MyWishMax schreef:shaniasofia schreef:Hey thanks voor je reactie.
Nee ik stap nooit als eerste op, laat ook altijd eerstr de verkopende partij rijden.
mijn ongeval van afgelopen weekend, heb ik dit ook gedaan.
Vervolgens werdd mij later verteld dat ze t paard pas een maand hadden.
Wat kan je dan in godsnaam vertellen over het karakter..
Maarja dat vertellen ze natuurlijk er niet eerlijk bij, jammer is dat.
En dit was zo een paard '' met alle knoppen, en werd verkocht als leerpaard''
Dus ja ..... kortom drama, door zulke ervaringn word je idd onzeker.
Ik zeg juist ook dat je iemand mee moet nemen die er na de verkoper nog op gaat, voordat jij erop gaat. Dat is voor jouw veiligheid en onzekerheid beter, dan hoef je echt alleen op paarden te stappen die jouw ruiter oké vindt voor je. Dan hoef jij alleen te vertrouwen op iemand die jij vertrouwt en niet op de verkoper. Want ja, er liegen veel mensen, maar soms kunnen paarden je ook verrassen. Dit geval geloof ik het niet, want ze kennen het paard niet en paard heeft daar nog niet ware aard laten zien in een maand.
En dus aan de telefoon altijd vragen hoe lang ze een paard al hebben, wat de schrikreactie is (niks is gewoon niet waar, elk paard schrikt wel een keer ergens van)
Maar op deze manier, dus eerst verkoper, dan jouw ruiter en dan pas jij, hebben wij voor mijn 65 jarige moeder nog een nieuw paard gekocht en een zoektocht van aantal paarden gehad. We zijn er bij die laatste zoektocht misschien bij 10 geweest en zij heeft er op 2 of 3 gereden maar. 1 ben ik niet eens opgestapt, terwijl die wel braaf zou zijn volgens verkoper, maar ik vertrouwde het al niet bij verkoper met opstappen en rijden. Zonder deze manier had mijn moeder geen paard meer gekocht, want die stapt niet meer op vreemde paarden. Was ze nooit een fan van, maar op haar leeftijd en na een keer rug gebroken te hebben helemaal niet meer
Ja is zeker handig, maar moet je ook iemand vinden die zich daarvoor wilt opofferen natuurlijk, heb jij een bekende die dat graag voor je doet? Want zoals ik het begrijp ben jij diegene die dit doet. super fijn voor jou mama natuurlijk !