Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mavantos schreef:Bedragen kunnen we niet zeggen zonder het paard te kennen. Heb geen foto/video gezien, weet geen stokmaat, kleur, geen opleidingsniveau, is die braaf, heeft die al wat ervaring op ander terrein? Allemaal dingen die in (kleine) mate meespelen in de prijs.
Nicky1963 schreef:mavantos schreef:Bedragen kunnen we niet zeggen zonder het paard te kennen. Heb geen foto/video gezien, weet geen stokmaat, kleur, geen opleidingsniveau, is die braaf, heeft die al wat ervaring op ander terrein? Allemaal dingen die in (kleine) mate meespelen in de prijs.
Een aantal dingen zijn wel benoemd in mijn OP en berichten.
Hij is bruin, 1.72 m, 5 maanden geleden zadelmak gemaakt. Onervaren, nog niet op ander terrein geweest. Zeer braaf en eerlijk. Je rijdt er zo mee weg. Is ongeveer B-klaar nu.
[ Afbeelding ]
Nicky1963 schreef:mavantos schreef:Bedragen kunnen we niet zeggen zonder het paard te kennen. Heb geen foto/video gezien, weet geen stokmaat, kleur, geen opleidingsniveau, is die braaf, heeft die al wat ervaring op ander terrein? Allemaal dingen die in (kleine) mate meespelen in de prijs.
Een aantal dingen zijn wel benoemd in mijn OP en berichten.
Hij is bruin, 1.72 m, 5 maanden geleden zadelmak gemaakt. Onervaren, nog niet op ander terrein geweest. Zeer braaf en eerlijk. Je rijdt er zo mee weg. Is ongeveer B-klaar nu.
[ Afbeelding ]
Nicky1963 schreef:We zijn nog aan het nadenken hoe we het gaan aanpakken.
Eigenlijk moet hij wel verkocht worden. Ik vind mezelf te oud om een jong en groot paard te rijden, we hebben nog veel andere paarden staan die ik dan eerder rijd.
Zijn amazone wordt betaald door ons, dus in verband met kosten/baten moeten we ook nadenken wat wijsheid is.
Bedankt voor jullie reacties. Jammer genoeg heb ik niet echt een eenduidig antwoord op mijn vragen gekregen![]()
Dus als iemand iets specifieker kan zijn, heeeeeel graag!
Ninx schreef:Heel jong, flink aan de maat, daar kan nog van alles gebeuren in gunstige zin.
Het gebied waar we het over hebben is nog volop in de groei, en dus geniet het (zeker met die bemerking) de voorkeur het dier nog niet teveel onder het zadel te belasten.
Sowieso liever niet werken met bijzet. Voor een gezond paard vaak al contra productief, maar in dit geval zeker niet handig.
Er zijn gezondere manieren om het dier correct lichaamsgebruik aan te leren.
Koekie73 schreef:Ik vraag me daarom ook even af; heeft de keurend arts het KS genoemd @Nicky1963?
Want ik was ook even in de war met een 2tje + de term KS. Als het gewoon een 2 is, dan is het geen KS en hoef je het uberhaupt niet te noemen.
Elisa2 schreef:Mooi paard, ik denk dat je hem voor e15.000,- zo kwijt bent.
Je zou inderdaad iets meer kunnen vragen, zakken kan altijd nog.