Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
office schreef:Het valt me op dat ineens veel mensen geen zin meer hebben.Zijn we allemaal zo druk tegenwoordig ?
Als ik jou was zou ik nu niks verkopen even wachten tot dat het zomer is en dan kijken of je je beter voelt.
Hebben je kinderen straks geen zin om te helpen op stal ?
office schreef:Het valt me op dat ineens veel mensen geen zin meer hebben.Zijn we allemaal zo druk tegenwoordig ?
Als ik jou was zou ik nu niks verkopen even wachten tot dat het zomer is en dan kijken of je je beter voelt.
Hebben je kinderen straks geen zin om te helpen op stal ?
Veronica2 schreef:Suzanne F. schreef:Met zoveel tijd en geld wat je in paarden stopt, mag het toch zeker wel plezier opleveren. Als dat niet meer het geval is dan moet je ermee stoppen.
Zullen we dit een klein beetje nuanceren? Want verwachten dat iets elke dag geweldig leuk moet zijn, levert alleen maar teleurstelling op. Dat geldt voor hobby's, maar ook voor bijvoorbeeld een huwelijk of werkkring. Wat je bedoelt is helder, maar misschien meer zo dat er in je hobby wel vaak genoeg iets leuks moet zitten. Dat kunnen ook kleine dingen zijn, een zacht hinnikje als je de stal binnen komt, of een gezellige poetsbeurt op een klamme zondag. Zoek het in de kleine dingen en niet in allerlei dingen die 'moeten'.
AnnoNiemand schreef:Even wat antwoorden op vragen:
Over de tip: neem les. Ik heb les.Dit werkt verder niet echt door qua motivatie. Menles lukt nu natuurlijk niet, dus alleen dingen die aan de hand mogelijk zijn. Mijn instructie ziet op de grond en voor de kar ook echt verschillende pony’s en ziet dus ook dat ze het gewone werk aan de hand niet leuk vinden, oversprong gedrag vertonen of zelfs echt out-tunen.
Misschien andere soort lessen nemen? Iets wat wel leuk is voor zowel jezelf als de pony"s?
Waarom kan ik niet mennen in de winter? Simpel omdat de rijbak véél te nat en te zwaar is om een karretje te trekken (of uberhaupt in te lopen).
Waarom kan ik niet de weg op? Omdat de omgeving hier echt niet veilig is om buiten te rijden. Dat is vragen om ongelukken dus daar voel ik me niet prettig bij. Helaas hebben we niet een natuurgebied naast stal ofzo.
Wij mennen daarom bij de vereniging in de binnenbak
Een verzorger heb ik wel eens gehad. Dit beviel me niet. Het is erg lastig om een goeie te vinden en bovendien vind ik het een te dure hobby om aan iemand anders weg te geven. Als ik bij wijze van afhankelijk zou zijn van een verzorger voor aandacht/ trainingen, zou ik mezelf achter mijn oren krabben met de vraag voor wie ik eigenlijk pony’s heb, voor mezelf of voor een ander.
De verzorger zou er alleen zijn om jou werk uit handen te nemen, een win-win situatie te creeren. Het is wel waar dat het lastig is om een goede te vinden.
Waarom geef ik ze niet een half jaar vrij? Omdat dit ze qua conditie en bespiering echt geen goed doet.
Dat begrijp ik, maar zo leg je jezelf een "moeten" op waar jij en je pony's duidelijk geen plezier uithalen.
Furst schreef:Ik herken het deels wel, zeker in deze winter. Bah. Maar ik vind jou echt wel heel negatief. En ik denk gewoon dat je pony's dat voelen en daarom niet "meewerken". Misschien is verkopen dan ook echt wel geen slecht idee. Of misschien is het een optie om ze aan te bieden als lease. Zo kan je wat proeven van het leven zonder pony's. Misschien ligt jou dat dan beter?
Veronica2 schreef:Suzanne F. schreef:Met zoveel tijd en geld wat je in paarden stopt, mag het toch zeker wel plezier opleveren. Als dat niet meer het geval is dan moet je ermee stoppen.
Zullen we dit een klein beetje nuanceren? Want verwachten dat iets elke dag geweldig leuk moet zijn, levert alleen maar teleurstelling op. Dat geldt voor hobby's, maar ook voor bijvoorbeeld een huwelijk of werkkring. Wat je bedoelt is helder, maar misschien meer zo dat er in je hobby wel vaak genoeg iets leuks moet zitten. Dat kunnen ook kleine dingen zijn, een zacht hinnikje als je de stal binnen komt, of een gezellige poetsbeurt op een klamme zondag. Zoek het in de kleine dingen en niet in allerlei dingen die 'moeten'.
Esplen schreef:Wat houdt je tegen om ze te verkopen en te stoppen?
Ayasha schreef:Paarden hebben is k*t in de winter tenzij je op een stal met binnenpiste staat. Dat zijn ze je waard. Of niet. Dan moet je er mee stoppen. Dan is het geen passie maar voor je ego.
Fly_high schreef:Ayasha schreef:Paarden hebben is k*t in de winter tenzij je op een stal met binnenpiste staat. Dat zijn ze je waard. Of niet. Dan moet je er mee stoppen. Dan is het geen passie maar voor je ego.
Op stal met een binnenbak is het ook niet geweldig, je paddocks / weide en mesthoop zijn toch altijd buiten.
Moet dat dikgedrukte wel meteen op deze manier...? Mensen kunnen iets oprecht erg leuk vinden maar gewoon niet leuk genoeg om daar zo veel tijd, geld en energie in te stoppen als dat een paard kost, het wil echt niet zeggen dat men het dan puur voor hun ego doetZeker een beetje mennen met shetjes is nou zulke enorme egoboost ja