Manege Groenesteyn in Utrecht stopt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Re: Manege Groenesteyn in Utrecht stopt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:09

Ik heb niet alles gelezen, maar vroeg me wel af of de mensen op de foto toestemming hebben gegeven voor het plaatsen op bokt?

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:12

Hoi TS,
Wat verdrietig dat je zo geliefde manege gaat sluiten en dat jij je Vanity niet meer gaat zien .
Goed dat je zoveel foto’s van haar hebt gemaakt , dat geeft aan hoe gek je op deze merrie was/ben.
Er bestaat ook een stichting waar oudere manegepaarden naar toe kunnen om daar van een fantastisch pensioen te genieten, hopelijk gaat/kan ze daar heen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 10:56

Christiene schreef:
Zomaar inslapen omdat ze biet in een groep kan geloof ik niet zo snel.
Er is met tijd altijd wel een oplossing of plekje.

Er liggenvast niet een stel ingeslapen paarden als een manege sluit. Of andere manieren

Ik heb het niet aan de eigenaar gevraagd, maar veel mensen die er werken vonden wel dat de kans bij dit specifieke paard heel groot is. Natuurlijk hoop ik dat ik haar ooit nog ergens tegenkom.

Er is trouwens één ander paard waar ik weleens op reed. Die gaat naar een manege in Hagestein. Hoewel dat niet naast de deur is (als je alles met de fiets doet, zoals ik), hoop ik daar zeker nog eens een lesje te nemen.

Lieser schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar vroeg me wel af of de mensen op de foto toestemming hebben gegeven voor het plaatsen op bokt?

Ja, die weten ervan.

anjali

Re: Manege Groenesteyn in Utrecht stopt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:04

@Musiqolog ,ik weet niet hoe jouw financiele situatie is, maar als jij zo gehecht bent aan Vanity, koop haar dan zelf ,erg duur zal ze niet zijn onder deze omstandigheden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:29

anjali schreef:
@Musiqolog ,ik weet niet hoe jouw financiele situatie is, maar als jij zo gehecht bent aan Vanity, koop haar dan zelf ,erg duur zal ze niet zijn onder deze omstandigheden.

Echter is stalling in deze regio wel heel erg duur.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 14:39

anjali schreef:

Anjali, ten eerste heb ik echt geen rooie rotcent. Ik leef van een uitkering en een deeltijdbaantje. Kopen en onderhouden van een paard is niet reëel. Ten tweede heb ik geen verstand van paarden houden. Het zit niet in de familie en zelf heb ik nooit meer hoeven doen dan poetsen en op- en afzadelen. Die verantwoordelijkheid kan ik niet aan. Ten derde: volgens de mensen die haar echt goed kennen kan ze niet wennen aan een nieuwe groep. Dat zou te veel stress opleveren. Dan maakt het dus niet uit of ik haar koop of dat ze ergens naar een pensioen-pension gaat.

Natuurlijk heb ik hier wel van gedroomd. Er zijn mensen die het gedaan hebben met hun favoriete paard. Zo hadden we Future. Eigenlijk een miskoop, want hij kon maar heel matig wennen en is nooit een normaal lespaard geworden. Maar één meisje kon geweldig met hem opschieten en springt nu op een best wel indrukwekkend niveau. Zij koopt hem nu over, maar ze biedt hem een leven dat ik Vanity nooit kan bieden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:42

musiqolog schreef:
Ten derde: volgens de mensen die haar echt goed kennen kan ze niet wennen aan een nieuwe groep. Dat zou te veel stress opleveren. Dan maakt het dus niet uit of ik haar koop of dat ze ergens naar een pensioen-pension gaat.

Ik heb bij maneges die stoppen dit vaker gezien. Het is een tactiek om op mensen hun emotie te spelen zodat het paard toch aan een van de klanten wordt verkocht.

Ze is ooit op de manege gekomen en heeft ook kunnen wennen. Dus de kans dat ze nu ergens anders gaat wennen is aanwezig. Ook is er een stichting die manegepaarden hun pensioen geven. Daar kunnen ze ook naar kijken.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:46

musiqolog schreef:
anjali schreef:

Anjali, ten eerste heb ik echt geen rooie rotcent. Ik leef van een uitkering en een deeltijdbaantje. Kopen en onderhouden van een paard is niet reëel. Ten tweede heb ik geen verstand van paarden houden. Het zit niet in de familie en zelf heb ik nooit meer hoeven doen dan poetsen en op- en afzadelen. Die verantwoordelijkheid kan ik niet aan. Ten derde: volgens de mensen die haar echt goed kennen kan ze niet wennen aan een nieuwe groep. Dat zou te veel stress opleveren. Dan maakt het dus niet uit of ik haar koop of dat ze ergens naar een pensioen-pension gaat.

Natuurlijk heb ik hier wel van gedroomd. Er zijn mensen die het gedaan hebben met hun favoriete paard. Zo hadden we Future. Eigenlijk een miskoop, want hij kon maar heel matig wennen en is nooit een normaal lespaard geworden. Maar één meisje kon geweldig met hem opschieten en springt nu op een best wel indrukwekkend niveau. Zij koopt hem nu over, maar ze biedt hem een leven dat ik Vanity nooit kan bieden.

Ik vind dit heel mooi!
Durven toegeven dat je een paard niet kan geven wat het nodig heeft, dat maakt van jou een mooi mens!
Moesten meer mensen dit durven ipv toch maar te forceren zodat het wél lukt... Dan zouden er geen minder sukkelaars van paarden zijn!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 16:23

Little_Gift schreef:
Ik vind dit heel mooi!
Durven toegeven dat je een paard niet kan geven wat het nodig heeft, dat maakt van jou een mooi mens!
Moesten meer mensen dit durven ipv toch maar te forceren zodat het wél lukt... Dan zouden er geen minder sukkelaars van paarden zijn!

Dank je. Het lijkt me persoonlijk geen kwestie van durven. Wel van iets te veel je hart en te weinig je verstand volgen. Er zijn inderdaad veel mensen in de paardenwereld die dat doen, daar heb je helaas gelijk in.