[volg] (drachtige) Welsh cob merrie Magic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: [volg] (drachtige) Welsh cob merrie Magic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 12:14

YWC, mijn eerste reactie is heel hard nee haha.
Al moet ik zeggen dat ik wel ontzettend nieuwsgierig zou zijn naar een veulentje met jouw hengst :=

Ik heb denk ik sowieso nog niet genoeg kaas gegeten van de cobs om te kunnen zien welke hengst er goed op past.
Sowieso hebben wij niet enorm veel ruimte, en ik ben bang dat ik geen afsheid kan nemen van de veulentjes :+

Josien, niet echt iemand in de buurt, wel genoeg met ervaring, maar dat zijn allemaal boeren die zeggen dat gaat vanzelf.
Ik ga mezelf gewoon goed in lezen de komende maanden, en ik denk dat ik haar nog een keer laat scannen. Als ik zo lees hier en daar wordt dat toch wel aangeraden.

Wat een knappert noviceh <3, wat voor Welsh bloed zit er in?
Magic is 1.45 heb ik mij laten vertellen, ik heb haar echter nog niet gemeten zelf. Maar denk dat dat wel ongeveer klopt.
Prima maatje voor mij met mijn 1.54 :D

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:40

Saul schreef:
YWC, mijn eerste reactie is heel hard nee haha.
Al moet ik zeggen dat ik wel ontzettend nieuwsgierig zou zijn naar een veulentje met jouw hengst :=

Ik heb denk ik sowieso nog niet genoeg kaas gegeten van de cobs om te kunnen zien welke hengst er goed op past.
Sowieso hebben wij niet enorm veel ruimte, en ik ben bang dat ik geen afsheid kan nemen van de veulentjes :+

Haha ik ken het gevoel wat afscheid nemen betreft.

In principe staat Sublime niet meer ter publieke dekking, maar voor een merrie als Magic zou ik misschien wel een uitzondering maken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 10:16

Oh dat wist ik niet, YWC, excuus!

Ik zeg al ik moet nog veel leren in de cob wereld :D

Nou ik glim van trots!
Zojuist de eerste grondwerk les gehad, wat een geweldig dier is het zeg <3

Het was voor mij een nieuwe instructrice en überhaupt redelijk nieuwe methode, en ze was onder de indruk van onze connectie :D. Grappig ook, dat ik schijnbaar onbewust al veel op de manier waarop zij les geeft werkt. Dus echt vanuit het volgen, uit mijn ruimte blijven etc.
Puur op lichaams taal gericht zeg maar.

Altijd heel fijn om te horen haha.

Het ging super, ze begreep heel goed wat we van haar vroegen, ze was nieuwsgierig en had respect.
Nu is ze natuurlijk ook nog heel kort bij ons, dus ze is nog een beetje beduusd van alles, dus ze zal ook echt nog wel een andere kant laten zien.

Want volgens mij zit er toch wel een karaktertje in :Y)
Maar ik ben helemaal happy met haar, ik denk dat we een fijn team gaan vormen samen.

Vanaf nu regelmatig les vanaf de grond, en tzt gaat ze mij begeleiden met inrijden.

Ik heb er veel zin in, want deze lessen zijn niet alleen super voor paard, maar ook voor jezelf, stukje bewustwording van jezelf, wat je in het dagelijks leven ook goed kunt gebruiken :j

Helaas te geconcentreerd bezig geweest om foto's te maken haha niet aan gedacht.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 11:02

Geen excuus nodig hoor

Fijn dat de les goed verlopen is en dat het ook clickt met de instructrice.
Zo kunnen magic en jij samen groeien.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 14:44

Saul schreef:
Wat een knappert noviceh <3, wat voor Welsh bloed zit er in?
Magic is 1.45 heb ik mij laten vertellen, ik heb haar echter nog niet gemeten zelf. Maar denk dat dat wel ongeveer klopt. Prima maatje voor mij met mijn 1.54 :D
Helaas weet ik niet veel over haar afkomst, ze is geïmporteerd uit Ierland en haar ras is volgens het paspoort: pony :') Grondwerk les is zo leuk! :j Fijn dat Magic er ook zo goed op reageert!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 16:59

Super leuke cob!

