Reëel verkoopbedrag voor jong paard met milde kissing spines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: Reëel verkoopbedrag voor jong paard met milde kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:10

Bedragen kunnen we niet zeggen zonder het paard te kennen. Heb geen foto/video gezien, weet geen stokmaat, kleur, geen opleidingsniveau, is die braaf, heeft die al wat ervaring op ander terrein? Allemaal dingen die in (kleine) mate meespelen in de prijs.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 14:44

mavantos schreef:
Bedragen kunnen we niet zeggen zonder het paard te kennen. Heb geen foto/video gezien, weet geen stokmaat, kleur, geen opleidingsniveau, is die braaf, heeft die al wat ervaring op ander terrein? Allemaal dingen die in (kleine) mate meespelen in de prijs.

Een aantal dingen zijn wel benoemd in mijn OP en berichten.
Hij is bruin, 1.72 m, 5 maanden geleden zadelmak gemaakt. Onervaren, nog niet op ander terrein geweest. Zeer braaf en eerlijk. Je rijdt er zo mee weg. Is ongeveer B-klaar nu.

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:58

Een knappe verschijning, prachtige maat en basisniveau.
Je uitgangsbedrag zal een stuk(je) hoger liggen dan het bedrag wat je er echt voor wil hebben. Ik zou voor 20.000 gaan.(Zegt iemand die nog nooit een paard voor meer dan 3000 heeft gekocht :+ )
Zakken kan altijd nog.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 15:07

Ik zou ergens tussen 15-20K gaan zitten, idd zakken kan nog.
Zou mooi zijn als je ruiter wedstrijdje mee kan pakken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 15:14

Hij heeft dus geen kissing spines begrijp ik. Dan zou ik me niet druk maken. Gewoon te koop zetten met positief aankoopadvies en foto’s ter inzage. Evt overkeuren op eigen kosten. Klaar.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 15:16

Alles op de foto geweest en alleen maar 1tjes en 2tjes kan zelfs positief uitpakken voor de verkoop als je het zo benoemt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 15:35

Zou hem te koop zetten en door blijven rijden.
Een prijs noemen vind ik lastig omdat ik niet in jullie ,branche, zit kwa ras maar lijkt mij dat dit paard best wat waard mag zijn met dit talent, karakter en goede fotos!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:37

Nicky1963 schreef:
mavantos schreef:

Hij is bruin, 1.72 m, 5 maanden geleden zadelmak gemaakt. Onervaren, nog niet op ander terrein geweest. Zeer braaf en eerlijk. Je rijdt er zo mee weg. Is ongeveer B-klaar nu.

[ Afbeelding ]

Heel aansprekend paard, als er 3 goede/correcte gangen op zitten denk ik eigenlijk dat je wat aan de lage kant zit qua prijs ondanks het 2'tje op het rapport en vrij groen.
Braaf, correct en verder gezond is gewoon vrij prijzig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:21

Ik denk dat je kwa prijs heel goed zit maar zeker als hij makkelijk kan bewegen en er wat meer in lijkt te zitten kan je nog best wat omhoog gaan zelfs :j

Braaf en makkelijk zijn zeer gewild en zo op de foto lijkt het een aansprekend dier met mooie maat :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:29

Aansprekend dier om te zien!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:36

Aansprekend dier om te zien. Ik zou best durven inzetten op wat meer geld, het voorbeenzwaaien word al wat minder populair, en dit paard heeft een prima maat, karakter, en lijkt zo op het oog ook geen gekke bouw te hebben.

Goede foto’s met een net verzorgd paard maakt al een wereld van verschil in een advertentie. Spreekt meer aan dan een huis tuin en keuken kiekje en een onscherpe video.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 18:02

Heel jong, flink aan de maat, daar kan nog van alles gebeuren in gunstige zin.
Het gebied waar we het over hebben is nog volop in de groei, en dus geniet het (zeker met die bemerking) de voorkeur het dier nog niet teveel onder het zadel te belasten.

Sowieso liever niet werken met bijzet. Voor een gezond paard vaak al contra productief, maar in dit geval zeker niet handig.
Er zijn gezondere manieren om het dier correct lichaamsgebruik aan te leren.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 18:29

Nicky1963 schreef:
mavantos schreef:

[ Afbeelding ]

Knap en aansprekend paard, dat zorgt echt voor een verbeterde verkoopbaarheid. Als die fijn beweegt en een nette aanleuning heeft zou ik gerust wat meer vragen dan 15k.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 19:29

Nicky1963 schreef:
We zijn nog aan het nadenken hoe we het gaan aanpakken.
Eigenlijk moet hij wel verkocht worden. Ik vind mezelf te oud om een jong en groot paard te rijden, we hebben nog veel andere paarden staan die ik dan eerder rijd.
Zijn amazone wordt betaald door ons, dus in verband met kosten/baten moeten we ook nadenken wat wijsheid is.

