Jolliegirl schreef:Als je al geen geld hebt voor de aanschaf moet je het niet doen....
Wat een idioot idee ...
Precies dat!
Ze proberen aan alle kanten aan je te verdienen.
Ik raad het ten zeerste af!
Teveel risico’s.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tazzey schreef:Ik ben sowieso geen fan van al die mogelijkheden tot koop op afbetaling. Wij zien veel jeugd voorbijkomen op het werk met schuldenproblemen door die oliebol. "Omgekeerd sparen", alsjeblieft zeg...
Mars schreef:Tazzey schreef:Ik ben sowieso geen fan van al die mogelijkheden tot koop op afbetaling. Wij zien veel jeugd voorbijkomen op het werk met schuldenproblemen door die oliebol. "Omgekeerd sparen", alsjeblieft zeg...
Dat is waar, pas zag ik hier nog iets over bij Radar volgens mij… of Kassa. Mensen die vreselijk in de schulden komen door alles via Klarna achteraf te betalen. Mis je een betaling dan rekenen ze enorme boetebedragen en loopt je schuld flink op. Zeker mensen die wat dit betreft geen inzicht hebben of niet handig zijn met geld kunnen zo in de problemen komen.
Dees schreef:Typisch een voorbeeld van de "klarna-cultuur" in NL.
Betrouwbaar recept voor financiele problemen - als je het niet kunt betalen, koop het dan niet.
Waarbij je bij die stal trouwens waarschijnlijk net zo'n brak paard koopt als op die AI afbeelding
Mars schreef:Tazzey schreef:Ik ben sowieso geen fan van al die mogelijkheden tot koop op afbetaling. Wij zien veel jeugd voorbijkomen op het werk met schuldenproblemen door die oliebol. "Omgekeerd sparen", alsjeblieft zeg...
Dat is waar, pas zag ik hier nog iets over bij Radar volgens mij… of Kassa. Mensen die vreselijk in de schulden komen door alles via Klarna achteraf te betalen. Mis je een betaling dan rekenen ze enorme boetebedragen en loopt je schuld flink op. Zeker mensen die wat dit betreft geen inzicht hebben of niet handig zijn met geld kunnen zo in de problemen komen.
tita schreef:Studieschuld van 30000-100000 vind ik ook zorgwekkend.
En alle PL’tjes ik ken er zat die leven om te leven interesseert hun echt geen bal hoe ze dat aflossen
Hup bij de ene bank PL van 500€ kun je je ander PL van verplicht afschrijven 200€ financieren en weer extra geld.
Jullie hebben alleen maar over de emotie van dierenarts maar wat als zo’n paard jaren niks nodig heeft en zat mensen die eigen paard hebben maar eigenlijk ook geen geld voor de dierenarts
Celebi schreef:Maar goed een auto is een voorwerp zonder gevoel. Als je auto stuk gaat en je kunt hem niet repareren is dat jou eigen probleem. Maar gaat je paard stuk die je hebt afbetaald maar heb je duidelijk geen spaargeld om dat op te vangen (want dat is de doelgroep waar ze op mikken, de mensen die nu even niet voldoende geld hebben), dan is je paard daar de dupe van. Ik vind dat je met dieren gewoon een goede buffer moet hebben zodat als je hond pardoes zijn poot breekt en de verzekering je niet wil helpen (been there) je gewoon kunt zeggen tegen de dierenarts: plan die operatie maar gewoon in. Of wanneer je paard een flinke wond met infectie oploopt in het weekend en dagenlang gezien moet worden door de dierenarts of naar de kliniek moet dat je gewoon kunt zeggen in het belang van het beessie: kom maar direct en doe wat nodig is!
Ik vind dit constructies ook erg dom en begrijp goed dat er allerlei discussies onder hun posts ontstaan.
ikke schreef:Celebi schreef:Maar goed een auto is een voorwerp zonder gevoel. Als je auto stuk gaat en je kunt hem niet repareren is dat jou eigen probleem. Maar gaat je paard stuk die je hebt afbetaald maar heb je duidelijk geen spaargeld om dat op te vangen (want dat is de doelgroep waar ze op mikken, de mensen die nu even niet voldoende geld hebben), dan is je paard daar de dupe van. Ik vind dat je met dieren gewoon een goede buffer moet hebben zodat als je hond pardoes zijn poot breekt en de verzekering je niet wil helpen (been there) je gewoon kunt zeggen tegen de dierenarts: plan die operatie maar gewoon in. Of wanneer je paard een flinke wond met infectie oploopt in het weekend en dagenlang gezien moet worden door de dierenarts of naar de kliniek moet dat je gewoon kunt zeggen in het belang van het beessie: kom maar direct en doe wat nodig is!
