Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:04

Hoe moeilijk het ook is omdat het nu eenmaal over een paard gaat, probeer in het vervolg van je zoektocht er wat zakelijker in te staan. Laat niet al te hard merken dat je te enthousiast bent, ga niet urenlang aan de keukentafel zitten, verpats je hart niet aan een paard dat nog niet van jou is. Als de koop is afgerond en het paard bij jou op stal staat, mag je op 100 roze wolken tegelijk zitten, maar tot die tijd bekijk je het best als een aankoop van een heel duur 'product' en dat mag gerust volledig volgens jouw eisen en wensen verlopen. De paardenwereld kan vies zijn, helaas kan je emotie dus best niet de bovenhand laten nemen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:11

Elisa2 schreef:
Heel eerlijk, ik denk dat ze je probeerden op te lichten met dit dier en dat deze ook niet door de keuring zou komen en daarom hebben ze het maar op zo'n manier afgeketst.

Trek het je aub niet persoonlijk aan, het werd ze gewoon te heet onder de voeten.

Contract is tegenwoordig heel normaal, ook bij particuliere koop/ verkoop. :j

Heel simpel is er wat mis met het paard en zou hij nooit door een keuring komen. En dat de afgesproken prijs ineens omhooggaat dat klopt niet. Als ze mij daarmee zouden bellen dan zou ik meteen afhaken omdat ik het niet eerlijk zou vinden. Je bent echt ontsnapt aan veel ellende ts. En ja dat je je al gaat hechten aan (het idee van) een paard nog voor het bij jou in de stal staat, dat ken ik maar is onverstandig. Overigens, ik ben ook streng gelovig (R.K.) en zeer geinteresseerd in edelstenen! Heb je meer informatie bijv. een website daarover, dan zou ik het leuk vinden die te zien, eventueel per pb. En ja, jouw paard komt nog, maar deze was het niet .Wat een rare verkopers! Normaliter wil men aan iedereen verkopen die betaalt en het paard een goed tehuis biedt. (Zouden ze soms van een ander een hoger bod hebben gekregen ,dat kan ook nog?)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:20

Heel sneu allemaal. Maar je had al af moeten haken toen er ineens 2000 bij kwam, dat is al een bizarre gang van zaken en een teken dat ze misbruik van je enthousiasme willen maken.
Ik denk dat je heel blij moet zijn dat je nog geen aanbetaling hebt gedaan of op andere manier al betaald hebt.

En de spullen die je al hebt? Die kan je bij je toekomstige paard ook vast wel gebruiken :j

En trek je niks aan over wat ze zeggen over je bedrijfje. Ze zijn zelf duidelijk niet in orde, hopelijk helpt dat om hun kritiek dan naast je neer te leggen.

Bij een volgende bezichtiging zou ik proberen of iemand met je mee wil, even voor wat extra steun en een onafhankelijke kijk erop.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:29

Ik vind dit maar een vreemd verhaal aan beide kanten. Dat er zomaar €2000 bovenop de vraagprijs komt en jij daar akkoord mee lijkt te gaan. Maar ik dat je zegt dat hij nog niet eens belleerd is en dat voor dat geld wel te verwachten. Ik mag toch hopen dat je iets langer wacht en een paard van 2,5 jaar niet al gaat beleren?!

Verder, waarom zou je een hengst willen. Mag die ook op stal staan waar je hem wilt stallen?

Ook ik vermoed dat we het een en ander mankeerde aan dit paard, ze hebben duidelijk wat te verbergen.

Bij een aankoop van een huis nemen mensen vaak een aankoopmakelaar mee, bij het kopen van een paard is het ook zeker verstandig om iemand zonder roze bril en met verstand van paarden mee te nemen.

Succes met je verdere zoektocht.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:32

Wat een klote streek.. En herkenbaar. Wij hebben ook zulke dingen meegemaakt. 1 keer met een hond en 1 keer met een bruikleen paard. Die laatste reden was omdat we zijn originele naam wilden gebruiken en niet de roepnaam die zij hadden gegeven.....
Mensen zijn echt heel erg raar..
Laat je niet uit het veld slaan. Jouw paardje en maatje komt wel op je pad. :knuffel:

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:40

fohadie schreef:
Ik vind dit maar een vreemd verhaal aan beide kanten. Dat er zomaar €2000 bovenop de vraagprijs komt en jij daar akkoord mee lijkt te gaan. Maar ik dat je zegt dat hij nog niet eens belleerd is en dat voor dat geld wel te verwachten. Ik mag toch hopen dat je iets langer wacht en een paard van 2,5 jaar niet al gaat beleren?!

Verder, waarom zou je een hengst willen. Mag die ook op stal staan waar je hem wilt stallen?

Ook ik vermoed dat we het een en ander mankeerde aan dit paard, ze hebben duidelijk wat te verbergen.

