Het nadeel van een handelsdressuurstal ........

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:14

oeh nou wil ik het ook weten!! Haha! Hoe was het??

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 21:06

Hier een verslagje.

Ik heb dus niet veel ervaring in het rijden van jonge paarden en het viel best wel tegen om op zo'n jong en groen dier een beetje in de rondte te sturen.
Ik vond hem niet erg voor het been en moest hem de hele tijd bijtikken.
Nu moet ik zeggen dat hij ook helemaal overdonderd was dat er iemand anders op zijn rug zat.
Vanwege de regen moesten we een kleine pauze inlassen en daarna had ik hem al een stuk beter door en meer voor het been.
Aangezien ik niet verwacht dat hij op zeer korte termijn verkocht is, laat ik het rustig even bezinken.
Ik kan niet zeggen dat ik zoiets heb van: wow, wat een gevoel geeft ie me, maar ik denk dat dat ook niet reeel is voor zo'n groen dier.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:08

Komt bij dat je natuurlijk al een luxe ritje onder het zadel hebt, zelf....
Ze zijn toch allemaal weer anders.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:14

Fitzroy schreef:
Ik kan niet zeggen dat ik zoiets heb van: wow, wat een gevoel geeft ie me.

Dat is dan een meevaller gezien de titel van dit topic Haha!

Ik vind trouwens dat ook een jong paard je wel gelijk het WOW- gevoel Wow! zou moeten kunnen geven. Eigenlijk juist bij een jong dier. Bij een ouder dier moet je toch altijd op zoek naar al de knopjes, terwijl een jong dier meestal maar een een paar knoppen heeft Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 21:32

Sjuimpje schreef:
Bij een ouder dier moet je toch altijd op zoek naar al de knopjes, terwijl een jong dier meestal maar een een paar knoppen heeft Haha!

Of nog bijzonder weinig knoppen *LOL* .....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:34

Precies, vaak alleen de Ho en Go knop Haha!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:29

Mikkie schreef:
oei wat herkenbaar. Bij ons staat op dit moment ook zo'n kasteel en ja het is ook nog een dropje. Heeft niet voor niets de naam Amor meegekregen. Ik ben gewoon helemaal verliefd op dit lekkere ding, maar weet ook dat ik hem nooit kan kopen. Dus straks komen er weer kopers en dan wandelt hij weer net zo hard uit mijn leven als dat hij erin is komen wandelen. Zucht, wat is het soms toch oneerlijk op deze aardbol. Scheve mond Nee het is zeker niet makkelijk om op een handels-/dressuurstal te staan Daar komen veel te leuke paarden voorbij wandelen Haha!

En ik mag het kasteel rijden Tong uitsteken Pff. Zo ben ik aan Treasure gekomen en heb er nog altijd geen spijt van ook al heb ik Okkie ervoor moeten wegdoen. Maar het is heel frustrerend dat we altijd zo'n leuke bokken krijgen en ik die dan moet rijden Schijnheilig

Succes met je keuze!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:32

Sjuimpje"]
[quote="Fitzroy schreef:
Ik kan niet zeggen dat ik zoiets heb van: wow, wat een gevoel geeft ie me.

Ik vind trouwens dat ook een jong paard je wel gelijk het WOW- gevoel Wow! zou moeten kunnen geven. Eigenlijk juist bij een jong dier.
[/quote]

Inderdaad wij hebben bijna altijd jonge paarden en daar krijg ik toch heel vaak een WOW gevoel van Haha! maar dat zijn dan ook WOW paarden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:07

Nou gelukkig maar dat het zo is afgelopen Haha!.
Je kunt toch niet hebben dat je er slapeloze nachten aan overhoud hoe je alles moet gaan fiksen om zo snel mogelijk eigenaar te worden van je droompaard, juist nu het nog net niet lukt om 2 paarden onderdak te geven Haha!.
Ik sluit me ook aan bij Sjuim dat zeker een jong dier dat WOW-gevoel moet geven. Zijn basisbeweging moet je toch een beetje in vervoering kunnen brengen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 10:22

De beweging op zich is wel heel correct, maar feit blijft dat ik gewoon al een lekker bewegend paard onder mijn kont heb waar alle knoppen al opzitten.
Heel moeilijk vergelijken dus Knipoog

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:45

Ach je hebt er weer een ervaring bij! zo kun je t ook zien!
er gewoon heel goed overnadenken of je dit paard wel echt wilt hebben!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:03

Dus je wordt niet op korte termijn 'kasteel-eigenaar'?! Haha!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:26

Ik heb vandaag hetzelfde gevoel gehad. Beestje staat al tijd bij ons op stal, hij is erg klein en een ruin en dat zoek ik dus echt niet. Vandaag zat ik er voor het eerst op en t beestje voelde gewoon erg fijn. Maar eigenlijk wil ik geen klein dressuurruintje.