Kirania schreef:@pol013, was hij het enige paard dat je toen had? Mits mijn merrie de enige was had ik net hetzelfde gedaan, eerlijk gezegd
Dat vrijwilligen is een goed idee! Misschien kan ik me eveneens als gids opgeven ergens, dan is de ervaring met kamperen en routes plannen toch niet helemaal teniet. Bedankt voor de ideeën, daar had ik nog niet aan gedachtZeer herkenbaar ook, mijn merrie is nu net hetzelfde. Eten doet haar leven.
Mijn omstandigheden zijn net iets anders. Ze staan thuis. Dus voor deze keuze was dat een luxepositie.
Ik had toen mijn oudje en dat bange paard als rijpaard (en nog een shetlander). Daar is er dus nóg één bij gekomen.
Beste keuze van mijn leven. Het is iets te hard werken zo met 3,5 paard maar de lol die ik weer heb met dat 4e paard
Misschien juist wel omdat ik het een paar jaar hebben moeten missen. Leuk dat je geïnspireerd bent geraakt!
Actief kunnen blijven, desnoods op een andere manier, in wat je leuk vind geeft echt energie hoor.
jeetje barbalala: wat heerlijk meelevend van je
Het kan gewoon allebei bestaan hoor. Mijn oudje krijgt alle zorg die hij verdient. Én onze band is veranderd. Hij is veranderd. En ik vind dat jammer. Gewoon én én
Nou heb ik samen werken nooit zo gezien zoals jij dat omschrijft: opgebruiken. En is zorgen voor hem geen schuld inlossen. Maar iets wat er gewoon bij hoort. Ik verzorg hem al vanaf 3 jaar oud. En doe dat nu al tot hij bijna 30 is. Dat blijf ik gewoon doen. Rijden of niet rijden.

Zeer herkenbaar ook, mijn merrie is nu net hetzelfde. Eten doet haar leven.
) Dus het zal nog wel even duren voor ik niet meer het gevoel heb dat ik 'vreemdga' als ik een ander paard erbij haal ooit. Ik heb wel altijd gezegd dat zij het nieuwe paard moet keuren
Hier kan ik me helemaal in vinden. Het is net omdat ze zo'n groot deel zijn van je leven, een familiegenoot, een partner, een vriend, dat het zo moeilijk is om te zien dat ze daadwerkelijk niet even oud worden als wij. Zoveel sterkte gewenst, twee weken is ook echt nog heel vers... Pijn slijt, maar die mooie momenten niet. Die worden met de jaren gewoon nog mooier. Die kan niemand van je afnemen.
oud werd kwam toch best hard aan. Ik heb toen (ook omdat het niet altijd makkelijk was om voor hem te zorgen door alle problemen) mezelf na het riedeltje zelfmedelijden even streng toegesproken om van alle leuke dingen volop te genieten. En dat heb ik gedaan. Alle ritjes/lessen/buitenritten/zwemmen heb ik van genoten, al het kattenkwaad dat hij al jaren uithaalde heb ik om gelachen en jongens wat ben ik daar bij om nu hij er niet meer is. Dus je even heel rot voelen mag zeker, maar zet daarna de knop om want je hebt alleen jezelf ermee. Geniet ervan zolang ze er nog zijn en van alle leuke, kleine dingen!