Verkopen? Of niet….

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 13:43

Als het beestje goed staat op een fijne plek en lekker rond kan wandelen, maatjes heeft, goed eten en goede ondergrond....dan is dat helemaal prima +:)+

Als jullie het goed kunnen betalen en het geen stress geeft om "ook nog naar het paard te moeten" dus qua tijd en kosten er geen gevoel van frictie / irritatie / overbelasting bestaat.

Maar het enige probleem eigenlijk is dat je je afvraagt of er niet te weinig mee gereden wordt.
En je negatieve gevoelens krijgt bij het idee van verkoop. Dan zou ik het beestje lekker houden :j

Je zou inderdaad je ogen open kunnen houden voor een (wat mee betalende?) bijrijder?
Als je het een fijn idee vindt dat dier wat meer aandacht en "training" krijgt...?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 13:45

Lekker houden hoor, paardje heeft het zo te horen echt niet slecht :j

Ik heb nu een dochter van 5 maand maar ik vind het vrij heftig te horen dat je 5 jaar niks kan met je paard? Ik heb gewoon nogsteeds alle tijd van de wereld en reed zelfs na 3 maanden weer wedstrijden in de M1. Al zijn 2 kinderen extra natuurlijk wel meer werk

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 13:54

Mocht je schuldgevoelens hebben.

Er is niets mis met een dier verkopen.
Wat meer lucht voor jezelf creëren kan heerlijk en noodzakelijk zijn.

Hier mama 2 kids. En een drachtige merrie. Bij de tweede ook problemen met de bekken.
Ik zit er dus niet op. En ik denk de komende twee jaar ook niet.

Ze is nu fokmerrie. Maar ook ik sta open voor verkoop om mij te richten op de kids.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 13:59

Kabayo schreef:

Ik heb nu een dochter van 5 maand maar ik vind het vrij heftig te horen dat je 5 jaar niks kan met je paard? Ik heb gewoon nogsteeds alle tijd van de wereld en reed zelfs na 3 maanden weer wedstrijden in de M1. Al zijn 2 kinderen extra natuurlijk wel meer werk

Knap. Hoe doe jij dat?

Had je last van je bekken?
Ik had dat bij de tweede wel. (2 in 1,5 jaar)
En had een 4x9 uur werkweek en een boer als man. Dus een groot melkveebedrijf
Huishouden.. en nog vrijwilligerswerk voor de energietransitie. Familie niet binnen handbereik.

Mijn god. Knap dat er mensen zijn met een mogelijke soortgelijke agenda (?) die dan kunnen roepen tijd zat te hebben. En meeste werk komt wanneer ze gaan lopen of veel minder dutjes doen.. de mijne zijn geen slaapkoppen. De oudste van 2,5 slaapt overdag niet. De jongste van 11 maand (loopt al wel) slaapt 1 kort dutje. Dus tussen 6 en 20.00 altijd veel werk. Daarna de huishouding nog. Of overwerken.

Hoe doe jij dat? Wat is je geheim?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:00

Uitzonderingen daar gelaten, maar een pony die met vriendjes veel buiten staat hoeft niet gereden te worden om gelukkig te zijn. Dus ik zou alleen verkopen als dat beter voelt of als je het niet meer kan betalen.

Mijn pony's hebben een jaar of 8 met pensioen gestaan. Ik paste er niet meer op en genoot van de dagelijkse verzorging, maar deed heel weinig met ze. En het zijn echt m'n maatjes dus verkopen is nooit een optie geweest. Nu worden ze sinds 1.5 jaar weer aan het werk gezet en krijgen ze meer aandacht en beweging. Ze vinden het leuk voor zover ik het kan inschatten, maar ik zie nou ook weer niet heel veel verschil als met de tijd dat ze met pensioen waren en voornamelijk buiten stonden te eten :')

Dus je schuldig voelen hoeft echt niet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:02

Het klinkt niet of hij iets te kort komt. Paarden hebben geen ritten nodig natuurlijk. Al is het voor hun koppie soms wel heel fijn. Maar dat kan ook een bijrijder bieden.

