Paardenmarkt Hedel 2025

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Paardenmarkt Hedel 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 17:59

Ben ook wel benieuwd eigenlijk

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:25

Wij zijn er ook weer.
Zuidlaren ook geweest maar vind Hedel qua opzet toch leuker.
En na de paarden ff over de waren markt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Ik ben wel vrij, maar al hele week echt niet lekker dus ik ben bang dat ik dit jaar voorbij moet laten gaan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:10

De twee veulens van m’n buurman zijn net opgehaald om morgen naar hedel te gaan. Echt leuke veulens. Dus mocht iemand ze spotten

Spike hengstveulen
Afbeelding
Afbeelding
Mayke merrie
Afbeelding
Afbeelding

Vooral spike is erg knap en kan fijn lopen. Mayke is nog wat verlegen. Ben benieuwd waar ze terecht komen. Verdienen echt een fijne plek!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Zijn er mensen die gaan die ook wat foto's willen maken (in het licht het liefste) die wij van de NR mogen gebruiken bij artikelen? Overzicht foto's van meerdere paarden bij elkaar. Van voren gezien het liefst. Paarden alleen, hoofd of hele lijf.

Dat zouden wij erg waarderen. :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:43

Bellatrix schreef:
Zijn er mensen die gaan die ook wat foto's willen maken (in het licht het liefste) die wij van de NR mogen gebruiken bij artikelen? Overzicht foto's van meerdere paarden bij elkaar. Van voren gezien het liefst. Paarden alleen, hoofd of hele lijf.

Ik zal weer foto's maken.
Hier uploaden? Of naar jou sturen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

MarjanB schreef:
De twee veulens van m’n buurman zijn net opgehaald om morgen naar hedel te gaan. Echt leuke veulens. Dus mocht iemand ze spotten

Spike hengstveulen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Mayke merrie
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Vooral spike is erg knap en kan fijn lopen. Mayke is nog wat verlegen. Ben benieuwd waar ze terecht komen. Verdienen echt een fijne plek!

Je zou toch zeggen dat zulke leuke veulens zo wel verkocht worden.
Jammer dat dit niet is gelukt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:03

Tilmar schreef:
Bellatrix schreef:

Ik zal weer foto's maken.
Hier uploaden? Of naar jou sturen?

Stuur maar naar mij. :)
marliestrap@outlook.com

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:32

DuoPenotti schreef:
MarjanB schreef:

Spike hengstveulen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Mayke merrie
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ja gewoon echt geen reactie op gekregen…

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:05

Slaan dit jaar over maar wel even meelezen! ben benieuwd naar de foto's!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

StalNollie schreef:
Als je samenwoont is het toch normaal dat je gewoon overlegt aan dieren.
Hier al 16 jaar samen getrouwd en kindjes en is dieren in huis ook iets wat wij overleggen. Nu heb ik paarden voor de handel dus dat is anders maar had ik ze particulier dan was dit ook in overleg. Logisch toch als je samen bent? Als ik uit zou vallen op welke manier dan ook dan komt toch alles op de wederhelft terecht, en wat dacht je van de kosten. Nee overleggen lijkt me meer dan logisch en helemaal niet gek

Ik ga uiteraard ook, neem er twee mee. Hoop te kunnen verkopen in januari raak ik helaas een halve hectare kwijt dus moet wat kwijt.

Wat neem je mee?

Ik heb ook getwijfeld wel/niet gaan, maar vind toch beetje riskant op de markt met een dekhengst. Nu ik pony thuis laat weet ik ook nog niet of ik ga of gewoon even oversla.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

DuoPenotti schreef:
MarjanB schreef:

Spike hengstveulen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Mayke merrie
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat leuke dieren. Ik vind het altijd zo sneu die veulens op de markt.
Een van de redenen dat ik er niet meer kom

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:41

Ik zal er rond 2u zijn. Heb ook een mini paard (NMPRS) hengst veulen bij. Heeft geen haast dus mag ook altijd weer mee terug. :)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Ik volg hier ook even
Ik ga er ook heen. Intentie om wel wat mee terug te nemen maar even kijken of ik iets passends zie.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:30

Ik heb er ook al meerdere verkocht op de markt, maar ben even benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Er loopt natuurlijk allerlei (ook vreemd) volk op de markt. Vorig jaar toen we er eentje mee naar Zuidlaren hadden kwamen er een aantal Bulgaren/Roemenen etc op onze pony af en ik ben vast niet de enige die z'n pony liever niet daar aan mee geeft.. Of zijn andere marktverkopers van mening dat als je ervoor kiest om ze op de markt aan te bieden je ook niks over de koper te zeggen hebt?

