Karina schreef:Ik vind het ook niet zo raar hoor, best normaal dat mensen over zoiets nadenken en er hun ideeen bij hebben. En de discussie over honden/wolven heb ik toch ook heel wat verder zien gaan dan alleen los of vast. Er zijn zelfs mensen die vinden dat ik mijn honden maar in de auto moet zetten en dan in het dorp met ze moet gaan wandelen... Ik woon nu eenmaal midden in het bos en leefgebied van wolven dus we kunnen het niet vermijden als we met paarden of honden nog het erf af willen.
Het is hier bij mij vlakbij ook, om de hoek zeg maar, gebeurd met de aanspanning. Het is sowieso vreselijk verdrietig zo je pony te verliezen, heel traumatisch.
Wat betreft de beschrijving van deze gebeurtenis, met name het slaan wat de pony is gaan doen vind ik niet helemaal passen bij vluchten voor geur van een wolf die niet daadwerkelijk vlak achter de pony aangerend is dus ik vraag me dan ook iets af. Ik ben zelf op het moment banger voor de hertenluisvliegen die hier dit jaar ineens meer zitten. Vooral als we gaan mennen vanwege het oncontroleerbaar van zich af meppen wat zelfs de braafste paarden kunnen doen als ze gebeten worden door die rotbeesten. Die altijd bij de uier/koker en tussen de billen gaan zitten. Daar is een daas echt een kuikentje bij, ze veroorzaken echt paniek. Wij nemen daar veel voorzorgen voor want met koets ben je dan echt kwetsbaar.
Dus ja ik vraag me dan ook af of dit niet aan de orde kan zijn geweest. Zonder afbreuk te doen aan hoe traumatisch het is om je pony doodsbang te zien en te zien sterven in het bos.
Dat is mij ook letterlijk wel gezegd. Zelfs als ik dan vertel dat we zelf een bosperceel hebben waar de wolf ook gewoon overheen zou kunnen wandelen, moet ik het nog niet op willen zoeken.
Wat het precies is geweest zal vast niet precies te achterhalen zijn. Een hertenluisvlieg zou zeker ook de veroorzaker kunnen zijn. Die wil je ook niet hebben tijdens het mennen! Het is in elk geval verdrietig je pony zou te moeten verliezen. En het ongeluk is ook wel nieuwswaardig op een forum als bokt, lijkt mij.