Naar Texel/Ameland met je paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:10

Siers83 schreef:
Jet schreef:
Pin me er niet op vast hoor, maar volgens mij is de oversteek naar Texel wel een stuk korter qua reistijd dan naar Ameland, misschien ook nog een overweging waard.

Klopt hoor, naar Texel is het maar 20 minuten varen terwijl Ameland zeker 1,5 uur is

Nee joh, 50 minuutjes is het varen

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:17

Oh echt? Ik ben er maar 1x geweest en heb echt de herinnering dat het heel lang duurde. Zeker in vergelijking met de boot naar mijn eiland

Jester_

Re: Naar Texel/Ameland met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:32

Vandaag nog mee gevaren, 45 a 50 min haha. Je hebt ook een sneldienst van 20 min maar volgens mij is die niet voor autos

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:38

Ik ben 4 jaar geleden met paard op Texel geweest. Ik zie op de site van waar ik toen verbleef helaas niks meer over het paardengedeelte staan, dus vermoed dat ze dat niet meer doen. Het heet Lant van Texsel, je zou er een berichtje aan kunnen wagen. Was een erg fijne B&B met de paarden ‘aan huis’!

De overtocht vond ik juist ontzettend meevallen. We kregen inderdaad voorrang en ik ben bij het parkeren op de boot gelijk de auto uit gesprongen om aan de vrachtwagen achter mij te vragen of hij veel afstand wilde houden van de trailer. Dat deed hij en dat scheelde een boel. Ik had pas door dat we al daadwerkelijk aan het varen waren toen we bijna Texel bereikt hadden _O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:49

Ik had helaas een pony die er niks van snapte de heenweg naar Texel en besloot mijn trailer af te breken wegens de trillingen van de boot. Gelukkig stond de andere wel rustig hooi te eten. Ik was blij dat het maar een kort vaartochtje was. Het was ook nog eens de pony die normaal nergens van opkijkt. Dus voor een eerste keer zou ik liever voor Texel gaan dan voor een langere vaartocht. Ik heb ze toen 6 maanden bij PaardenHotelTexel gestald. Je kunt daar ook overnachten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:27

Wij zijn destijds voor SGW Texel een paar jaar op rij met mensen die op dezelfde stal stonden een weekend naar Texel gegaan, en natuurlijk de paarden mee. Wij stonden hier: https://www.eaglesranch.com/. Alles top verzorgd.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 17:16

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 17:25

Jet schreef:
https://www.hoeveconsensustexel.nl/?fbc ... 9h55hmXMhQ , deze kwam ik net tegen, op Texel, heeft nog plek, paarden kunnen 24/7 op de wei. En nu 20% zomerkorting. Ik ken de stal verder niet hoor, ze hebben ook een appartement en B&B-kamers.

Zeker een aanrader!
Leonie is een leuk mens en een echt paardenmens. Plekje is ook top!

Jaimy_Liam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-25 05:20

esje01 schreef:
Hoeve Consensus heeft tegenwoordig ook vakantie appartementen/ woning bij de stalling.
Leonie is een geweldig leuk mens, wij komen er graag.
Paardenhotel Texel heeft ook boxen beschikbaar voor logees.

Hoeve Consensus is gemaild! :D
We hebben een reactie teruggekregen met dat ze mijn vragen ging beantwoorden, dit was woensdagochtend. Dus ik wacht het rustig af :D

De link eronder; Paarden hotel Texel, daar kan ik op een of andere manier geen mailadres van vinden of contact mee krijgen. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik niet meer zo scherp was na zoveel nachtdiensten en wisselend ritme :P

Wat betreft de auto's die afgaan.. wellicht dat we daarvoor wat schriktrainingen kunnen doen, zowel buiten de trailer als erin. Goede tip!

Dan nog de reistijd naar Texel (20 min) en Ameland (1,5u): Die neem ik zeker mee!! Dan nijg ik steeds meer naar Texel

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:23

Texel is heerlijk, kan het je echt aanraden.
Je hebt pb

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 08:59

Oh en als je naar Texel gaat, doe een fotoshoot op het strand. Ik kan je Roosdalmarefotografie aanraden