Het leed dat een kinderpony zoeken heet

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:37

Hier drie maanden terug een 13 jarige shet met ietsje Welsh gevonden waar mijn kinderen alles mee kunnen. Gewoon via Facebook. Kwam voorbij, bericht gestuurd, twee dagen later wezen kijken, klikte allemaal en zij zochten er ook echt een goede plek voor en geen haast. Dus het kan zeker! Succes!

hiphorse

Re: Het leed dat een kinderpony zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:56

Ik heb het geluk brave kinderponys te hebben staan :D zelf geen kinderen maar erg leuk voor de nichtjes en neefjes.
2 shetjes van 7 en 28 en een e pony van 5
Alle 3 heel braaf met kinderen

Ooit een veulen gehad van de 7 jarige shet, die was op jonge leeftijd al zo braaf dat ik zelfs die als kinder pony durfde te verkopen. Een ander veulen van de zelfde pony was totaal geen kinder pony :+
Het is ook een stukje karakter wat ze hebben.
Natuurlijk blijft het lastig vinden een fijne en bewezen kinder pony, maar met het budget wat je hebt moet het toch wel lukken lijkt mij

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 07:02

fannetje schreef:
Flynnieman schreef:
Ik heb via het topic hier een tip gekregen van een bokker dat er op marktplaats vandaag een manege zijn pony's weg doet vanwege stopzetting. We gaan daar morgen kijken, zijn al wat oudere pony's, maar dat stoort mij niet zo. Kunnen ze hier eventueel nog een leuk pensioen hebben. Ben benieuwd alvast

In Wageningen toevallig?
Veel plezier straks

Ja klopt, we gaan late namiddag kijken, moet nog eerst gaan werken :'), maar dacht ga maar onmiddellijk zodra het een beetje lukt

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:11

Vooral bij de ik kleintjes haal je de kinderponys er wel uit.

Ik heb een grote shet.
Moeder op en top bixie pony
De kleine van mij was nog geen 2jaar
3 kinderen er om heen poetsen en hangen en hij verzette echt geen stap 20 min lang. Zo braaf en nuchter.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:26

Mocht het vanmiddag niks worden heb ik een vriendin die een plek zoekt voor 2 shetlanders die beide kinderpony zijn geweest. Stuur me maar een PB mocht je geïnteresseerd zijn. Ze gaan wel echt alleen samen weg.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:34

Succes vanmiddag! En anders vooral zelf een oproepje plaatsen. Mocht ik ooit een van onze paarden verkopen, dan zou ik dat denk ik sneller doen als een advertentie me aanspreekt dat iemand een paard zoekt en een goede plek biedt, dan zelf een advertentie plaatsen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:33

Flynnieman schreef:
Sky_As schreef:
Er zit ook gewoon verschil in een kinderpony voor een 6 jarig kindje of voor een 2 jarige....
Een 2 jarige kan nog wel eens wat onbehouwen zijn en de pony op een plek aanraken die minder handig is.

Ik wil niet constant gehyperfocussed moeten zijn om te voorkomen dat mijn kind en klap krijgt. En ja, het blijft een dier, en ja, we letten zo goed mogelijk op....
Maar ik wil gewoon een pony die niet gelijk mept als iets niet zint en die het ook gewoon echt leuk vind als een kind met hem bezig is....

Precies dit ja, liefst van al heb ik nog eentje van 20 plus jaar, kan die hier lekker oud worden, eentje die al veel heeft gezien

Waar woon jij?
Heb precies zoiets staan

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:51

Alja schreef:
Waar woon jij?
Heb precies zoiets staan

Ik ben van Maaseik (Belgisch Limburg)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:55

Flynnieman schreef:
Alja schreef:
Waar woon jij?
Heb precies zoiets staan

Ik ben van Maaseik (Belgisch Limburg)

Oh das jammer

Ik heb een oude Shetlander die mijn dochter op 3 jarige leeftijd heeft gekregen maar die ze nu ook gunt aan een ander kindje.
Maar wij willen niet verkopen want dat voelt niet goed voor ons!
We zouden hem wel in bruikleen willen aanbieden maar Limburg is wel heel ver weg.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:16