Ik vind dit constructies ook erg dom en begrijp goed dat er allerlei discussies onder hun posts ontstaan.
Een paard is ook een ding, volgens het wetboek.
Enne, als je auto stuk is waar je voor je inkomen van afhankelijk bent en je hebt niet de kennis, kunde en gereedschappen om dat zelf op te lossen, is je probleem net zo groot als bij een paard wat medische zorg nodig heeft.
Dus ja, je kunt het, financieel gezien, gewoon een-op-een vergelijken.
DuoPenotti schreef:Paarden hebben altijd wat nodig.
Een auto kun je bij wijze van in de garage of achter dichte poort zetten en opschorten. Kost hij niks.
Met een paard lukt dat niet.
En het maakt niet uit of je dat bij deze stal doet of bij een particulier op afbetaling.
Want ook daar kennen we de topics van dat er uiteindelijk niet meer word afbetaald. En iedereen zegt hier gaat er geen het erf af zonder volledige betaling.
In die zin doet deze stal het slimmer.
Elke maand levert hij geld op. En je raakt hem niet uit zicht.
Tot ze ook geen stal geld meer betalen.
ikke schreef:Celebi schreef:Maar goed een auto is een voorwerp zonder gevoel. Als je auto stuk gaat en je kunt hem niet repareren is dat jou eigen probleem. Maar gaat je paard stuk die je hebt afbetaald maar heb je duidelijk geen spaargeld om dat op te vangen (want dat is de doelgroep waar ze op mikken, de mensen die nu even niet voldoende geld hebben), dan is je paard daar de dupe van. Ik vind dat je met dieren gewoon een goede buffer moet hebben zodat als je hond pardoes zijn poot breekt en de verzekering je niet wil helpen (been there) je gewoon kunt zeggen tegen de dierenarts: plan die operatie maar gewoon in. Of wanneer je paard een flinke wond met infectie oploopt in het weekend en dagenlang gezien moet worden door de dierenarts of naar de kliniek moet dat je gewoon kunt zeggen in het belang van het beessie: kom maar direct en doe wat nodig is!
Een paard is ook een ding, volgens het wetboek.
Enne, als je auto stuk is waar je voor je inkomen van afhankelijk bent en je hebt niet de kennis, kunde en gereedschappen om dat zelf op te lossen, is je probleem net zo groot als bij een paard wat medische zorg nodig heeft.
Dus ja, je kunt het, financieel gezien, gewoon een-op-een vergelijken.
tita schreef:Hier vallen jullie over een paard
Maar hebben jullie enig idee hoeveel er wordt geleend in Nederland.
PL’tjes voor vakanties, echt heel normaal, auto’s bijna iedereen ken wel iemand met een gefinancierde auto of via private lease
Studenten die beleggen met DUO, of er flink op los leven zojuist documentaire gezien dat ze schandalig vinden dat je op je 19e 95000€ schuld hebben … ze kunnen de gevolgen niet overzien is hun verweer
Telefoons, iPad iMac er wordt zoveel gekocht op de pof.
Paard of auto ik zie geen verschil, kom dan niet met verhaal over dierenarts het gaat om lenen
Kan best zijn dat je potje hebt voor de dierenarts
Maar tegenwoordig gaan sommige mensen ook te ver, nemen ze hun verantwoording niet.
tita schreef:Hier vallen jullie over een paard
Maar hebben jullie enig idee hoeveel er wordt geleend in Nederland.
PL’tjes voor vakanties, echt heel normaal, auto’s bijna iedereen ken wel iemand met een gefinancierde auto of via private lease
Studenten die beleggen met DUO, of er flink op los leven zojuist documentaire gezien dat ze schandalig vinden dat je op je 19e 95000€ schuld hebben … ze kunnen de gevolgen niet overzien is hun verweer
Telefoons, iPad iMac er wordt zoveel gekocht op de pof.
Paard of auto ik zie geen verschil, kom dan niet met verhaal over dierenarts het gaat om lenen
Kan best zijn dat je potje hebt voor de dierenarts
Maar tegenwoordig gaan sommige mensen ook te ver, nemen ze hun verantwoording niet.