Nog teveel emoties of toch geen goede match?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

02Eli18

Re: Nog teveel emoties of toch geen goede match?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 07:56

Wat 'grappig' dat jij op mijn post reageert LWDaisy. Ik heb afgelopen week een topic van jou gelezen over het verdriet na het overlijden van jouw Daisy. Ik vond het fijn te lezen hoe jij en andere bokkers die eronder gereageerd hadden allemaal op hun eigen manier met het verlies om zijn gegaan. Soms voelt het toch een beetje 'alleen' in je eigen rouwproces. Zo had ik toch het gevoel dat hoe het rouwproces gaat zo gek niet is en iedereen in iedere situatie daar anders mee om gaat.

Ik merk dat ik eigenlijk ook wel weer heel graag aan de slag wil. Dus het is allemaal erg dubbel. Gisterenochtend denk ik te weten dat Jopie en ik gewoon geen match zijn en ik zo verdrietig wordt, omdat ik dat wel zo graag zou willen. In de middag had ik toch behoefte om iets kleins met Jopie te doen, dus even geoefend met dat ik op een krukje sta. Dan twijfel ik daarna ook weer aan de gedachten van de ochtend. Vervolgens 's avonds foto's van Valonsa terug zitten kijken en tranen in overvloed gehuild.. Dus met mijn verstand denk ik, we zien wel wat het brengt. Het is in ieder geval nog choas en ik hoop dat er meer rust komt met een stap terug.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 09:14

Klinkt goed, het “moeten” loslaten. Je moet helemaal niets, ja goed voor je paard zorgen, en dat doe je.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 12:29

Ik snap je probleem. Je klikt beter met een meer energiek dier. Tegelijk denk je, ik heb een topper staan. Ik zou eens rondkijken of je een andere topper kan vinden, dan kan Jopie de topper van iemand anders worden.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 12:52

Verkopen. Leuker voor iedereen

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 13:22

(nog) niet verkopen, Jopie zit al in je hart, dat plekje heeft hij al. De rest moet en kan nog komen zodra jij besluit de dagen te gaan nemen zoals ze komen. Voelt het goed dan onderneem je wat met hem, heb je een off-day dan even niet. Of ga hem toegestaan je op een off-day op een andere manier bij te staan. Je kunt ook gewoon lekker knuffelen, wat borstelen, gewoon even om zijn nek hangen en vertel hem wat je bezig houdt. Ga bij hem zitten en ben gewoon samen zonder verplichtingen van hem naar jou of van jou naar hem. Laat het groeien, of geef het kans om te groeien.

Verkopen kan altijd nog, als je hem nu verkoopt denk ik dat je twijfels, schuldgevoel en chaos alleen maar toenemen. Neem pas een weloverwogen beslissing als je daar mentaal/emotioneel aan toe bent.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 18:13

02Eli18 schreef:
Wat 'grappig' dat jij op mijn post reageert LWDaisy. Ik heb afgelopen week een topic van jou gelezen over het verdriet na het overlijden van jouw Daisy. Ik vond het fijn te lezen hoe jij en andere bokkers die eronder gereageerd hadden allemaal op hun eigen manier met het verlies om zijn gegaan. Soms voelt het toch een beetje 'alleen' in je eigen rouwproces. Zo had ik toch het gevoel dat hoe het rouwproces gaat zo gek niet is en iedereen in iedere situatie daar anders mee om gaat.

Ik merk dat ik eigenlijk ook wel weer heel graag aan de slag wil. Dus het is allemaal erg dubbel. Gisterenochtend denk ik te weten dat Jopie en ik gewoon geen match zijn en ik zo verdrietig wordt, omdat ik dat wel zo graag zou willen. In de middag had ik toch behoefte om iets kleins met Jopie te doen, dus even geoefend met dat ik op een krukje sta. Dan twijfel ik daarna ook weer aan de gedachten van de ochtend. Vervolgens 's avonds foto's van Valonsa terug zitten kijken en tranen in overvloed gehuild.. Dus met mijn verstand denk ik, we zien wel wat het brengt. Het is in ieder geval nog choas en ik hoop dat er meer rust komt met een stap terug.

Ik merkte dat veel mensen het rouwen moeilijk vinden, en dat het voor iedereen anders is.
En vooral: ik merkte dat ik er beter/makkelijker over kan praten met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.. vandaar dat topic :) Je bent er altijd welkom!

Een stap terug zetten zal sowieso rust brengen!
Je doet het goed hoor TS - niks moet (oké, zorgen voor wel haha) en verder mag alles :)

02Eli18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 12:07

Bedankt voor jullie input. Ik heb inmiddels ook contact opgenomen met een therapeut. Een beetje met het idee van 'ik kan er altijd iets van leren'. Daarbij wil ik ook wel graag actief iets doen om van dit getwijfel af te raken, zodat de paarden weer een vrolijke blije hobby kunnen worden. Pas als ik voor mezelf duidelijker heb waar het verdriet vandaan komt kan ik keuzes maken hoe en wat verder.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 08:55

Heel verstandig TS! Veel succes ermee. :-)