Opgelicht in de paardenwereld FB

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:54

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:55

Moderatoropmerking:

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:55

Moderatoropmerking:

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:59

Voor iedereen die de pagina voor lichte oplichting gebruikt met betrekking tot marktplaats oplichting endergelijke, de zoekbalk is je vriend. Je kunt bij twijfel van een advertentie de zoekbalk gebruiken op die pagina. Dan wordt er niks onder gesneeuwd.

En ja ik heb werk gemaakt van stal ******>, ik neem aan dat we hier allemaal van paarden houden en die paarden daar gaan heel slecht.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 06-06-25 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:01

Axel_Valerie schreef:
Voor iedereen die de pagina voor lichte oplichting gebruikt met betrekking tot marktplaats oplichting endergelijke, de zoekbalk is je vriend. Je kunt bij twijfel van een advertentie de zoekbalk gebruiken op die pagina. Dan wordt er niks onder gesneeuwd.

En ja ik heb werk gemaakt van stal *******, ik neem aan dat we hier allemaal van paarden houden en die paarden daar gaan heel slecht.

Nog nooit op die FB geweest maar kan precies uit jouw berichten hier opmaken hoe het er op die groep aan toe gaat :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:04

Pantykous schreef:
Axel_Valerie schreef:

En ja ik heb werk gemaakt van stal ******, ik neem aan dat we hier allemaal van paarden houden en die paarden daar gaan heel slecht.

Nog nooit op die FB geweest maar kan precies uit jouw berichten hier opmaken hoe het er op die groep aan toe gaat :D

Dat dus :D

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:07

Moderatoropmerking:

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:08

Moderatoropmerking:

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:11

Moderatoropmerking:

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:28

Moderatoropmerking:

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 13:31

Moderatoropmerking:
Nadat er heel veel berichten verwijderd zijn gaat dit topic weer open. Vanaf hier graag met respect op de inhoud van een bericht reageren en niet op de persoon. Het is ook niet de bedoeling om bedrijven te bespreken in dit topic.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 13:55

Liannetje86 schreef:
Het is een soap met iets te veel heksenjacht...

Het is idd een kinderclubje aan het worden. hub hebben dit topic ook besproken op facebook en daar had ik mijn eigen mening onder gedeeld en zoals altijd waren ze het er niet mee eens en ben ik weer eens voor 24 uur geblokkeerd.

Ok nu weer een nieuw topic waarbij ze iemand de grond in stampen die meegeholpen heeft met een paard. Ook daarin nemen hun de boventoon en willen ze erboven staan

Hoop dat er snel wat anders komt en anders mogen ze van mijn die hele facebook opdoeken als het zo moet

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 13:57

Nou, ben je lekker mee...
Jaren terug dat 1 van de leden me onterecht als oplichter neer zette in die groep, wat door toenmalig bestuur heel scherp is opgepakt. Maar als het bestuur er zelf al een puinzooi van maakt, zou ik niet zo hard van oplichting-meldingen daar uit durven gaan.

DuoPenotti

Re: Opgelicht in de paardenwereld FB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:04

Nu zeggen ze dan ondertussen wel dat deze persoon ook van niets wist.

Of zeg ik met deze opmerking ook alweer wat verkeerd?
Want dat doe ik best snel geloof ik....

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:29

StalNollie schreef:
Liannetje86 schreef:
Het is een soap met iets te veel heksenjacht...

Het is idd een kinderclubje aan het worden. hub hebben dit topic ook besproken op facebook en daar had ik mijn eigen mening onder gedeeld en zoals altijd waren ze het er niet mee eens en ben ik weer eens voor 24 uur geblokkeerd.