Bij een aankoop van een huis nemen mensen vaak een aankoopmakelaar mee, bij het kopen van een paard is het ook zeker verstandig om iemand zonder roze bril en met verstand van paarden mee te nemen.

Succes met je verdere zoektocht.

Wat willen beleren wil niet gelijk zeggen erop gaan zitten he? Beetje grondwerk, beginsel van longeren hoort ook bij het het beleren en daar gaan ze op deze leeftijd echt niet dood van.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:46

TheoLeo schreef:
Haar reactie? Ze noemde het “smiechterig”, zei dat ze zich ineens niet fijn voelde bij mij, dat ik haar niet vertrouwde... En nog diezelfde dag trok ze zich terug uit de verkoop.

Wanneer mensen mij beschuldigen van dingen waar ik mij helemaal niet in herken ga ik soort van automatisch op zoek naar waar zo'n opmerking dan mogelijk vandaan komt... En eerlijk gezegd denk ik dat de vrouw hier haar eigen wantrouwen, plus ook haar eigen smiechterig gedrag (want zij verhoogde het bedrag met 2k!) op jou projecteert. In de spiegel kijken kan voor mensen heel moeilijk zijn, het is makkelijker om een ander te beschuldigen en daarmee de aandacht af te leiden van zichzelf.

Voor haar ben je duidelijk niet de gewenste volgende eigenaar voor het paard, vanwege haar onderbuikgevoel richting jou. Dat wantrouwen richting mensen die niet in het leven staan zoals zij er in staat, dat ligt bij haar, dat zegt gelukkig helemaal niets over jou!

Wel een ontzettende tegenvaller zeg, net bij het paard dat je zo leuk leek en waar je zo naar uit keek, daarom komt het misschien ook harder bij je binnen? Echt vervelend, ik hoop voor je dat er alsnog een heel leuk paard op jouw pad komt :)

Misschien dat je de gekochte spullen nog kan terugbrengen naar de winkel als je je daar prettiger bij voelt? Dan word je er ook niet steeds opnieuw aan herinnert.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:47

Ts, denk er aan bij je verdere zoektocht dat sommige verkopers zo sluw zijn dat ze soms een paard drogeren, ofwel als pijnstilling, ofwel als rustigmaker. Word niet te snel verliefd en ga niet aanbetalen zonder keuring, want ze hebben zo door dat jij vrij groen bent in de paardenhandel en je wordt opgelicht waar je bijstaat!

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:00

Wouw, bizar! Tja, je hebt overal mensen voor... iedereen kijkt door zijn eigen bril en ziet wat ie wilt zien. Dat de verkoop hierom niet doorgaat zegt meer over de verkoper dan over jou.
Maar wel enorm verdrietig ls je echt het gevoel hebt, je maatje gevonden te hebben....

Dikke knuffel, neem de tijd voor rouw en laat bij de verkoper wat van haar is.

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:08

Zo hebben wij zelfs twee keer een pony gekocht. Aan de keukentafel. Duidelijk gezegd wat wij zochten. Jaaaaa hoor. Beide paarden wat dat betreft miskoop. De eerste wel gehouden maar zo niet wat we zochten. Nu is ze overleden aan cushing maar we hebben haar zoon nog. De andere was een Arabier en ging er vies vandoor dus die heb ik doorverkocht maar het er eerlijk bij gezegd. Met die eigenaar heb ik nog steeds contact en hij kan er super mee omgaan en doet lange afstandsritten. Maar beide waren natuurlijk absoluut niet geschikt voor mijn dochter (bij de eerste was ze nog geen vier jaar oud). Dat doe je toch niet?????? Maar zo zijn veel mensen.

Ik weet dat het op zich voor het paard niet uitmaakt hoe de vorige eigenaar is want het gaat jou om het paard. Maar door het verhaal erbij, voelt het toch niet goed. En voor hetzelfde geld kocht je een paard met gebreken of een die lief was omdat hij gedrogeerd was maar later helemaal niet leuk bleek te zijn.

Heel veel sterkte en geef het niet op. Er zijn eerlijke verkopers die bijv. hun paard verkopen omdat ze zwanger zijn of het niet meer kunnen betalen. DAT paard moet je zoeken, succes!