Heb er zelf ook twee gehad. Zijn zulke fijne paarden.
Zelf ben ik ook niet groot en dan zijn cobs vind echt prettig.

Heel veel plezier met haar. Ik ga je topic zeker volgen.

Eefde is bij mij om de hoek. Maar voor iemand die twee uur moet rijden kan ik me voorstellen dat je het niet kent.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-25 08:51

Wat leuk Syrianda, dan ken je de fokker wellicht wel.

Wat voor cobs heb jij gehad?

Ik had gister behoorlijk wat miscommunicatie met Maggie zoals ik haar liefkozend noem :P.
Het lukte niet, ze waren beide echt heel gek en ril aan het doen. Op een gegeven moment stonden we met 3 in een stal. Dat vond ik niet zo prettig, zeker gezien ze zo gemeen kan zijn naar Bo.

Ze waren echt onrustig. En daar werd ik onrustig van. Dus dat gaat niet goed.
Ik ben ook als de dood voor de wolven roedel in peer.
Dus ik heb ze vannacht vast gehad. Zo niet fijn, maar ik denk dat ik ze voorlopig toch vast zet snachts.

Vriendinnetjes zijn allemaal super nieuwsgierig haha.

Afbeelding

Maar de dames zelf nog niet altijd zo enthousiast over elkaar :=

Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 10:50

Welsh Cobs zijn niet altijd even koel in het hoofd en kunnen inderdaad best pittig zijn soms :=
Maar wat fijn dat je een goede grondwerk instructrice hebt gevonden waar je mee klikt! Dat gaat een hele hoop helpen, voor beide, kunnen jullie mooi naar elkaar toe groeien <3

Wat ik bij mijn ruin (van Arfon) merk is dat als je eenmaal zijn vertrouwen hebt, hij ook echt letterlijk alles voor je doet, ook al kan hij sommige dingen heel erg eng vinden en hij in een snuivende draak veranderd, loopt ie alsnog met je mee en let hij heel erg op jouw ruimte.
Ik vind hem heerlijk <3

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 22:21

SayaJones schreef:
Welsh Cobs zijn niet altijd even koel in het hoofd en kunnen inderdaad best pittig zijn soms :=
Maar wat fijn dat je een goede grondwerk instructrice hebt gevonden waar je mee klikt! Dat gaat een hele hoop helpen, voor beide, kunnen jullie mooi naar elkaar toe groeien <3

Wat ik bij mijn ruin (van Arfon) merk is dat als je eenmaal zijn vertrouwen hebt, hij ook echt letterlijk alles voor je doet, ook al kan hij sommige dingen heel erg eng vinden en hij in een snuivende draak veranderd, loopt ie alsnog met je mee en let hij heel erg op jouw ruimte.
Ik vind hem heerlijk <3

Hier sluit ik me bij aan.
Heel herkenbaar dit.

Persoonlijk ken ik de mensen niet. Maar hun paarden heb ik wel eens voorbij zien komen. Ik denk foto's van keuringen of van de website.

Ik heb een uit Engeland geïmporteerde Welsh cob merrie gehad. Babylon Brenhines, een vosmerrie met veel wit op hoofd benen en onderbuik. Ze is gefokt op Tireve stud in Wales. Heeft leuke nakomelingen gegeven waarna ik haar heb gekocht.
Aantal jaar terug heb ik haar wegens ouderdom en Cushing moeten laten inslapen . Ze was 28.
Uit haar heb ik een merrie veulen gefokt, zwart, haar heb ik later verkocht omdat wij onder het zadel niet de juiste match waren. Maar beide merrie's waren super fijn.
Ze gaan voor je door het vuur, maar je moet het wel verdienen.
En dat gaat vast goed komen. Kost even tijd.