Zolang jij je paard wilt houden en het financieel haalbaar is en je paard er goed bij staat zie ik geen redenen tot verkoop.

Enige is wel: hoe zou je het doen als je paard afhankelijk gaat worden van meer verzorging? Dagelijkse medicatie, meer voerbeurten, etc. Lukt het je ook om dat te realiseren met een druk gezin? Misschien helemaal niet nodig maar mijn ervaring is dat paarden best brokken piloten kunnen zijn en van het een in het ander kunnen rollen. Of als er ouderdomskwaaltjes beginnen op te spelen bijvoorbeeld.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:05

Anoniem ik had wel last van mijn bekken maar die heb ik ook gebroken gehad in 2016.

Ik heb een hondenopvang aan huis. De honden komen tussen 7 en 18u , sommige blijven slapen dus savonds ook werk. Tegenwoordig werk ik er weer naast, 3u snachts beginnen tot 7.30. Mijn man werkt om half 9, dan ben ik weer thuis. Ik kan overdag als de honden binnen zijn wel rijden en verzorgen, dat scheelt wel echt

Mijn merrie heeft ook een veulen gekregen terwijl ik zwanger was. Dat was wel handig :j

Mijn dochter gaat overigens gewoon altijd mee naar de paarden. Er staat ook nog een extra box in de stal met warmtelamp waar ze kan spelen. En ik kan met onze 6 paarden bezig. Ik heb ze aan huis trouwens

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:06

Kan je niet simpeler een oppas regelen voor 1 vast moment in de week.. avond of overdag.. en met je leaser zorgen dat ze dan niet komt zo dat jij lekker je ritje kan doen?

pmarena

Re: Verkopen? Of niet….

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:10

Het is volledig afhankelijk van wat voor kind(eren) je hebt, of je die ergens kan parkeren zonder dat ze helemaal over de flos gaan. Of ze veel uren slapen. Als je mazzel hebt (of er geen moeite mee hebt dat kind overstuur raakt) dan kan je héél veel doen.

Als je pech hebt dan lijkt even buiten de post pakken al een schier onhaalbare taak :=

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 14:13

Kabayo schreef:

Niet niks. Maar wel weinig ja. Zeer zeker niet hoe ik het graag zou willen.

Jij hebt ze aan huis staan dat maakt al een wereld van verschil.

Ik werk 28 uur pw in de zorg, heb 2 kids en 3 honden erbij en het huishouden.

Weet niet hoe jouw situatie verder is maar er zal iemand voor je kind moeten zorgen als jij wedstrijd rijdt neem ik aan?

Ik heb opvang als ik werken ben maar kan niet mijn kids te pas en te onpas ‘dumpen’ omdat mama graag van dr paardje geniet.
En mijn vriend werkt gewoon 40 u per week.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 14:14

snorkel1986 schreef:
Kan je niet simpeler een oppas regelen voor 1 vast moment in de week.. avond of overdag.. en met je leaser zorgen dat ze dan niet komt zo dat jij lekker je ritje kan doen?

Is een optie om te bekijken!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:16

Waar is partner in het verhaal?
Want als ik ga rijden let mijn man even op. Echt trainen lukt niet als je met een schuin oog op je kind moet letten.
Lukt dat hem niet zodat je na het avondeten naar je paard kan en hij de kinderen op bed kan brengen?

Mijn dochter is bij opa en oma als ik wedstrijd rijdt. Andere opa oma en papa is mee naar de wedstrijd. Ik heb zelf ook 2 honden, die vermaken zich thuis wel
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 16-12-24 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:18

Wanneer je inderdaad een fijne plek vindt is verkopen geen probleem, je kunt hem ook aan die mensen in bruikleen geven( wel met hele duidelijke afspraken) dan heb je niet de lasten maar blijf je eigenaar. Eventueel met beding dat hij bij pensioen of wanneer ze hem niet meer willen , hij terugkomt.
En zie je dat hij daar heel goed op z’n plek is kun je hem alsnog aan hun verkopen.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 14:19

Kabayo schreef:
Waar is partner in het verhaal? Of ben je alleenstaande moeder?