In principe als verkoper een bedrag vraagt en potentiële koper is akkoord dan is er een deal.. Maar was even benieuwd naar andere mensen hun idee.

Wij hebben tot nu toe altijd pony's bij gehad waarbij de "lage segment handelaren" meteen doorliepen nadat ze de prijs hadden gevraagd en we hebben voor zover ik weet wel leuke plekjes gevonden voor onze pony's via de markt maar kan me voorstellen dat dat niet altijd zo loopt..

Samantha073

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:42

Wat is jullie ervaring met het welzijn van de paarden op deze markten?

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:43

Wij gaan vanavond ook die kant op.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:45

MarjanB schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja gewoon echt geen reactie op gekregen…

Hoe kan dat nou? Was de prijs te hoog? Beiden zijn echt helemaal mijn smaak (en ik kijk geregeld op MP en FB naar wat er aangeboden wordt aan jong spul) en dat komt niet vaak voor.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

SaraViavia schreef:
Ik heb er ook al meerdere verkocht op de markt, maar ben even benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Er loopt natuurlijk allerlei (ook vreemd) volk op de markt. Vorig jaar toen we er eentje mee naar Zuidlaren hadden kwamen er een aantal Bulgaren/Roemenen etc op onze pony af en ik ben vast niet de enige die z'n pony liever niet daar aan mee geeft.. Of zijn andere marktverkopers van mening dat als je ervoor kiest om ze op de markt aan te bieden je ook niks over de koper te zeggen hebt?

In principe als verkoper een bedrag vraagt en potentiële koper is akkoord dan is er een deal.. Maar was even benieuwd naar andere mensen hun idee.

Wij hebben tot nu toe altijd pony's bij gehad waarbij de "lage segment handelaren" meteen doorliepen nadat ze de prijs hadden gevraagd en we hebben voor zover ik weet wel leuke plekjes gevonden voor onze pony's via de markt maar kan me voorstellen dat dat niet altijd zo loopt..

Daar zal ik geen onderscheid in maken. Heel vaak als men ze koopt worden ze nog wel een keer verhandeld op de markt zelf ter plekke. Tenminste als ik wat koop wordt er vaak nog gevraagd door andere wat t dier moet opbrengen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:14

Hutcherson, heb ze meerdere keren op Facebook gezet. Hengstje 2k en merrie 1,5 (vraagprijs waar nog rek in zat)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Shiiiit. En die gaan morgen de markt op? Ik woon in het zuiden (en moet gewoon werken) dus kan er niet heen ze te bekijken.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:57

Het is lang geleden dat ik er was (ging altijd samen met Dustinlover).
Woon nu op een half uur fietsen en ben altijd vroeg wakker. Dus ik drink nu een bakje koffie en dan stap ik daarna op de fiets die kant op.

Overigens alleen om te kijken, ik heb echt al jaren geen paarden meer.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:05

Mijn vader en ik gaan ook even kijken. Zijn er rond half 8 denk ik

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:43

Wij zijn weer op weg naar huis, waren benieuwd wat er stond aan ezels maar waren er maar 2 of 3 en niet passend voor ons. Al moest ik me wel beheersen bij een heel cute bont klein veulentje, maar moet nu echt grotere maat en volwassen zijn.

Afbeelding

Heb verder niet echt foto's gemaakt, we vonden wel deze heel stoer

Afbeelding

En hou van dit soort witkopjes

Afbeelding

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:27

Tot hoe laat staan er wel echt wat paarden? Ik twijfel om zo nog even te gaan kijken.