NoraNamalaa schreef:Hiii, ik ben op dit moment aan het kijken/ bezig zijn van het kopen van mijn eigen paard. Het probleem is dus dat ik 16 ben en mijn ouders hier nog niet echt volledig achter staan. Ik wilde dus even vragen of er toevallige nog meer tieners zijn met eigen paarden en hoe dat gaat. Ik zit zelf op yuverta en ik heb vrij wel genoeg tijd en ik ben nu ook bezig met een baantje zoeken zodat ik zelf alles kan betalen. Ik begin op maandag om 8:30 en op dinsdag om 9:20 en zit op school tot 16:10 en op woensdag tot 14:15. Donderdag van 13 tot 16 en vrijdag ben ik vrij.Hierbij ook de vraag of jullie je paard zelf betalen en hoeveel jullie ongeveer maandelijks kwijt zijn. Toppie alvast bedankt!
Hiii! Leuk dat je nadenkt om je eigen paard te nemen! Ik zou als ik jou was beginnen met leasen!

En vergeet niet, een eigen paard is meer dan alleen aankoop en stalling. Je moet ook zo nu en dan nieuwe spullen kopen, lessen, hoefsmid, transport, inentingen, maar ook dierenarts kosten.
Ik ben net klaar met een periode dat ik voor 1 paard de afgelopen 6 maanden gewoon 2000+ euro kwijt was per maand