Natuurlijk heb ik ook wel geluk met alles aan huis, paarden danwel werk. Maar ook ik werk nog in de nacht erbij. Dochter is tot zo ver makkelijk, en natuurlijk is daar ook verschil in
Dus wat pmerena zegt is ook wel waar. Wellicht heb je straks een hele makkelijke baby en kan die gewoon mee :)

Mijn dochter is bij opa en oma als ik wedstrijd rijdt. Andere opa oma en papa is mee naar de wedstrijd. Ik heb zelf ook 2 honden, die vermaken zich thuis wel

Papa werkt gewoon 40 u per week.
Ik vraag me af hoe je dat gaat doen als je dochter loopt. Die gaat echt geen zin hebben om dan in een box opgesloten te zitten omdat mama wil rijden… maar goed misschien heb jij een heel makkelijk kind.

Al is het een makkelijke baby. Kan moeilijk de baby in de wei leggen en dan op buitenrit gaan. :')
Met baby naar paard is in mijn geval geen optie (behalve evt om alleen te knuffelen).

Ik werk veel late diensten dus avonden dat ik vrij ben zijn ook beperkt. Buiten dat je op een wei eigenlijk niks kan in de avond in het donker. In de zomer heb je wel wat langer.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:21

Haha nee op buitenrit gaan is lastig. Dat doe ik dan niet. Kan helaas ook niet echt hier, qua buitenrij mogelijkheden

Als ze gaat lopen blijft ze bij mijn man zodat ik kan rijden, eigenlijk zoals we het nu ook doen :j

Edit
Hmm ja klinkt wel als een lastig en gevuld rooster..

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 14:22

Kabayo schreef:
Haha nee op buitenrit gaan is lastig. Dat doe ik dan niet. Kan helaas ook niet echt hier, qua buitenrij mogelijkheden

Als ze gaat lopen blijft ze bij mijn man zodat ik kan rijden, eigenlijk zoals we het nu ook doen :j

Ja als je iemand thuis hebt waar je je kind bij achter kan laten dan snap ik dat je veel ruimte hebt. :o
Helaas heb ik die luxe niet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:28

Djngoow schreef:
Kabayo schreef:

Ja als je iemand thuis hebt waar je je kind bij achter kan laten dan snap ik dat je veel ruimte hebt. :o
Helaas heb ik die luxe niet.

Als hij thuis is na zijn 40u werk, inderdaad :j

Gaan beide kinderen nu 5 dagen naar school?
Als dat zo is is het wellicht wel te managen als je de uren in de zorg vast kan zetten op vaste dagen/tijden. Bijvoorbeeld alleen avond diensten bij wijze van, ik zeg maar wat he.
Dan zou je sochtends kunnen rijden, middags thuis zijn voor kinderen die uit school komen en huishouden doen. En dan savonds werken.
Ik weet ook niet of opa/oma in beeld zijn die wellicht sochtends even 2 uren willen oppassen? Voor bijvoorbeeld 4 vaste dagen in de week.

Hier helpt het om een handige planning te maken zodat alles genoeg aandacht en tijd kan krijgen buiten het vele werken om. Het klinkt allemaal wel makkelijk hier maar het werk stopt om 21.30 en begint weer om 2.30 als ik uit bed stap om weer te werken. En ik moet tussendoor ook paarden, honden, klanten, huishouden en baby doen
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 16-12-24 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:29

Eigenlijk kan niemand oordelen en moet je ook oppassen dat reacties je niet een kant op sturen. Niemand kent jou, de situatie thuis en weet hoe alles zal gaan lopen.

Je wil je paard echt niet kwijt en dat weegt echt zwaar. Daar kan je heel realistisch in gaan staan wat beter is voor hem of voor jou en je gezin, maar gevoel is gevoel.

