Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mara2000 schreef:Marigold schreef:Zo nou, Olga heeft dus erg veel geluk gehad!
Het is ook wel begrijpelijk dat er niet voldoende vraag is naar dergelijke trekpaard veulens om ze allemaal te laten leven..
Begrijpelijk? Als er minder vraag is dan kan men ook minder fokken.
Ik vind er niks begrijpelijks aan..
pmarena schreef:Wat fijn voor Olga dat ze zo met haar neusje in de boter is gevallen, hopelijk mag ze fijn en liefdevol oud bij jullie worden. Maar wat zullen jullie een berg hooi en voer en mest verslepen zeg, met een hele serie van die knoeperds
Marigold schreef:Ja zoals lizy29 schrijft, dus aangezien ze op zich ook voor de slacht gefokt worden, worden ze ‘vermeerderd’ met een heel ander doel.
Dat is een andere markt en ik kan me voorstellen dat de markt om dergelijke zware paarden voor de hobby te houden kleiner is dan de grootte van het slacht aanbod.
Dat het heel dubbel en vervelend voelt, dat begrijp ik wel en vind ik zelf ook nog steeds wel,
maar als je leest in het topic ‘een januari veulen’ dan zie je dat in andere landen echt gericht voor de slacht gefokt wordt.
Het is een totaal andere kijk op het paard als hoe wij, liefhebbers van de hobby en sport, het zien.
@TS, fijn dat ze al zo braaf is, en dat ze aan huis staan is echt ideaal! Klinkt super allemaal!
lizy29 schreef:Breton veulens worden gewoon gefokt voor het vlees net zoals andere dieren worden gefokt voor het vlees. Dat het voor vele paardenliefhebbers gevoelig ligt betekend niet dat het perse anders is. Ik heb zelf dan altijd weer wat moeite met het 'redden van de slacht'. Zeker als je ziet dat 9 van de 10 van die dieren voor meer dan de slachtprijs verkocht word![]()
Overigens zijn Breton echt leuke dieren en over het algemeen redelijk gezond buiten de problemen met afveulenen door de vaak erg grote veulens om.
TS veel plezier met Olga.