Wij hebben voor mijn paard ooit een maatje gekocht, hadden toen nog geen kinderen en wisten ook nog niet of we ze wilde. Gewoon een leuke jaarling mini (NMPRS) gekocht bij iemand uit het dorp. Hij was al lief maar wel een beetje rebels/ hengst dus toen de oudste ging lopen toch maar gecastreerd, toen werd hij helemaal braaf. Ik ben er zelf een paar keer op en overheen gehangen en heb toen mijn dochter er vanaf dat ze 10 maanden oid was erop gezet, nooit een probleem geweest. Later een dekje en singeltje erop en stappen maar. Echt een lieve makkelijke pony voor stapritjes, poetsen, knuffelen etc.
Misschien dat een mini ook wel iets minder eigenwijs en makkelijker is dan een shet? Ik heb bewust niet voor een shet gekozen vanwege uitbreken (dat doet hij wel :D ) en iets minder risico op hoefbevangenheid (dat lijkt goed te kloppen) omdat hij met een groot paard in de wei moet kunnen lopen. Hij is denk ik 90-95 cm en vrij stevig, nadeel is wel dat mijn dochter die nu vier is - lang voor haar leeftijd - er al een soort van te groot voor aan het worden is. Achteraf had ik misschien liever ietsje groter gehad. Ik overweeg 'm te laten beleren voor de kar zodat we er nog jaren iets mee kunnen. Als het karakter goed is kun je volgens mij best een jonkie kopen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:56

Ik zou gewoon wat maneges aanschrijven / opbellen dat je wat zoekt en wanneer ze afscheid nemen van een oude brave pony en het diertje een goed pensioen gunnen jou even informeren....
Wellicht zit er een gouden pony bij.... die ook op wat oudere leeftijd nog best met een kindjerond kan wandelen.....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

Flynnieman schreef:
_Bonte_ schreef:
Een vriendin van me handelt in kinderpony’s
Van waar ben je ?

Ragio Maaseik (Belgisch Limburg), maar ben bereid een 1,5 a 2u enkel ervoor te rijden

Jemig nogal wiedes je niet veel vind!
Al zou je naar het andere eind vh land moeten rijden voor een leuke! dat moet je er toch wel voor over hebben!?

BDC

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:22

Wij hebben, door persoonlijke omstandigheden, een echte kinderpony (A-pony) staan. Helaas heeft ze wel wat gezondheidsproblemen, waardoor ze als echte rij/sportpony niet geschikt is, maar om mee te knuffelen, wandelen is ze heel erg geschikt.
Mocht iemand interesse hebben dan stuur maar een PB. Ik ben altijd bereid een en ander toe te lichten :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:15

Ze liggen niet voor het oprapen en ze worden verkocht voor bizarre prijzen. Mijn dochter zit/rijdt vanaf haar 1 jaar op mijn welsh fokmerrie (liep voor de kar en ook minimale ervaring onder het zadel, wel goed braaf en zo goed als bomproof). Merrie is 17 inmiddels en altijd liever lui dan moe geweest, in het begin maakt dat niet zoveel uit, liever wat trager dan te snel. Nu ze 8 is en de pony wat meer pit mag hebben merk je dat het de pony niet ligt en ze eigenlijk wat meer nodig heeft, daarbij groeit ze er nu alweer vanaf (dus heel eerlijk zou ik meer voor een sectie A welsh gaan ipv shet ivm schofthoogte). We zijn maanden op zoek geweest naar een c pony die voldoende braaf is, niet stokoud, looplust en voor normaal geld. Die hebben we onlangs gelukkig gevonden. Ik heb nog een 3jarige ruin uit haar bixiepony en die lijkt ook superbraaf, we zijn rustig aan aan het beleren en volgend jaar gaat ze hem rustig doorrijden, dan gaan we langzaamaan op zoek naar het perfecte huisje.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Popstra schreef:
Flynnieman schreef:

Ragio Maaseik (Belgisch Limburg), maar ben bereid een 1,5 a 2u enkel ervoor te rijden

Jemig nogal wiedes je niet veel vind!
Al zou je naar het andere eind vh land moeten rijden voor een leuke! dat moet je er toch wel voor over hebben!?