Zelf heb ik paarden verkocht waar ik enorm veel spijt van had en 2 zijn ook terug gekomen. Ze hebben het niet altijd even goed of makkelijk gehad in die jaren en dat helpt dan ook echt niet.
Maar ze hadden ook geweldig goed terecht kunnen komen.

Als je hem nu zou verkopen en het meest geweldige baasje komt voorbij, geeft dat dus geen garanties dat dat voor altijd is.

Als je moeite hebt met de combinatie paard, gezin, werk, zou ik daar eens naar kijken. Heel belangrijk is hoe je partner erin staat.
Je bent niet de enige vrouw met kinderen, werk en een paard, maar het hangt van meer dingen af of het makkelijker te combineren is, of bijna niet.

Je bekken zijn een probleem, maar je bent natuurlijk niet verplicht om te rijden als je zo gek bent op je paard en hem vooral niet kwijt wil.

Je zegt dat er niks is op de plek. Je paard staat er fijn, maar je kan er niks mee. Wat doe je normaal dan? Pak je dan de trailer of is dit echt puur een plek om hem paard te laten zijn omdat je zelf minder vaak kan?

Op andere plekken zijn meer voorzieningen, maar komen ze minder buiten. Dat is een afweging. Ook als je op bijrijders af gaat, kan dat een ding zijn. Als die niet gaan, zit je er wel mee.

Tijdens de zwangerschap hadden wij een bijrijdster en die betrapte we een keer op gedrag naar het paard, dat we haar ter plekken hebben weggestuurd. Mijn man hielp wel altijd en zat er soms op, maar is toen echt gaan rijden.

Na de zwangerschap was ik opeens bang en dat ging niet over. Zelfs nog een braaf paardje voor mezelf erbij gekocht. Omdat ik ook lichamelijke klachten kreeg, hebben we een tijd geen paarden gehad. Maar eigenlijk ook gelijk wel spijt.
Toen ik jong was ook een keer een pony verkocht en gestopt en vreselijk veel spijt gehad, dus had het wel kunnen weten.
Maar als moeder had ik nu wel echt een motivatie om te stoppen.

Als je hem verkoopt en het gaat weer kriebelen, maar je zou geen ander paardje willen, heb je toch een probleem. Je hoeft je dan niet schuldig te voelen, maar vaak gaat dat wel spelen. En dan gaat ook meespelen hoe je paard terecht is gekomen of je daar vrede mee hebt.

Een gezin, werk, kinderen etc is veel werk en paarden zijn geen hobby die je even in de kast kan zetten. Maar ik zou zonder paarden echt een minder leuke moeder zijn.
Ik had dan wel steun van thuis, maar nam ook mijn kind makkelijk mee. Ik snap dat 1 anders is, maar je kinderen zitten allemaal in een andere fase. En zij hebben natuurlijk ook vriendjes waar ze heen willen, sporten en hobby's.

Buiten dat spelen afstanden ook een rol. Even langs je paard als hij vlakbij staat is wel anders dan een half uur er naartoe moeten rijden. Zelfde als zelf zorg of volpension. Fijnste is als hij nu volledig verzorgd wordt en je ook puur kan genieten van je paard als je er bent. Fysiek zal meer ook niet gaan.

Het is winter en als de kosten stijgen wordt het ook afwachten wat eraan gaat komen. Als mensen massaal hun paarden gaan verkopen, wordt dat ook nog niet zo makkelijk.
Dan zou ik hem aanhouden zolang het gaat en je ziet dat je paard fit en gezond is. Verkopen kan natuurlijk altijd nog. Maar zelf zou ik nu afwachten hoe zaken lopen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:34

Anomien schreef:
Kabayo schreef:

Knap. Hoe doe jij dat?

Had je last van je bekken?
Ik had dat bij de tweede wel. (2 in 1,5 jaar)
En had een 4x9 uur werkweek en een boer als man. Dus een groot melkveebedrijf
Huishouden.. en nog vrijwilligerswerk voor de energietransitie. Familie niet binnen handbereik.