Ok nu weer een nieuw topic waarbij ze iemand de grond in stampen die meegeholpen heeft met een paard. Ook daarin nemen hun de boventoon en willen ze erboven staan

Hoop dat er snel wat anders komt en anders mogen ze van mijn die hele facebook opdoeken als het zo moet

Nou inderdaad! Een meid die flink wat tijd heeft geïnvesteerd (zo lees ik het tenminste) in het terug halen van een paard mag dit niet delen want er zijn meerdere mensen mee bezig geweest en zij mag geen lof? Iets met dat zij niet het hele verhaal dit maar iemand anders doet het ook niet..
Heel eerlijk, als ik me bemoei met iets tricky / gevaarlijks en het pakt goed uit dan zou ik best een schouderklopje willen :+

Gaat nu wat rond over een opfok in Drenthe. Was in het lokale nieuws, zag het voorbij komen op TikTok en die FB pagina bemoeit zich er ook mee dus hopelijk kunnen ze daar wel wat moois uit halen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:37

DuoPenotti schreef:

Je zal zeker nu weer wat verkeerds zeggen, je wordt ja explicit met naam vermeld in de post op fb :+

Maar even serieus- zo als met die meid die dus geholpen heeft met het paard ,omgesprongen wordt, vind ik dan wel erg raar.
Zelfs de eigenaresse benoemd haar optreden ... dus ik snap m niet - vooral ook niet dat zij van een "influence" account beschuldigt wordt en dit na haar ontkenning gewoon blijft staan vanuit het beheer.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:46

Vind het doodvermoeiend

Ik weet wie het beheer is en het is ook een hele nare qua communicatie.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:57

Vind het dan wel ironisch dat bokt daar wordt genoemd als afvoerputje van de paardenwereld, ze noemen Bökkers bij naam en lopen te zeuren dat ze hier bejegend worden en aangevallen worden door groepjes die allemaal dezelfde mening hebben.

Posten dit ik hun groep waar ze precies dat doen waar ze bokt van beschuldigen :')

Ze hebben nogal moeite met kritiek of überhaupt een andere mening. Alles wordt heel persoonlijk genomen en gemaakt terwijl het vaak gewoon opmerkingen zijn of vragen voor opheldering. Dat meisje die geholpen heeft en nu ook ineens beschuldigd wordt van ongepast gedrag en dat ze een influencer is die alleen maar content wil krijgen is oprecht raar.

Dat ze nogsteeds gezeik hebben met een beruchte stal is niet gek. Maar die opereren ook al ruim 10 jaar dus denk dat hun inbreng ook niet echt wat gaat veranderen, zeker niet met hoe de groep kiest om hier over de communiceren, komt heel ongenuanceerd over. Ze zitten allemaal heel hoog in emotie. Maar dat kan ook aan mij liggen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:13

Bokt afvoerputje en dat ze wachtwoord uit het stof moest halen. Persoon is vorig jaar sept gewoon nog actief geweest haha.

Ik had vorig jaar heel wat tips en trips om te voorkomen hoe je opgelicht kunt worden en waar op te letten met paarden aankoop. Dit omdat ik het veel tegen kom en in de handel wereld zit.. mocht absoluut niet gedeeld worden heb de communicatie hierover nog op screenshot was niet mals en was ook weer dat ik dacht we willen iedereen helpen maar moet wel alleen van jullie uit komen want jullie zijn HET

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:14

sasja0705 schreef:
DuoPenotti schreef:

Je zal zeker nu weer wat verkeerds zeggen, je wordt ja explicit met naam vermeld in de post op fb :+

Maar even serieus- zo als met die meid die dus geholpen heeft met het paard ,omgesprongen wordt, vind ik dan wel erg raar.
Zelfs de eigenaresse benoemd haar optreden ... dus ik snap m niet - vooral ook niet dat zij van een "influence" account beschuldigt wordt en dit na haar ontkenning gewoon blijft staan vanuit het beheer.

Haha zag het ook.
Kreeg zelfs de eer dat het pzb topic door mij is gesloten :')
Ik wist niet dat ik zoveel invloed had in een topic van zo enorm veel pagina's en Bokkers die wat plaatsen.

Door iemand die hier op bokt sinds 2014 niets meer heeft geplaatst.
Of die heeft nu een SA dat kan ook.
Misschien ook iets voor de mods om te bekijken...
Zoals ze de pbs van mevrouw v ook hebben gekregen ter info.

Maar jammer.
Want ja ik sta er wel achter dat het oplichting is, deze paarden als goed voor de sport door te verkopen.
En dat dit openbaar moet zijn.

