BRINTEMEID schreef:Men kan ook te goedgelovig zijn en denken dat het veulentje in de sloot ligt. Ik ben eerder wantrouwig naar bepaalde mensen en zelfs kinderen toe. In de vakantieperiode wordt hier bij ons ook meer vandalisme verricht, zoals in het schooltje uit Nederland en ik vind dat dit van kwaad naar erger gaat.
Ik geloof niet dat een pasgeboren veulentje die eventjes alleen werd gelaten zomaar van haar moeder zou weg trekken. Het veulen en de moeder blijven dicht bij elkaar.
Wel jammer van het gegeven. Ze is een heel mooi veulentje en ik geloof best dat dit enorm pijn doet bij de eigenaars, in het bijzonder de Opa, dat het veulentje gestolen werd.
Ik hoop zelf dat de dader, doordat hij misschien op de voet gevolgd wordt, het veulentje niet naar een sloot brengt.
Maar ik heb geen vertrouwen in bepaalde mensen en zeker als dit in verstedelijkt gebied gebeurt.
Hopelijk doet de politie hun werk en wordt het veulentje in goede gezondheid terug gevonden waarbij de moeder haar jong nog terug herkent.
Maar waarom zou je dan alleen een veulen jatten en moeder achter laten?