Mijn god. Knap dat er mensen zijn met een mogelijke soortgelijke agenda (?) die dan kunnen roepen tijd zat te hebben. En meeste werk komt wanneer ze gaan lopen of veel minder dutjes doen.. de mijne zijn geen slaapkoppen. De oudste van 2,5 slaapt overdag niet. De jongste van 11 maand (loopt al wel) slaapt 1 kort dutje. Dus tussen 6 en 20.00 altijd veel werk. Daarna de huishouding nog. Of overwerken.

Hoe doe jij dat? Wat is je geheim?

Ik ben ook erg benieuwd naar dat geheim!

Hier een zoon van 2 jaar maar dat vind ik al heel druk naast mijn voltijd baan, huishouden en paarden. En dan staan de paarden nog wel aan huis, dus geen reistijd oid. Afgelopen 2 jaar heeft rijden echt op een mini pitje gestaan _O-

Maar lieve TS, voel je niet schuldig als je paard minder beweging krijgt.. als hij met vriendjes buiten kan staan met goed voer dan hebben ze het doorgaans prima naar t zin.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 16-12-24 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 14:35

Kabayo schreef:
Gaan beide kinderen nu 5 dagen naar school?

Ja (waarvan 2 halve dagen).

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 14:38

superpony schreef:
Eigenlijk kan niemand oordelen en moet je ook oppassen dat reacties je niet een kant op sturen. Niemand kent jou, de situatie thuis en weet hoe alles zal gaan lopen.

Je wil je paard echt niet kwijt en dat weegt echt zwaar. Daar kan je heel realistisch in gaan staan wat beter is voor hem of voor jou en je gezin, maar gevoel is gevoel.

Zelf heb ik paarden verkocht waar ik enorm veel spijt van had en 2 zijn ook terug gekomen. Ze hebben het niet altijd even goed of makkelijk gehad in die jaren en dat helpt dan ook echt niet.
Maar ze hadden ook geweldig goed terecht kunnen komen.

Als je hem nu zou verkopen en het meest geweldige baasje komt voorbij, geeft dat dus geen garanties dat dat voor altijd is.

Als je moeite hebt met de combinatie paard, gezin, werk, zou ik daar eens naar kijken. Heel belangrijk is hoe je partner erin staat.
Je bent niet de enige vrouw met kinderen, werk en een paard, maar het hangt van meer dingen af of het makkelijker te combineren is, of bijna niet.

Je bekken zijn een probleem, maar je bent natuurlijk niet verplicht om te rijden als je zo gek bent op je paard en hem vooral niet kwijt wil.

Je zegt dat er niks is op de plek. Je paard staat er fijn, maar je kan er niks mee. Wat doe je normaal dan? Pak je dan de trailer of is dit echt puur een plek om hem paard te laten zijn omdat je zelf minder vaak kan?

Op andere plekken zijn meer voorzieningen, maar komen ze minder buiten. Dat is een afweging. Ook als je op bijrijders af gaat, kan dat een ding zijn. Als die niet gaan, zit je er wel mee.

Tijdens de zwangerschap hadden wij een bijrijdster en die betrapte we een keer op gedrag naar het paard, dat we haar ter plekken hebben weggestuurd. Mijn man hielp wel altijd en zat er soms op, maar is toen echt gaan rijden.

Na de zwangerschap was ik opeens bang en dat ging niet over. Zelfs nog een braaf paardje voor mezelf erbij gekocht. Omdat ik ook lichamelijke klachten kreeg, hebben we een tijd geen paarden gehad. Maar eigenlijk ook gelijk wel spijt.
Toen ik jong was ook een keer een pony verkocht en gestopt en vreselijk veel spijt gehad, dus had het wel kunnen weten.
Maar als moeder had ik nu wel echt een motivatie om te stoppen.

Als je hem verkoopt en het gaat weer kriebelen, maar je zou geen ander paardje willen, heb je toch een probleem. Je hoeft je dan niet schuldig te voelen, maar vaak gaat dat wel spelen. En dan gaat ook meespelen hoe je paard terecht is gekomen of je daar vrede mee hebt.

