rijden jullie wel of geen wedstrijden (meer) en waarom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 23:48

Ik heb deze week mijn startpas opgezegd, voor het eerst sinds zomer 2020. En eerder al mijn bodyprotector verkocht. Voelt als best een stap :o

We hebben het tot een nette 1.10 klassering kunnen schoppen, niets om je voor te schamen als amateur imo :) In mei en juni ben ik heel naar gevallen in het parcours, maandenlang zitten tobben met een hersenschudding. Ik heb een kijkerig paard dat je met veel zelfvertrouwen moet rijden en dat zit er nu duidelijk niet in. Niet zijn schuld, maar ik heb echt geen reet aan een lintje in een 80cm rubriek en niet het lef om het leuke niveau te starten.

Dressuur starten is nooit mijn ding geweest, wel gewoon iets wat we dagelijks trainen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 20:54

Ik rijd geen wedstrijden, nooit de ambities voor gehad en ik maak mijn haflinger er ook niet blij mee denk ik. Zij is een zenuwpees op nieuw terrein. Inmiddels is ze senior met wat mankementjes dus ons doel is gezond en zo fit mogelijk ouder worden. Mijn ijslander hoop ik over 2 jaar te kunnen rijden en de ijslander wedstrijden spreken mij meer aan. Wie weet..

Cruise

Re: rijden jullie wel of geen wedstrijden (meer) en waarom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 21:05

Ik heb alles wat met wedstrijden te maken heeft aan de wilgen gehangen.
Als het goed gaat, heb ik er zelf best aardigheid aan, maar mijn paard gaat compleet over de pis. Die vind het spannend en is bang voor andere, vreemde paarden. Daardoor wil het niet en vind ik het zelf ook niet meer leuk.
Ondanks dat ik er best lol in heb om thuis in de bak mijn paard fijn te trainen en er wat knopjes op te zetten, en het me best leuk lijkt om wat succesvol te zijn op wedstrijd, heb ik besloten dat het wel prima is zo en ik in de toekomst met een ander paard wellicht weer een startpas aanvraag. Voor nu trainen we lekker thuis en crossen door de bossen. Mijn hobby-pony :j

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 22:41

Ik ben gestopt met dressuurwedstrijden toen ik 12 was. Daarna andere disciplines gereden. Enkele jaren geleden weer een dressuurpaard er bij gekocht maar ik wordt niet vrolijk van hoe de dressuur en de wedstrijdsport incl de jurering zich ontwikkeld heeft. Dus nee, voor mij geen wedstrijden meer

02Eli18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 07:42

Ik rij geen wedstrijden. Ik heb geen plezier in het wassen, vlechten en de voorbereidingen. Daarbij heb ik snel last van spanning. Ik vind mezelf dus een fanatieke recreant. Zelf vind ik het wel heel leuk om clinics te rijden, mensen te ontmoeten en van daaruit doelen te stellen en daaraan te werken. Misschien als ik ooit in de gelegenheid kom vind ik het nog wel leuk om aan te sluiten bij een carrousel groep. De trainingen zal ik dan leuker vinden dan de wedstrijden, maar die horen er meestal gewoon bij.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 10:39

Vroeger fanatiek wedstrijden gereden, ik vond toen alles wat erbij kwam kijken leuk.
Twee jaar geleden met mijn ‘nieuwe’ paard gestart en vond het geen zak aan. Ik had express een kleine wedstrijd gekozen voor Iberische rassen (heb een Hispano Arabe), maar wat een k*t sfeer was er zeg.
Iedereen was zo ontzettend uit de hoogte en iedereen zat om alles te zeiken( mensen die ik niet ken zaten zelfs te klagen dat ik zonder zweep en sporen kwam aanzetten). Volgends een stalgenoot was de sfeer niet anders dan normaal dus heb toen gezegd laat maar zitten.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 10:46

Ik heb nooit echte wedstrijden gereden (enkel zo nu en dan eens een onderlinge in mijn tienerjaren). Heb de ambitie niet om mezelf aan een ander te moeten bewijzen. Wil niet zeggen dat ik geen doel heb, wil wel altijd het beste uit mezelf en het paard halen :j
Plus de extra kosten en stress is niet iets dat ik in mijn leven nodig heb := Ik ga dan liever naar clinics, daar leer je tenminste nog van en ziet je paard toch nog iets van de wereld ipv altijd hetzelfde rondje in de bak of buitenrit.