Juut schreef:k vind er heel veel van, en nee, dit ging zeker niet alleen over de osteopaten...
Kaders zijn zeker nodig, want idd iedere malloot die een goed boek heeft gelezen mag zich uitgeven als masseur/ osteo/ enz. Juist daarom wilde ik een opleiding met diploma, en bij beroepsvereniging.
Vanuit het VPSN is heel hard gewerkt om de sportmassage veilig te stellen, van daar uit heb ik geen persoonlijk probleem. Voor ons is er niets veranderd, behalve dat de kaders nu ook wettelijk op papier staan.
Maar nu zijn specifiek osteopathie, chiropractie en cranio-sacraal voorbehouden aan diergeneeskundigen. Ongeacht welke opleiding anderen hebben gedaan.
Ik ken welgeteld 2 dierenartsen die ook osteopathie bieden, en goed zijn in hun werk. Ik ken 1 dierenarts die ook chiropractie biedt, en goed is in haar werk. Ik ken geen enkele diergeneeskundige die ook cranio-sacraal aanbiedt. Je moet ook wel wat geduld op kunnen brengen voor een afspraak met 1 van deze dierenartsen.
Hoeveel dierenartsen of dierfysio's met osteo/ chiro/ en of cranio in hun toolbox kennen jullie?
Ik ken er 1. Fenella Doesburg.