Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Heel eerlijk, ik denk dat ze je probeerden op te lichten met dit dier en dat deze ook niet door de keuring zou komen en daarom hebben ze het maar op zo'n manier afgeketst.
Trek het je aub niet persoonlijk aan, het werd ze gewoon te heet onder de voeten.
Contract is tegenwoordig heel normaal, ook bij particuliere koop/ verkoop.
fohadie schreef:Ik vind dit maar een vreemd verhaal aan beide kanten. Dat er zomaar €2000 bovenop de vraagprijs komt en jij daar akkoord mee lijkt te gaan. Maar ik dat je zegt dat hij nog niet eens belleerd is en dat voor dat geld wel te verwachten. Ik mag toch hopen dat je iets langer wacht en een paard van 2,5 jaar niet al gaat beleren?!
Verder, waarom zou je een hengst willen. Mag die ook op stal staan waar je hem wilt stallen?
Ook ik vermoed dat we het een en ander mankeerde aan dit paard, ze hebben duidelijk wat te verbergen.
Bij een aankoop van een huis nemen mensen vaak een aankoopmakelaar mee, bij het kopen van een paard is het ook zeker verstandig om iemand zonder roze bril en met verstand van paarden mee te nemen.
Succes met je verdere zoektocht.
TheoLeo schreef:Haar reactie? Ze noemde het “smiechterig”, zei dat ze zich ineens niet fijn voelde bij mij, dat ik haar niet vertrouwde... En nog diezelfde dag trok ze zich terug uit de verkoop.
LibertyLucky schreef:Ik denk dat het niets te maken heeft met je mineralen eerlijk gezegd
Wel dacht ze kennelijk,dat je vast wel meer kon. Etmalen daardoor en deed ze aan een
Emotionele afpersing .
Ze doet ineens de prijs o.hoig
Dat is al een grote rode vlag
Dan mag je niet keuren...weer een grote rode vlag
Koopcontract mag ook al iets
Ik zou blij zijn,dat je er nu achter bent
Wel echt heel oneerlijk voor je,maar je komt nog wel je nieuwe maatje tegen bij een eerlijk persoon
Kinke schreef:tja superpony, als er altijd aan 2 kanten iets misgaat, dan zouden er geen gekkies meer zijn. En die bestaan toch echt
Ninx schreef:Kinke schreef:tja superpony, als er altijd aan 2 kanten iets misgaat, dan zouden er geen gekkies meer zijn. En die bestaan toch echt
Wanneer iemand je demonisch en een gruwel van God noemt is het toch duidelijk waar de ‘gekkigheid’ ligt…
Helaas is dit gedachtengoed onder streng gereformeerden geen uitzondering
hoogendroog schreef:Ach ja, we waren er allemaal niet bij, dus TS geloven op haar "blauwe" ogen, is mij iets te gemakkelijk. Voorts hebben wij hier nogal eens "kopers" aan de keukentafel zitten en, heel eerlijk, daar zitten ook vreemde vogels tussen. Dit verhaal heeft twee kanten, waarvan ik er nu maar een van ken.
BigOne schreef:Klinkt misschien wat hard richting jou maar laat je spirituele gevoel even in de auto bij een volgend dier en blijf zakelijk, met poker-face. Toen wij op zoek waren naar pony mijn dochter duidelijk instructie gegeven om haar gezicht in de plooi te houden en we pas beslisten nadat we samen even gepraat hadden. Net te vaak meegemaakt dat de vraagprijs ineens hoger was dan de prijs die gemeld werd nadat dochter gereden had . En wij waren echt geen lastige kopers, eis was alleen een goede keuring.
pmarena schreef:Aan de andere kant zullen er ook heel wat goedwillende verkopers zijn die de kriebels krijgen van een al te zakelijk iemand, omdat ze wel degelijk iemand voor hun paard zoeken die er gek mee is.
Hier 1 keer een ander baasje gezocht voor een paardje dat wat meer aandacht / activiteit nodig had dan we konden bieden op dat moment, en als er dan iemand komt die er omheen loopt alsof het een auto is, vanalles afzeikt, en het beestje rondrijdt en uitprobeert alsof het een ding is.... zonder de tijd te nemen om eens even te kroelen, enige verbinding met het dier te maken.... dan lijk je ook net 1 of andere harteloze handelaar ofzo.
Zij hadden haar ook niet meer mogen kopen nadat ik dit zo gadegeslagen had.