Al viel dat wel te verwachten als je een jong sportpaard voor recreatie van de hand doet.
De vroeger brandmerk "A" was zo gek nog niet.

Maar jammer op welke manier dat gebracht word.

En ik kan dan misschien niet taktisch zijn in verwoorden. Waar ze gelijk in hebben.
Maar ik run ook geen pagina waar als je wat wilt bereiken fatsoenlijk zijn best belangrijk is. Of dat heb ik mis. Kan ook.

Zo.. Weer een post voor het plakboek daar.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:20

StalNollie schreef:
Bokt afvoerputje en dat ze wachtwoord uit het stof moest halen. Persoon is vorig jaar sept gewoon nog actief geweest haha.

Ik had vorig jaar heel wat tips en trips om te voorkomen hoe je opgelicht kunt worden en waar op te letten met paarden aankoop. Dit omdat ik het veel tegen kom en in de handel wereld zit.. mocht absoluut niet gedeeld worden heb de communicatie hierover nog op screenshot was niet mals en was ook weer dat ik dacht we willen iedereen helpen maar moet wel alleen van jullie uit komen want jullie zijn HET

Wat jammer dat ze daar niet op in gaan, lijkt me een hele waardevolle toevoeging. Heb je ze hier wel toevallig gedeeld? Bokt komt toch vaak boven aan de zoekresultaten, een anonieme Facebook pagina niet

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:37

Nee nooit gedacht dit te delen op bokt eigenlijk. Goede tip ga ik wellicht nog aandacht aan geven

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:43

Ze zijn zo tegen anoniem posten in hun groep als lid maar zelf zijn ze volledig anoniem qua beheer.

Hoezo met twee maten meten?

Bovendien wordt er door die ene gezegd dat ze haar wachtwoord van 1995 uit het stof moest halen maar ze is pas sinds 2008 geregistreerd hier op bokt volgens haar profiel en nog eind 2024 online geweest hier... Dus hoezo transparant en eerlijk?

Ze spreken zichzelf continu tegen en kunnen blijkbaar niet verteren als iemand anders lof krijgt gezien hun recente gedrag tov degene die het paard terug thuis wist te krijgen. Ze boren haar al even erg de grond in gewoon omdat ze jaloers zijn dat zij het beter gedaan heeft of meer bereikt heeft...

Ongelooflijk...

Maar dat strookt wel met wat ik eerder schreef:

Citaat:
Edit: ik lees zonet de rest van je verwijtende en beledigende reacties hier...

Jeetje Mina vrouw, je zou zo'n goed werk kunnen verrichten want je houdt met hart en ziel van de paarden MAAR door zo agressief en marginaal uit de hoek te komen en alsmaar iedereen te verwijten en te beledigen, doe je gans je queste teniet.

Je klaagt marginale en louche types aan maar gedraagt je vaak zelf nog erger qua uitlatingen en manieren van schrijven en spreken en doen...
Moest je jezelf wat professioneler gedragen en wat temperen en to the point en professioneel reageren en handelen, zou je zoveel meer bereiken en zouden zoveel meer mensen je serieus nemen en je ook echt vrezen.

Nu doen ze dat niet want ze betitelen je als "die kleine die de snoepwinkel op stelten zet in een driftbui".

En dat het in de groep zogezegd meevalt... Ja natuurlijk want iedereen die maar één iets in vraag trekt, twijfelt of een andere mening durft neerpennen, wordt verwijderd en geblokkeerd.
Dat staat zelfs meermaals op jullie eigen groep als waarschuwing neergepend dus natuurlijk staat er geen tegenwind te lezen.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 07-06-25 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:45

StalNollie schreef:
Nee nooit gedacht dit te delen op bokt eigenlijk. Goede tip ga ik wellicht nog aandacht aan geven

Leuk, ik ben iig heel benieuwd naar de tips

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 16:00

StalNollie schreef:

Dit was ook direct mijn idee _O-

Het is wel jammer dat die groep zo is afgegleden, want het idee erachter was in essentie natuurlijk top.