Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Christiene schreef:Zomaar inslapen omdat ze biet in een groep kan geloof ik niet zo snel.
Er is met tijd altijd wel een oplossing of plekje.
Er liggenvast niet een stel ingeslapen paarden als een manege sluit. Of andere manieren
Lieser schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar vroeg me wel af of de mensen op de foto toestemming hebben gegeven voor het plaatsen op bokt?
anjali schreef:@Musiqolog ,ik weet niet hoe jouw financiele situatie is, maar als jij zo gehecht bent aan Vanity, koop haar dan zelf ,erg duur zal ze niet zijn onder deze omstandigheden.
musiqolog schreef:Ten derde: volgens de mensen die haar echt goed kennen kan ze niet wennen aan een nieuwe groep. Dat zou te veel stress opleveren. Dan maakt het dus niet uit of ik haar koop of dat ze ergens naar een pensioen-pension gaat.
musiqolog schreef:anjali schreef:@Musiqolog ,ik weet niet hoe jouw financiele situatie is, maar als jij zo gehecht bent aan Vanity, koop haar dan zelf ,erg duur zal ze niet zijn onder deze omstandigheden.
Anjali, ten eerste heb ik echt geen rooie rotcent. Ik leef van een uitkering en een deeltijdbaantje. Kopen en onderhouden van een paard is niet reëel. Ten tweede heb ik geen verstand van paarden houden. Het zit niet in de familie en zelf heb ik nooit meer hoeven doen dan poetsen en op- en afzadelen. Die verantwoordelijkheid kan ik niet aan. Ten derde: volgens de mensen die haar echt goed kennen kan ze niet wennen aan een nieuwe groep. Dat zou te veel stress opleveren. Dan maakt het dus niet uit of ik haar koop of dat ze ergens naar een pensioen-pension gaat.
Natuurlijk heb ik hier wel van gedroomd. Er zijn mensen die het gedaan hebben met hun favoriete paard. Zo hadden we Future. Eigenlijk een miskoop, want hij kon maar heel matig wennen en is nooit een normaal lespaard geworden. Maar één meisje kon geweldig met hem opschieten en springt nu op een best wel indrukwekkend niveau. Zij koopt hem nu over, maar ze biedt hem een leven dat ik Vanity nooit kan bieden.
Little_Gift schreef:Ik vind dit heel mooi!
Durven toegeven dat je een paard niet kan geven wat het nodig heeft, dat maakt van jou een mooi mens!
Moesten meer mensen dit durven ipv toch maar te forceren zodat het wél lukt... Dan zouden er geen minder sukkelaars van paarden zijn!