Om dan na 3.5 uur daar aan te komen, de pony op een specifieke plek aan te raken en dan een grijns te krijgen...
Voor mezelf vind ik dat anders, maar ik ga geen 500 euro diesel verrijden voor een pony van 1000-1500.

Ik zelf zit steeds meer te denken aan gewoon een jonkie kopen, het beleren ben ik namelijk niet bang voor. Belangrijkste is een pony die je gewoon overal aan kunt raken...

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Ik heb precies de pony wat je bedoelt. Ik heb haar al 4,5 jaar geleden gekocht vanuit Tilburg (ik woon in het noorden van NL) maar geen moment spijt van gehad. Ze is een echte kinderpony. Ik hoop voor jou dat je er ook zo vind rondom jou regio want echt, ze bestaan wel! :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

500 euro diesel verstoken dan sta je in Zweden of in Zwitserland :+ Daar kom ik al met 400 euro benzine. Maar oke

De tijd is veranderd. Mensen willen geen moeite meer doen om een dier te komen bekijken. Ik stond vroeger ook in België en Duitsland om een pony te bekijken die mijn moeder had gevonden op internet. We maakten er een leuk dagje weg van… maar dat is hetzelfde immers met wedstrijden. Snel je proef rijden, punten ophalen en naar huis. Je bent nog geen 2 uren op het wedstrijdterrein… maar totaal offtopic natuurlijk

TS ben enorm benieuwd of je slaagt vanmiddag! Ik wacht ik spanning af. Er zal vast iets tussen zitten. We hebben ook lang een manege pony gehad (op pension) en die is 35+ geworden. Het is zo dankbaar zo’n pony over te nemen

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:08

We hebben inmiddels een pony , wel een oudje (27 jaar) maar ik vind het ideaal. Heeft ie hier nog een leuk pensioen na jaren manegedienst, kan ik ook eens rustig aftasten of de kids het überhaupt leuk vinden en kunnen ze lekker met hem tutten en wat aan de hand stappen. Hij loopt daar op dit moment nog gewoon lesjes en was echt nog heel fit. Hij was superlief, erg kindgericht, draaide leuk zijn koppie naar de kids toe. En ook een manege die echt super goed voor hun paardjes zorgde, dat merkte je echt. Ook een vriendin die mee was haar tante woonde er toevallig een paar straten verder (heeft zelf ook paarden) en zei al dat dat ze daar alleen maar goede dingen hoorde over de plek :)
Afbeelding

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:12

Oh wat leuk dat het gelukt is en wat mooi dat hij zo nog een mooi pensioen krijgt <3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:13

Wat fijn dat hij een welverdiend knuffelpensioen bij jullie krijgt. Hopelijk mogen jullie nog jaren van hem genieten. <3

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:24

O wat een feel good verhaal <3 nu nog een passend zadeltje :o

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:28

Wat leuk, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst, denk dat de kinderen zo een pony erg leuk zullen vinden!

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:47

girlyggirl schreef:
O wat een feel good verhaal <3 nu nog een passend zadeltje :o

Ja nogal :'), we krijgen deze erbij, maar tis niet echt wat nee. Was al een beetje aan het rondkijken, zag een Wintec pony zadeltje wat me wel aansprak, of barefoot kids zadeltje. Even kijken wat ik eventueel tweedehands op de kop kan tikken

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:16

Fijn dat het gelukt is. Veel plezier met elkaar!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:12

Wat leuk, gefeliciteerd!

Het voordeel van het barefoot zadel is dat je hem een week kunt testen bij verschillende aanbieders. Ik heb zelf verschillende zadels gehad voor m'n shetten en dit was het enige zadel dat zonder staartriem bleef liggen (in combinatie met een elastische singel. Wel uitkijken dat je hem niet te strak aansingelt dan)