elk jaar hetzelfde liedje, iedereen roept maar in de wilde weg te roepen waar maar rhino zou kunnen zijn, zonder eens zelf goed te onderzoeken of deze berichtgeving wel waar is. Ga nu niet paniek lopen zaaien om niets!!!! Dit gebeurt elk jaar, een uitbraak van rhino, maar zoals de meesten van jullie ook wel weten blijft het meestal beperkt tot een paar stallen. Doe gewoon normaal, hou je eigen paard lekker gezond en happy en maar het drama niet erger dan het is. En, als er daadwerkelijk ergens zeker rhino is gesteld, neem dat de nodige voorzorgsmaatregelen die bekend zijn.

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:58

Ivrea"]
[quote="Eleonoor schreef:
AUB voor iedereen. Tis elk jaar hetzelfde liedje, iedereen roept maar in de wilde weg te roepen waar maar rhino zou kunnen zijn, zonder eens zelf goed te onderzoeken of deze berichtgeving wel waar is. Ga nu niet paniek lopen zaaien om niets!!!! Dit gebeurt elk jaar, een uitbraak van rhino, maar zoals de meesten van jullie ook wel weten blijft het meestal beperkt tot een paar stallen. Doe gewoon normaal, hou je eigen paard lekker gezond en happy en maar het drama niet erger dan het is. En, als er daadwerkelijk ergens zeker rhino is gesteld, neem dat de nodige voorzorgsmaatregelen die bekend zijn.

niets meer aan toe te voegen, ik ben het helemaal met je eens!!
[/quote]

Inderdaad vind ik ook! Beter om het eerst te verifieren bij de DA ipv het meteen op Bokt te zetten! Paniek om niets.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:07

vind ik ook. bij mijn dierenarts in landsmeer zijn er ook geen nieuwe gevallen bekend.

dus 1 tip: vraag het eerst na voordat je gaat roepen dat er ergens op een stal rhino heerst.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:12

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:48

Jaaaaren geleden was er bij een manege hier 800 meter vandaan ook een uitbraak van dezelfde vorm van Rhino. Voor de rest zijn er in de omgeving geen besmettingen geweest. We zijn er allemaal gewoon een aantal weken niet geweest tot het sein 'veilig' weer gegeven werd. Neem gewoon de hygiene goed in acht en blijf zelf uit de buurt van besmette paarden/plaatsen.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:00

Heb even het andere topic gelezen. Raad ik jullie ook aan. Verder niets aan toe te voegen.

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:52

Ik vroeg me af bij welke stal in Zwaanshoek Rhino is? en sinds wanneer?

Frances_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:02

Er is geen verdere uitbraak van rhino. Heb woensdagochtend de DA gesproken en behalve de politiepaarden zijn er geen verdere besmettingen. Rhino is alleen besmettelijk via paard-paard contact. En via kleding en schoeisel als je heel snel van de ene naar de andere stal gaat. Dus als je zorgt dat vreemde paarden geen contact hebben en je doucht en omkleed voor je naar een andere stal gaat is er geen gevaar. Eigenlijk moet je dat laatste altijd doen er zijn meer besmettelijke ziektes denk maar aan droes.