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:30

Ik denk dat het niets te maken heeft met je mineralen eerlijk gezegd

Wel dacht ze kennelijk,dat je vast wel meer kon. Etmalen daardoor en deed ze aan een
Emotionele afpersing .
Ze doet ineens de prijs o.hoig
Dat is al een grote rode vlag
Dan mag je niet keuren...weer een grote rode vlag
Koopcontract mag ook al iets

Ik zou blij zijn,dat je er nu achter bent

Wel echt heel oneerlijk voor je,maar je komt nog wel je nieuwe maatje tegen bij een eerlijk persoon

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:40

LibertyLucky schreef:
Ik denk dat het niets te maken heeft met je mineralen eerlijk gezegd

Wel dacht ze kennelijk,dat je vast wel meer kon. Etmalen daardoor en deed ze aan een
Emotionele afpersing .
Ze doet ineens de prijs o.hoig
Dat is al een grote rode vlag
Dan mag je niet keuren...weer een grote rode vlag
Koopcontract mag ook al iets

Ik zou blij zijn,dat je er nu achter bent

Wel echt heel oneerlijk voor je,maar je komt nog wel je nieuwe maatje tegen bij een eerlijk persoon

Mee eens. :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:44

Wat een raar verhaal. Er zullen ook wel 2 kanten aan zitten, zoals vaker.

Maar je zoekt een paardje en doet normaal vooraf ook al wat onderzoek. Dan weet je dat een paard niet gevaccineerd is, geen papier heeft en dat hij niet beleerd is. Toch kies je ervoor om uren in de auto te gaan zitten.

Het is imo best vreemd dat je daar uren aan tafel gaat zitten. Leuk dat de dochter interesse had in je stenen, maar denk dat het gesprek soms iets te persoonlijk is geworden en ze een indruk had, maar die niet ter plekke durfde uit te spreken. Dat is tegenwoordig steeds meer zo dat mensen via sm en whatsapp bijv alles durven, maar irl niks meer.

Toen ze omhoog ging met de prijs had je meteen moeten zeggen dat het dan ophoudt. Denk dat er toen over en weer ook weer wat gezegd is en daar zijn we niet bij geweest.

Ja, zal wel weer speculeren zijn, maar kan me echt niet voorstellen dat er geen andere kant aan dit verhaal zit en iedereen oordeelt nu maar blind.

En natuurlijk maak je in de handel hele rare dingen mee, maar imo is er aan 2 kanten wel wat mis gegaan hier.

Je vindt heus wel een leuk paardje, maar zou me beter voorbereiden en iemand meenemen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:51

Wat een rot streek maar ik denk dat je hier goed vanaf bent gekomen.
Ik weet een plekje die hele fijne paarden heeft met fijn karakter voor stuk minder, je mag mij altijd pb’en

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 13:46

tja superpony, als er altijd aan 2 kanten iets misgaat, dan zouden er geen gekkies meer zijn. En die bestaan toch echt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 14:46

Kinke schreef:
tja superpony, als er altijd aan 2 kanten iets misgaat, dan zouden er geen gekkies meer zijn. En die bestaan toch echt

Wanneer iemand je demonisch en een gruwel van God noemt is het toch duidelijk waar de ‘gekkigheid’ ligt…

Helaas is dit gedachtengoed onder streng gereformeerden geen uitzondering

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:13

Was je naar de Nederlandse biblebelt geweest?

Ik denk ook dat er iets niet in orde is met het paard. Een koopcontract is tegenwoordig heel normaal en een aankoopkeuring heel verstandig.
Het zal ze te heet onder de voeten zijn geworden.

Jouw leuke paard komt vast nog op je pad!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:19

Ach ja, we waren er allemaal niet bij, dus TS geloven op haar "blauwe" ogen, is mij iets te gemakkelijk. Voorts hebben wij hier nogal eens "kopers" aan de keukentafel zitten en, heel eerlijk, daar zitten ook vreemde vogels tussen. Dit verhaal heeft twee kanten, waarvan ik er nu maar een van ken.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:26

Tip voor de volgende keer.
Ga een paard kopen met je instructeur/instructrice erbij of in ieder geval een paardenkenner, die ook jou kent en kan beoordelen of het paard bij jou en jouw wensen past. En houd de onderhandelingen zakelijk.
Fijn als je een klik hebt met het paard en een paard graag wil kopen. Maar te hoteldebotel is nooit een goede onderhandelingspositie.
Schrijf voor jezelf op wat je minimale eisen zijn, laat een paard altijd keuren door een onafhankelijke veearts met bloedafname voor controle op pijnstilling.
Succes.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:38

Klinkt misschien wat hard richting jou maar laat je spirituele gevoel even in de auto bij een volgend dier en blijf zakelijk, met poker-face. Toen wij op zoek waren naar pony mijn dochter duidelijk instructie gegeven om haar gezicht in de plooi te houden en we pas beslisten nadat we samen even gepraat hadden. Net te vaak meegemaakt dat de vraagprijs ineens hoger was dan de prijs die gemeld werd nadat dochter gereden had . En wij waren echt geen lastige kopers, eis was alleen een goede keuring.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:40

Ninx schreef:
Kinke schreef:

Wanneer iemand je demonisch en een gruwel van God noemt is het toch duidelijk waar de ‘gekkigheid’ ligt…

Helaas is dit gedachtengoed onder streng gereformeerden geen uitzondering

Ik ben zeker geen fan van de streng gelovigen en hun gedachte en vaak ook gedrag en uitspraken.