Een gezin, werk, kinderen etc is veel werk en paarden zijn geen hobby die je even in de kast kan zetten. Maar ik zou zonder paarden echt een minder leuke moeder zijn.
Ik had dan wel steun van thuis, maar nam ook mijn kind makkelijk mee. Ik snap dat 1 anders is, maar je kinderen zitten allemaal in een andere fase. En zij hebben natuurlijk ook vriendjes waar ze heen willen, sporten en hobby's.

Buiten dat spelen afstanden ook een rol. Even langs je paard als hij vlakbij staat is wel anders dan een half uur er naartoe moeten rijden. Zelfde als zelf zorg of volpension. Fijnste is als hij nu volledig verzorgd wordt en je ook puur kan genieten van je paard als je er bent. Fysiek zal meer ook niet gaan.

Het is winter en als de kosten stijgen wordt het ook afwachten wat eraan gaat komen. Als mensen massaal hun paarden gaan verkopen, wordt dat ook nog niet zo makkelijk.
Dan zou ik hem aanhouden zolang het gaat en je ziet dat je paard fit en gezond is. Verkopen kan natuurlijk altijd nog. Maar zelf zou ik nu afwachten hoe zaken lopen.

Dit is puur een plek waar hij op zn minst buiten kon staan en goed hooi kreeg. In nood omdat hij op de vorige plek weg moest.
Ben nog altijd op zoek naar een andere plek waar we wél iets met hem kunnen.

Mijn vriend is tegen verkoop. Die vindt dat ik mijn paardje moet houden en er het beste van moet maken. Samen kijken naar hoe we kunnen realiseren dat ik zo vaak mogelijk kan gaan.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:44

Djngoow schreef:
Dit is puur een plek waar hij op zn minst buiten kon staan en goed hooi kreeg. In nood omdat hij op de vorige plek weg moest.

Mijn vriend is tegen verkoop. Die vindt dat ik mijn paardje moet houden en er het beste van moet maken. Samen kijken naar hoe we kunnen realiseren dat ik zo vaak mogelijk kan gaan.

Volgens mij heeft je paard het in ieder geval goed. Buiten, maatjes, die mist waarschijnlijk niets :))
En leg de lat niet te hoog! ;) Als je één keer per week (misschien op een avond of een paar uurtjes in je weekend?) dan heb je ook gelijk een momentje voor jezelf en voor je pony. Verder heel herkenbaar, met drukke banen/opleiding/gezin/pony is het gewoon ingewikkeld.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 14:47

LienC schreef:
Djngoow schreef:

Volgens mij heeft je paard het in ieder geval goed. Buiten, maatjes, die mist waarschijnlijk niets :))
En leg de lat niet te hoog! ;) Als je één keer per week (misschien op een avond of een paar uurtjes in je weekend?) dan heb je ook gelijk een momentje voor jezelf en voor je pony. Verder heel herkenbaar, met drukke banen/opleiding/gezin/pony is het gewoon ingewikkeld.

Ja 1 weekenddag per week zorgt mijn vriend sowieso voor dat ik kan gaan.
Maar misschien leg ik de lat inderdaad te hoog en komt hij helemaal niks te kort en ben ik mezelf alleen gek aan het maken.

Djngoow

Re: Verkopen? Of niet….

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 14:58

Bedankt allemaal. Jullie hebben me goed geholpen om me niet zo schuldig te voelen! Hij blijft lekker!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:58

Fijn als je het zo samen kan oplossen. En misschien ben je te voorbarig. Voor hetzelfde geld kan je wel 2 of 3 avonden. En vergeet niet dat het nu winter is. In voorjaar en zomer zijn de dagen langer en als het droog mag zijn kan je ook makkelijker je kind meenemen.

Met schoolgaande kinderen hou je je natuurlijk een beetje aan tijden, maar ik merk ook dat mensen wel veel stress krijgen van teveel aan tijden hangen. En een kleintje slaapt vaak overal wel en worden ze ook wel makkelijk van. ( soms te makkelijk met slapen :( )