Bedankt voor jullie reacties. Jammer genoeg heb ik niet echt een eenduidig antwoord op mijn vragen gekregen :+
Dus als iemand iets specifieker kan zijn, heeeeeel graag!

Ik ben ook heel benieuwd wat er op het rapport staat, aangezien een 2 uit 7 iets is wat echt nog wel eens voorkomt en ook geen probleem is/hoeft te zijn.

Een 2 komt ook niet overeen met KS. Vandaar ook de interesse wat er op het rapport staat vermeld.

Persoonlijk zou ik een 2 niet noodzakelijk vinden om expliciet te vermelden in een advertentie, ook omdat het paard hiermee is goedgekeurd.
Dit kunnen eventuele geïnteresseerde zien op het rapport en zullen waarschijnlijk ook de foto’s over laten kijken.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 20:57

Ik vraag me daarom ook even af; heeft de keurend arts het KS genoemd @Nicky1963?
Want ik was ook even in de war met een 2tje + de term KS. Als het gewoon een 2 is, dan is het geen KS en hoef je het uberhaupt niet te noemen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 21:16

Ninx schreef:
Heel jong, flink aan de maat, daar kan nog van alles gebeuren in gunstige zin.
Het gebied waar we het over hebben is nog volop in de groei, en dus geniet het (zeker met die bemerking) de voorkeur het dier nog niet teveel onder het zadel te belasten.

Sowieso liever niet werken met bijzet. Voor een gezond paard vaak al contra productief, maar in dit geval zeker niet handig.
Er zijn gezondere manieren om het dier correct lichaamsgebruik aan te leren.

Hij heeft geen bemerking. Een 2 is gewoon goed. En juist een paard belasten is belangrijk om het dier voor te bereiden op werk. Zijn tientallen onderzoek naar geweest.

TS, heel fijn paard, als ik goede stalling in mijn regio wist en zelf geen blessure meer had, had ik hem gekocht voor dat geld.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 22:24

Koekie73 schreef:
Ik vraag me daarom ook even af; heeft de keurend arts het KS genoemd @Nicky1963?
Want ik was ook even in de war met een 2tje + de term KS. Als het gewoon een 2 is, dan is het geen KS en hoef je het uberhaupt niet te noemen.

In eerste instantie noemde ik het KS toen ik de foto op het scherm zag. De DA zei dat de rug minder mooi was daar en heeft alleen gezegd dat het verkooptechnisch niet handig was.
Ik ben zelf een beetje doorgeslagen, denk ik, KS maakte me erg bezorgd en zelfs moedeloos. Juist omdat ik eindelijk het besluit had genomen dat hij verkocht zou worden en dit nu bemoeilijkt zou worden door deze 'uitslag'. Maar ik begrijp uit jullie reacties dat het helemaal geen probleem is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 22:31

Als het een 2 uit 7 is zou het geen probleem moeten zijn.

Als het (errug ouderwets) 2 op schaal van 5 is, is het iets minder gunstig.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 22:34

Wat een plaatje zeg!!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 23:32

Het is 2 uit 7.
En een 2tje op de benen noem je toch ook niet als bemerking?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:33

Mooi paard, ik denk dat je hem voor e15.000,- zo kwijt bent.

Je zou inderdaad iets meer kunnen vragen, zakken kan altijd nog.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:36

Elisa2 schreef:
Mooi paard, ik denk dat je hem voor e15.000,- zo kwijt bent.

Je zou inderdaad iets meer kunnen vragen, zakken kan altijd nog.

Nou ik zou me niet rijk rekenen. Het is geen enorme beweger en je moet nog maar afwachten hoe braaf hij is onder het zadel. Nee ik zou zeker niet hoger gaan en dolblij zijn als ik hem voor dit geld verkocht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:41

Er staat toch dat hij braaf is ohz? Ik lees..braaf en eerlijk en goed karakter.

Het is sowieso belangrijk om onderhandelingsruimte in te bouwen.

"Ik heb hem zelf gefokt uit mijn kampioensmerrie. Zijn vader is Kyton.
Hij is super braaf, mooi, sprekend edel hoofd met mooi oog, eerlijk, beweegt sterk met een mooie goede balans, is netjes aangereden en gezond. Het is geen voorbeensmijter maar een correct bewegend, sterk paard.
"

Uit een goede merrielijn zo te lezen, klinkt voor mij echt niet als een verkeerd paard.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:48

Ik dacht dat hij nog niet onder het zadel was. Maar dan vergis ik me. Dan nog vind ik het een forse prijs maar oké, ik ben er al jaren uit dus zal wel achterlopen met de prijzen.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:51

Mooi paard maar mij viel gelijk dat bultje op het linker voorbeen op .Een dikke ader kan op een peesblessure wijzen , als dat het is.