Maar nu neem je zomaar iets aan. Je bent er niet bij geweest en de ervaring leert ook dat mensen iets aansterken als ze de slachtofferrol willen.

Maar goed, dat is speculeren en dat mag ook weer niet. Ik vind alleen dat mensen hier even te makkelijk ene zeer vreemd verhaal aannemen.

Even 2000 euro erbij doen is namelijk ook echt vreemd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:42

Aan de andere kant zullen er ook heel wat goedwillende verkopers zijn die de kriebels krijgen van een al te zakelijk iemand, omdat ze wel degelijk iemand voor hun paard zoeken die er gek mee is.

Hier 1 keer een ander baasje gezocht voor een paardje dat wat meer aandacht / activiteit nodig had dan we konden bieden op dat moment, en als er dan iemand komt die er omheen loopt alsof het een auto is, vanalles afzeikt, en het beestje rondrijdt en uitprobeert alsof het een ding is.... zonder de tijd te nemen om eens even te kroelen, enige verbinding met het dier te maken.... dan lijk je ook net 1 of andere harteloze handelaar ofzo.

Zij hadden haar ook niet meer mogen kopen nadat ik dit zo gadegeslagen had.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:45

hoogendroog schreef:
Ach ja, we waren er allemaal niet bij, dus TS geloven op haar "blauwe" ogen, is mij iets te gemakkelijk. Voorts hebben wij hier nogal eens "kopers" aan de keukentafel zitten en, heel eerlijk, daar zitten ook vreemde vogels tussen. Dit verhaal heeft twee kanten, waarvan ik er nu maar een van ken.

Nou dit. Je doet normaal van tevoren al wat onderzoek en stelt de nodige vragen voor je 3 uur in de auto gaat zitten. Dan moet het wel een heel bijzonder paard zijn als je daar klakkeloos op af gaat.
En dan akkoord gaan met even 2000 euro erbij is ook echt vreemd. Maar hey, als het niet uitmaakt op een onbeleerde, niet gevaccineerde etc etc, dan vooral doen.

BigOne schreef:
Klinkt misschien wat hard richting jou maar laat je spirituele gevoel even in de auto bij een volgend dier en blijf zakelijk, met poker-face. Toen wij op zoek waren naar pony mijn dochter duidelijk instructie gegeven om haar gezicht in de plooi te houden en we pas beslisten nadat we samen even gepraat hadden. Net te vaak meegemaakt dat de vraagprijs ineens hoger was dan de prijs die gemeld werd nadat dochter gereden had . En wij waren echt geen lastige kopers, eis was alleen een goede keuring.

Andersom wel meegemaakt dat als mensen als koper goed overkwamen en ze zagen dat mensen echt verliefd waren, dat er juist iets van de prijs af ging. Als mensen willen dat een paard goed terecht komt en ze zien een klik, willen ze eerder wat minder geld of nog iets erbij doen zoals zadel en dekens bijv, dan de prijs omhoog gooien. Ik heb daar echt in al mn paardenjaren nog nooit van gehoord.

Alleen als een paardje in training ging of al stond en de prijs omhoog ging, maar daar was men dan ook echt wel duidelijk en eerlijk over.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:47

pmarena schreef:
Aan de andere kant zullen er ook heel wat goedwillende verkopers zijn die de kriebels krijgen van een al te zakelijk iemand, omdat ze wel degelijk iemand voor hun paard zoeken die er gek mee is.

Hier 1 keer een ander baasje gezocht voor een paardje dat wat meer aandacht / activiteit nodig had dan we konden bieden op dat moment, en als er dan iemand komt die er omheen loopt alsof het een auto is, vanalles afzeikt, en het beestje rondrijdt en uitprobeert alsof het een ding is.... zonder de tijd te nemen om eens even te kroelen, enige verbinding met het dier te maken.... dan lijk je ook net 1 of andere harteloze handelaar ofzo.

Zij hadden haar ook niet meer mogen kopen nadat ik dit zo gadegeslagen had.

Dan zeg je gewoon dat je hun niet ziet als nieuwe eigenaren en verkoop je daar niet aan. Dan ga je niet 6 uur over onzin zitten kletsen en daarna met berichten de prijs opdrijven en met allerlei rare uitspraken komen.
Of er moet al iets gezegd of gebeurt zijn waar mensen achteraf nog op reageren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:50

Ehm....ik zeg toch helemaal niet dat dit bij TS gebeurd zou zijn :?
Juist niet als je haar verhaal goed leest.

Het is een reactie op al die mensen die tegen TS zeggen dat je je als koper heel zakelijk op moet stellen en niet verliefd moet worden / dat niet moet tonen :)